MODERN

Moderator: Moderatorgruppen

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 jun 2010 00:54

Zokrates skrev:
J R Auk skrev:Fan vad ni snackar skit era misogyna jävlar.

Min åtrå finner sitt objekt i ett negativt. Åtrån tillfredsställer inte åtråns objekt utan åtrån själv varför jag är garanterad min motpart.

Varför dölja ert maktbehov? Varför snurra om gud när allt det handlar om är att ni inte har kärlek nog att älska er bättre?

Rent analysmässigt så fogar du dig ju genom ditt uttalande in i skaran av dem du nyss fördömt, men att tänka längre än två steg är säkert inte din starkare sida, schack matt! :)

Det får du gärna förklara. Jag har nog inte samma kärleksbegrepp som dig annars. Du verkar solka det med skuld något fördjävligt, om man nu inte kan älska det man åtrår.

Eller så är bara förvirringen där, mellan kärlek och åtrå. Sublimt diffrentierande, emanciperande. Tyvärr inte förvirringen utan det sublima.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 04 jun 2010 01:22

J R Auk skrev:
Zokrates skrev:
J R Auk skrev:Fan vad ni snackar skit era misogyna jävlar.

Min åtrå finner sitt objekt i ett negativt. Åtrån tillfredsställer inte åtråns objekt utan åtrån själv varför jag är garanterad min motpart.

Varför dölja ert maktbehov? Varför snurra om gud när allt det handlar om är att ni inte har kärlek nog att älska er bättre?

Rent analysmässigt så fogar du dig ju genom ditt uttalande in i skaran av dem du nyss fördömt, men att tänka längre än två steg är säkert inte din starkare sida, schack matt! :)

Det får du gärna förklara. Jag har nog inte samma kärleksbegrepp som dig annars. Du verkar solka det med skuld något fördjävligt, om man nu inte kan älska det man åtrår.

Eller så är bara förvirringen där, mellan kärlek och åtrå. Sublimt diffrentierande, emanciperande. Tyvärr inte förvirringen utan det sublima.

Orsaken är den att jag delar din inställning och håller med den till fullo, om jag gör det och du fördömer mig, så fördömer du ju dig själv, är vi inte lika inför din lag?

För mig handlar problemet snarare om att det pågår en överutnyttjning och manipulering av könsrollerna som inte gagnar mänskligheten och hänsynen till medmänniskan. Men skall vi nedlåta oss att spela dessa offerroller i dramat "mannen iklädd lusten mot kvinnan i dräkten fåfängan", då avsäger vi oss starkt möjligheten att ordna tillvaron till något bättre med eller utan träd, gräs och stenar.
Sedan vet jag inte om du delar min syn på jämlikhet, att mannen och kvinnan delar med sig av det bästa de har kvalitativt, inte kvantitativt 50/50 .

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 jun 2010 02:06

Jämnlikhet är bullshit taget som semantiskt. Annars en ofrånkomlighet. Då är det inte längre en fråga om utan hur, hur är vi jämnlika inför livet.

Men varför Zokrates uttrycker du dig så? Jag menar jag tänker inte hålla på att uttrycka mig mot din förmodade tolkning, så som jag förväntar mig svar på tal och inte något hymlande med en speciell mening för att jag uttryckt den.

Alltså jag förstå vad ni vill säga om "modern" som symbol. Men sättet ni säger det på, det är ju högaktuellt att tala om moderliga män i sammanhanget för att undvika dylikt tycker du inte?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno

J R Auk

Inläggav J R Auk » 04 jun 2010 02:08

För övrigt, nej vi skall inte påtala den rollen. Vi skall vara aktiva som kärleksbärare både sexuellt och emotionellt. Men tycker du verkligen den skrivs så tydligt? Kanske bara att jag separerar mig väldigt, jag ser tv som charader, och ungdom som lögnens synande.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 04 jun 2010 02:13

Ja, män har en naturlig instinkt att ta hand om sin familj om man såklart, inte dödar den driften, men att försöka förvandla mannen till en androgyn varelse, såsom vissa frenetiskt försöker sig på inom skolans värld genom att sudda ut vissa karaktärsskillnader, är ingen framgång, tvärtom. Sedan finns det ju en annan form av kroppsfixering som är snudd på sjuklig, den som t.ex kroppsbyggare sysslar med, män som halva tiden står och kråmar sig framför en spegel och den andra halvan käkar bulk med steroider, snacka om kärringar, de brukar stå som dörrvakter eller hänga i nått mc gäng, riktiga fjollor.

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

MODERN

Inläggav Harald Davidsson » 04 jun 2010 05:39

Fan vad ni snackar skit era misogyna jävlar.

Varför dölja ert maktbehov? Varför snurra om gud när allt det handlar om är att ni inte har kärlek nog att älska er bättre? skriver Auk..

Till Auk,

Min åtrå finner sitt objekt i ett negativt, skriver du.

Ingen djävel kan förstå vad du menar. Det är precis som om du befinner dig kvar i 1700-talet, Hela din text befinner sig i 75 procent mörker,  folk som skriver så här skulle bojkottas. Kanske menar du åtrår en kvinna, åtrå är ju ett väldigt starkt begrepp, men okej, vad fan menar du med i ett negativt. Menar du att kvinnan ogillar dig ..och vidare ogillar hon dig eller ogillar hon din åtrå, det är ju som korsord dina texter, vem har tid med sånt, och vidare skriver du.....åtrån tillfredsställer inte åtråns objekt utan åtrån själv.....vad är det för djävla svammel du kommer med...kan du inte prata rent.. hur kan åtrån tillfredsställa åtrån själv...vem är det som gör den värderingen???? vem är subjekt,  är åtrån både subjekt och objekt..???

Vet du om,,att vara oklar är detsamma som ondska. och God är alltså den som är klar, upplysande. Du är förmörkande

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

MODERN

Inläggav Harald Davidsson » 04 jun 2010 06:03

För mig handlar problemet snarare om att det pågår en överutnyttjning och manipulering av könsrollerna som inte gagnar mänskligheten och hänsynen till medmänniskan. Men skall vi nedlåta oss att spela dessa offerroller i dramat "mannen iklädd lusten mot kvinnan i dräkten fåfängan", då avsäger vi oss starkt möjligheten att ordna tillvaron till något bättre med eller utan träd, gräs och stenar.
Sedan vet jag inte om du delar min syn på jämlikhet, att mannen och kvinnan delar med sig av det bästa de har kvalitativt, inte kvantitativt 50/50 . skriver Zokrates...

Till Zokrates

Det är svårt att förstå dig här. Jag tror inte rollerna i sig själv har någon makt, de är ju egentligen tomma hål innan en människa klär på sig denna roll, men rollen går aldrig under huden, den är bara en mask, en persona, jag tror inte den kan manipulera, men däremot DÖLJA, och vad som finns under masken, ja, makten och allt det andra, masken är bara liksom en duk över en maskin, och  om ej maskinen går så finns det ingen påverkan i rollen, men här handlar det om KÄNSLAN, vibrationen som sänds mellan människor, vi talade om att kvinnan kan sända vibrationer som kan uppfattas som en vink till ett kommande samlag, hon kan starta FANTASIER i en man, vad jag ville föra fram var ISIS, Mirriam, Sara, Maria Laksmi osv......att det finns en kvinnlighet, som inte suger mannen emot hålet för att genererar avkommer, men att det finns en annan slags kvinnlighet som attraherar en andlig form, ett slags skal för en komisk födelse osv.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 04 jun 2010 09:19

zokrates & harald...

det är oroande ifall det ni säger är sant... är det så att kvinnor är mer "konkreta" än män?... vad beror det på isåfall?

/gudsfrid

Användarvisningsbild
Zokrates

Re: MODERN

Inläggav Zokrates » 04 jun 2010 10:14

haralddavidsson skrev:

Till Zokrates

Det är svårt att förstå dig här. Jag tror inte rollerna i sig själv har någon makt, de är ju egentligen tomma hål innan en människa klär på sig denna roll, men rollen går aldrig under huden, den är bara en mask, en persona, jag tror inte den kan manipulera, men däremot DÖLJA, och vad som finns under masken, ja, makten och allt det andra, masken är bara liksom en duk över en maskin, och  om ej maskinen går så finns det ingen påverkan i rollen, men här handlar det om KÄNSLAN, vibrationen som sänds mellan människor, vi talade om att kvinnan kan sända vibrationer som kan uppfattas som en vink till ett kommande samlag, hon kan starta FANTASIER i en man,

vad jag ville föra fram var ISIS, Mirriam, Sara, Maria Laksmi osv......att det finns en kvinnlighet, som inte suger mannen emot hålet för att genererar avkommer, men att det finns en annan slags kvinnlighet som attraherar en andlig form, ett slags skal för en komisk födelse osv.

Jag vet, du skisserade fram den ljusa bilden, jag kontrade med den mörka bilden vilken tyvärr är den som är verksam här och nu samt den dominerande.

All upplysning sker bäst genom kontrasterande exempel, liknelser innehåller både ljusa och mörka anekdoter, det är så vi bäst lär oss och mästaren på liknelser var ju ingen mindre än Jesus.
Ett dåligt exempel är inte det som vi skall efterlikna, så döm mig aldrig på exemplet vi skall dra lärdom av att undvika, men samtidigt så är det så mänskligt att göra just det, som när killen som bevittnar en fara skriker; Se upp! varpå folk vänder sig om mot honom, och automatiskt sammanbinder honom med faran istället för att fly direkt och undkomma med livet i behåll.
Den tragiska kvinnan som jag beskrev är inget ideal, det är dess motsatts och i vars spår vi kan läsa följande statistik
om hur den inverkar och påverkar de ungas psykiska hälsa enligt mig.

• År 1989 uppgav 9 procent av tjejerna och 4 procent av killarna mellan 16 och 24 år att de hade besvär med oro, ängslan eller ångest.
• År 2005 hade andelen ökat till 30 procent bland tjejerna och 14 procent bland killarna.
Källa: Socialstyrelsen (TT)

30 procent motsvarar nära på en tredjedel av dagens unga tjejer, för helvete varför mår de så dåligt just nu när vi aldrig tidigare historiskt varit så jämställda? Orsaken är enkel, de har fått lära sig att försöka leva upp till falska ideal som inte är hållbara, men det vi skönjer nu är bara toppen av ett isberg, det blir värre, för snart är det ju deras tur att bli mammor. Under de senaste 50 åren har mammorna i allt mindre grad varit engagerade i sina egna barn, samtidigt som samhället i motsvarande grad har fått en allt större roll som fostrare, men tyvärr lever de inte upp till det ansvaret. Majoriteten av dem under 30 år i Sverige tillhör dagisgenerationerna vars uppväxt har skett i  stat och kommuners regi, de tillhör dem som aldrig eller sällan hade en vårdande moder i sin närhet, istället hade de en moder som satte sig själv främst, sin karriär, sin egen utveckling, sina egna behov. I spåren av detta har dessutom en hel del växt upp i splittrade hem, där antingen pappan helt har manövrerats bort eller ersatts av en eller flera låtsaspappor av varierande kvalitet.
Den tid som har ägnats åt barnen är inte direkt en kvalitetestid, tvärtom har de inte fått lära sig vad kärlek, omtanke eller hänsyn verkligen innebär. I takt med fler tv kanaler har även spridningen av idiotinfluenser tillåtits att florera och överskölja dessa unga med rena vanföreställningarna, allt ifrån MTVs Jackassgeneration till dokusåpor som går ut på att blotta sina sämsta sidor och lära barn att den som manipulerar mest och bäst vinner. Traditionella könsroller har betraktats som skit och istället har det vulgära helt tagit över, vars följder är katastrofala för den unga ännu formbara människan. När väl kärlet inte har tillåtits att växa, samt istället för näring fyllts  med ren dynga, så kan vi inte heller förvänta oss att det som dessa unga har att bjuda på senare som vuxna kommer att smaka annat än rutten skit. Detta är en av flera  orsaker till ohälsan, våra taskiga ideal, ihåliga könsroller, dåliga värderingar, vilket sammantaget gett oss ett samhälle i upplösning utblandat med miljögifter för nästkommande generation att ärva.
Nej, vi behöver verkligen ISIS, Mirriam, Sara, Maria Laksmi som du nämner och vi behöver verkligen sparka ut horan, skökan, madonna och Lady Gaga på soptippen där de hör hemma istället för våra barn.

Utveckling, den nya modern och hennes bortgång, glömd av alla och sörjd av ingen.

http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/psy ... 813287.svd

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 05 jun 2010 02:58

Självutrotning 2

Tar bort texten, de som har kunnat dra någon sentens ur detta har redan gjort det.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 05 jun 2010 02:59

................

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

MODERN

Inläggav Harald Davidsson » 05 jun 2010 09:01

Jag vet inte hur många gånger jag sagt att nu får det var nog med FF, men så ser jag ett mail och jag läser vad som skrivits  på FF. och sedan sätter hjärnan igång, fast jag trodde jag var helt oberoende av andra, men jag kan se att det måste finnas något slags behov kvar av att diskutera filosofiska och andliga frågor, och hur många gånger har jag inte bett Gud att få slippa vara med i detta idiotiska dramat i världen, för det tycks inte vara möjligt längre att komma med synpunkter som kan få skutan på rätt sköl, för det skulle i så fall vara det enda som skulle kunna hålla mig kvar. Gandhi-professorerna har ringt mig i över sju månader, men jag undviker dem, jag pratar med fåglarna här, seven sisters, (två olika grupper), en hackspett, och andra småfåglar, jag känner inget behov av andra människor, jag är faktiskt glad om folk inte kommer hit, jag åker till Madurai, flera millioner invånare, jag tror faktiskt att jag är en helt optisk människa, jag är tillfredsställd av att se, jag undviker att prata med folk, jag handlar, och minimerar konversationen så mycket det går. Och när jag kommer in i min bil, Mahindra kör jag iväg, men jag spelar musik, samlings-CD, jag längtar inte efter någon människa, jag menar dröm-människa, och på kvällen frågar jag Gud, .."kan jag inte få slippa det här", ..en hjärtattack, sen kan dom bränna korppen, och utifrån detta perspektiv försöker jag förstå MODERN. Men Fadern är inte bättre. Jag kan ju bara skriva om en sak i taget. De homosexuella måste ju veta mer om skillnaden mellan man och kvinna än de icke-homosexiella. Jag sjäv är hundra procent icke-homosexuell. För en homosexuell man ser bara en människa, männen, alltså känslomässigt, Han har valt bort kvinna, jag kan inte förstå den upplevelsen, men han måste ha en unik kunskap om människan, jag ser en vacker blomma, men jag känner ingen lust att försöka ha samlag med blomman, jag upplever en slags KÄRLEKS-RELATION till blomman, det gör jag faktiskt med hela naturen, jag ser en vacker kvinna, men jag känner inte jag vill ligga med henne, jag känner kärlek till henne, jag menar att det inte är helt utrett ännu vad som skiljer sex från kärlek, jag har aldrig legat med en kvinna därför att jag önskat få barn, snarare har det alltid varit tvärtom, man har velt ha reda på om hon har skyddsmedel eller inte, så min sexualitet från tidigaste barnsben har ej varit inriktad på att föra släktet vidare. Jag har sökt en annan typ av upplevelse.

Användarvisningsbild
seekeroftruth

Inläggav seekeroftruth » 05 jun 2010 09:19

jag har aldrig träffat på en fysisk person som sagt till mig "ingen av oss existerar egentligen", allt är en yttring av universum...eller allt är en yttring av gud... vissa har påstått sig vara determinister... men man kan undra om de verkligen var det... så när jag befunnit mig i de högre chakran... har det kännts ensamt... och jag fann vissa som jag kunde prata med om dessa saker... men det verkar som att just harald var den som jag fick bäst connection när jag var i dessa medvetanden... det var angenämnt att skriva och få svar... annars har jag inte mycket mer att söka efter tror jag... tycker om då det kommer någon ny och ställer frågor... man ger svar... de blir lite mer upplysta... jag vill dela med mig... de insikter jag har är bara bra... ingen kan ta skada av dom...samtidigt som man känner sig helt tillfreds när man är i de högre chakran känner man sig lika ensam... ty gud är den enda man har kontakt med... alla andra är chimärer... men visst man skänker den kärlek man har... till dom... man är förälskad i gud...att umgås med andra är ibland ren sadism... vilken plåga det har varit att jobba i grupp... deras medvetande befinner sig på källar nivå... men jag har överlevt... med sår och skador dock... min fru älskar jag o min familj... min fru älskar jag... och den handikappade mannen som jag så ofta umgås med.... honom älskar jag också... snart skall jag ta hand om mina fåglar igen... och glömma allt elände... och min fru älskar jag... jag har då undrat om kvinnor inte är rena häxor... men min fru är en ängel... hon förstår mig... iafall älskar hon mig

Användarvisningsbild
Harald Davidsson

MODERN

Inläggav Harald Davidsson » 05 jun 2010 10:01

Jag vet, du skisserade fram den ljusa bilden, jag kontrade med den mörka bilden vilken tyvärr är den som är verksam här och nu samt den dominerande.

All upplysning sker bäst genom kontrasterande exempel, liknelser innehåller både ljusa och mörka anekdoter, det är så vi bäst lär oss och mästaren på liknelser var ju ingen mindre än Jesus.
Ett dåligt exempel är inte det som vi skall efterlikna, så döm mig aldrig på exemplet vi skall dra lärdom av att undvika, men samtidigt så är det så mänskligt att göra just det, som när killen som bevittnar en fara skriker; Se upp! varpå folk vänder sig om mot honom, och automatiskt sammanbinder honom med faran istället för att fly direkt och undkomma med livet i behåll.
Den tragiska kvinnan som jag beskrev är inget ideal, det är dess motsatts och i vars spår vi kan läsa följande statistik
om hur den inverkar och påverkar de ungas psykiska hälsa enligt mig.

• År 1989 uppgav 9 procent av tjejerna och 4 procent av killarna mellan 16 och 24 år att de hade besvär med oro, ängslan eller ångest.
• År 2005 hade andelen ökat till 30 procent bland tjejerna och 14 procent bland killarna.
Källa: Socialstyrelsen (TT)

30 procent motsvarar nära på en tredjedel av dagens unga tjejer, för helvete varför mår de så dåligt just nu när vi aldrig tidigare historiskt varit så jämställda? Orsaken är enkel, de har fått lära sig att försöka leva upp till falska ideal som inte är hållbara, men det vi skönjer nu är bara toppen av ett isberg, det blir värre, för snart är det ju deras tur att bli mammor. Under de senaste 50 åren har mammorna i allt mindre grad varit engagerade i sina egna barn, samtidigt som samhället i motsvarande grad har fått en allt större roll som fostrare, men tyvärr lever de inte upp till det ansvaret. Majoriteten av dem under 30 år i Sverige tillhör dagisgenerationerna vars uppväxt har skett i  stat och kommuners regi, de tillhör dem som aldrig eller sällan hade en vårdande moder i sin närhet, istället hade de en moder som satte sig själv främst, sin karriär, sin egen utveckling, sina egna behov. I spåren av detta har dessutom en hel del växt upp i splittrade hem, där antingen pappan helt har manövrerats bort eller ersatts av en eller flera låtsaspappor av varierande kvalitet.
Den tid som har ägnats åt barnen är inte direkt en kvalitetestid, tvärtom har de inte fått lära sig vad kärlek, omtanke eller hänsyn verkligen innebär. I takt med fler tv kanaler har även spridningen av idiotinfluenser tillåtits att florera och överskölja dessa unga med rena vanföreställningarna, allt ifrån MTVs Jackassgeneration till dokusåpor som går ut på att blotta sina sämsta sidor och lära barn att den som manipulerar mest och bäst vinner. Traditionella könsroller har betraktats som skit och istället har det vulgära helt tagit över, vars följder är katastrofala för den unga ännu formbara människan. När väl kärlet inte har tillåtits att växa, samt istället för näring fyllts  med ren dynga, så kan vi inte heller förvänta oss att det som dessa unga har att bjuda på senare som vuxna kommer att smaka annat än rutten skit. Detta är en av flera  orsaker till ohälsan, våra taskiga ideal, ihåliga könsroller, dåliga värderingar, vilket sammantaget gett oss ett samhälle i upplösning utblandat med miljögifter för nästkommande generation att ärva.
Nej, vi behöver verkligen ISIS, Mirriam, Sara, Maria Laksmi som du nämner och vi behöver verkligen sparka ut horan, skökan, madonna och Lady Gaga på soptippen där de hör hemma istället för våra barn.

Utveckling, den nya modern och hennes bortgång, glömd av alla och sörjd av ingen. , SKRIVER ZOKRATES

Till Zokrates

de har fått lära sig att försöka leva upp till falska ideal som inte är hållbara, skriver zokrates

Det första chakrat, MULADHARA, som  är blockerat av Det Amerikanska Värde-systemet, symboliserat av Obama, och detta chakra innehåller bland annat Jungs skuggan, som är förbjudna tankar, förbjudna ideer, alltså muladhara är mer än GULD värt, där finns vår begravda frihet, våra drömmar, våra visioner, våra metafysiska önskningarosv..det först vi måste göra uppror emot är de amerikanska pseudo-värderingarna, det verkar som dessa värderingar döljer ett MENTALT MATRIARKAT, det var vad jag menade med att modern viskar i örat, jag upplever själv, att orsaken till att alla är emot mig, beror på att modern viskar...harald är ego, harald är bad, harald är sjävisk osv..och detta tror jag beror på att jag ej tillfresställer moderns hål genom skinn-friktions-sex, men kvinnorna idag i Sverige är lika vilsna som männen, jag tror inte kvinnorna i sverige har det speciellt skönt när de älskar, och allt hänger samman med att de blockeras MENTALT alltså av vårt värde-system som talar om för oss hur vi ska TÄNKA och därmed hur vi ska handla..och det var då jag sa att vi måste öppna fjärde chakrat,... hjärtat, ...för där öppnar sig en ny värld för oss, en känslans värld, allt som skrivs om etik och för etik idag är SKIT,, det bara blockerar mera..som att säga är det etiskt försvarbart..vad fan är etik???...och då ser jag att de Indiska kvinnorna mår bättre, har det skönare då de älskar..därför att de är förankrade i HINDUISM..och att de Muslimska kvinnorna har det skönare..därför att de också är förankrade i ett annat religöst system, som faktiskt förstår på djupet problemet mellan männen och kvinnorna, ...inte som den där Påven i Vatikanen, som dubbel-spelar, som gett folket en MORALISM, som Freud försökte luckra upp, Vad jag vill säga till den svenska kvinnan, bli hindu eller muslim, gå ut ur svenska kyrkan och dess livsfientliga värde-system..

Återgå till "Filosofi"