Hej!
Har gjort en sida med länkar till den Tibetansk-buddhistiska världen (även Bonpo/Bön länkar).
http://www.nollfem.se/tibet
Sökningen fann 16 träffar
- 01 sep 2006 08:15
- Kategori: Länkar
- Tråd: Länkar till Tibetansk Buddhism samt Bonpo
- Svar: 0
- Visningar: 2725
- 22 jul 2006 22:45
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Onödig rädsla - mänsklighetens största bekymmer?
- Svar: 10
- Visningar: 5138
- 20 jul 2006 22:33
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Tjena! Har just varit ute med hunden så det dröjde lite med svaret. Tänkte mer på jagets upplevelse under själva drömmen. Ibland kan en dröm vara så fast i sin övertygelse att vara totalt verklighetsförankrad. Vid uppvaknandet kan det ta några sekunders av förvirrade tankar om det var sant eller bar...
- 20 jul 2006 21:43
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Likt en dröm är.
- 20 jul 2006 21:30
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Snabbt ApoloLL :shock: Nä kanske inte ... men ändå ... Jag vill inte tjata ut ämnet, men det dyker upp rätt många fina frågor i kölvattnet som kanske kan "ältas" lite mer, som tex vad är egentligen verklighet? - som sagt. Jag får väl dras med min ensamhet i frågan ... synd att man inte le...
- 20 jul 2006 21:09
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Lägg dig ner och tänk denna tanke, som ett exempel: vad finns bortom universum och vad finns bortom detta och vad finns bortom detta och vad finns bortom detta och vad finns bortom detta, etc.. ApolloLL: Precis vad jag gjort de senaste tjugo åren, med mycket åksjuka som resultat :wink: Jag förstår ...
- 19 jul 2006 22:37
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Varför inte?
- 12 sep 2005 21:19
- Kategori: Länkar
- Tråd: Myten Wittgenstein
- Svar: 6
- Visningar: 5525
- 07 sep 2005 17:03
- Kategori: Länkar
- Tråd: Myten Wittgenstein
- Svar: 6
- Visningar: 5525
Jodå hela boken finns via min länk, men din var mer överskådlig. Lägge till den också. Jag skriver så här på min sida angående ordlistan: "Vidare läsning av Wittgenstein Wittgenstein fick inte publicerat mer än två böcker under sitt liv, varav en var en ordlista. Men av allt material, över 30 000 si...
- 07 sep 2005 16:04
- Kategori: Länkar
- Tråd: Myten Wittgenstein
- Svar: 6
- Visningar: 5525
Stefan! http://www.sparknotes.com/philosophy/tractatus/ Där har du tractatus ;) Jag länkar till den under fliken "vidare" på min sida. Wittgenstein fick faktiskt publicerat en bok utöver Tractatus. Det var en tysk ordbok som han knåpade ihop i Österrike när han var lärare i en byskola. Kul att du gi...
- 20 aug 2005 21:46
- Kategori: Länkar
- Tråd: Myten Wittgenstein
- Svar: 6
- Visningar: 5525
Myten Wittgenstein
Hejsan!
Har gjort en liten sida jag kallar för -Myten Wittgenstein.
http://www.nollfem.se/wittgenstein
Sidans ambition är mycket låg, men jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker.
Har gjort en liten sida jag kallar för -Myten Wittgenstein.
http://www.nollfem.se/wittgenstein
Sidans ambition är mycket låg, men jag skulle gärna vilja höra vad ni tycker.
- 15 nov 2004 10:39
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Jag ger aldrig upp! [Med eller utan tvångströja]
Det är väl därför svaret aldrig har nåtts, alla ger upp.
Grubblet kommer alltid att finnas där och jag andas luften och mår bra ändå! [okey, det har väl börjat knastra lite].
Det är väl därför svaret aldrig har nåtts, alla ger upp.
Grubblet kommer alltid att finnas där och jag andas luften och mår bra ändå! [okey, det har väl börjat knastra lite].
- 06 sep 2004 12:01
- Kategori: Religion och andlighet
- Tråd: En egen religion?
- Svar: 34
- Visningar: 21614
- 06 sep 2004 09:18
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Nu skulle jag vilja ha tillbaka den ursprungliga tråden.
Det finns ju en del användare som har något att tillföra, men de försvinner i allt annat tjafs.
Det finns ju en del användare som har något att tillföra, men de försvinner i allt annat tjafs.
- 04 sep 2004 13:40
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Tack för alla svar! Vill bara tillägga två punkter. #1 Plato nämner strängteoretikernas teori om en kedja av händelser där vårt universum blott är en i raden av händelser. Tyvärr har bara orsaken till varat flyttats en bit längre bort från "Big Bang" och vår fattningsförmåga. #2 Ett vetens...