Min favorit är ju 2001, visserligen mer intressant rent symboliskt men ämnet maskinerna som våra verktyg respektive överhuvuden behandlas mycket bra där.
/axel
Sökningen fann 3 träffar
- 14 nov 2004 17:42
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Söker filmer med avstamp i filosofi.
- Svar: 17
- Visningar: 10683
- 13 nov 2004 22:58
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Need some help
- Svar: 1
- Visningar: 1846
- 13 nov 2004 22:54
- Kategori: Filosofi
- Tråd: Varför finns det någonting alls?
- Svar: 98
- Visningar: 45421
Varför finns det någonting alls?
Såhär brukar mina tangegångar gå: Eftersom ingenting inte verkar kunna skapas ur ingenting borde all materia alltid ha funnits. Exakt det antalet atomer och kvarkar som finns idag har i så fall alltid funnits, och alltså är materian och alla fysiska lagar eviga. Det är en tanke som människan har svå...