http://youtu.be/ERDUbAv8Qz0 Tar månens ättlingar på sig galenskap -så som psykvård, för att religiösa krigsfält ska spricka upp i kärleken i och med det syndens syn binder i spektaklet? Eller har jag bara målat lite rosa i mitt brist på större ansvar..? När jag var 19+20 bröt jag ihop på en 4/dels metadon-tablett, min ryska väninna (med mjälten utskuren) gav mig, grät över i läsningen av "The Secret", över att jag är född i det kvinnliga könet i relationen till samhället, utan att se till de andra i min könsgrupp utom de utsatta (förvirrade). Tänkte på detta för några dagar sen.
Ser ut som jag konstruerar vidare likalunda konflikt, så jag är antagligen perverterad totalt. Jag vet inte vad denna obalans innebär, stationer hemifrån känns då och då väldigt genuina, och där har jag uppmärksammats av facebooksansikten jag inte tagit i hand. Mitt självs delar var fler samtidigt som det var lägre ner och vuxit förr, barnsligt uttryckt.. det är inte så, jag är tudelad normal. Funderar på hur jag ska operera (förutom näsoperation). Mediterade över gamma (m.m.) i samband med läsning av "Spiral Dynamics" i höstas, hamnade på psyk pga självmordsförsök för 2 månader sen, har inte kunnat meditera sen dess.
Alla vet att svaret i denna föreställning är kär. Jag söker att återknyta banden med en "socialestetik" där jag började mitt filosofierande för 6 år sen, jag behöver vara bunden i bdsm för att lykta totala perversa former som i flykten (mellen perfektionen och nakenheten i galenskapen) blir ett löfte, det blir konserverat.
Vem äger månen?
Moderator: Moderatorgruppen
monreflections skrev:månen äger sig själv, spelar ingen roll hur mkt folk försöker göra den till sig, den kommer förevigt vara sin egen, precis som glaset alltid är densamma tills man spräcker den, då blir den tom men samidigt samlad för att man bröt den.
Håller helt med,
Luna har sin egen själ som ingen kan äga.
lika lite som vi äger djurens, växterna eller människors själar.
Vi materialister tror att månens yta är att äga, nej vi kontrollerar bara våra egna revir.
vi äger våra mentala revir, inte något annat.
Ägandet är en väldigt intressant grej, tjyveri kring detta påbörjas väl redan i sandlådan. Vi knyter samman våra egon med tomma döda ting i ett försök att häva oss. Varendaste kotte, tänk om vi kunde enas om att ägande o. vinst kunde vara ett kapitel i vår historia
avslutad finito.
Men antar väl som alla här i världen;(!!!??) kan hålla med om att den som bor på månen äger den. För det är väl tävlingen det är frågan om?!?
Inte för att jag ser någon vits i att äga månen, men det handlar väl om att vifta med kuken...oj ursäkta flaggan i vädret o. utropa sig vinnare .
Men antar väl som alla här i världen;(!!!??) kan hålla med om att den som bor på månen äger den. För det är väl tävlingen det är frågan om?!?
Inte för att jag ser någon vits i att äga månen, men det handlar väl om att vifta med kuken...oj ursäkta flaggan i vädret o. utropa sig vinnare .
Men antar väl som alla här i världen;(!!!??) kan hålla med om att den som bor på månen äger den.
Lol, nej man äger inget för att man bor där.
det som skedde i sandlådan var att den som var starkast fick kontrollen över favorit spaden,
tills man fick spaden i huvet och 'ägandet' gick till en ny person.
ägandet är ett juridiskt skydd som är virtuellt och icke materiellt fenomen.
Vi kan bara försöka kontrollera något, aldrig äga
Jag skulle inte påstå att man kan "äga" månen. Den tillhör väl egentligen ingen, precis som jorden. Däremot vill människan ha ägorätt, likt alla andra djur, för att på så sätt rättfärdiga att kunna använda/missbruka sig av marken.
Så i fallet med månen blir det nog den med mest resurser och stake som "äger" månen. :lol:
Så i fallet med månen blir det nog den med mest resurser och stake som "äger" månen. :lol:
haakon skrev:Jag skulle inte påstå att man kan "äga" månen.
Jodå det går utmärkt. Om någon erbjöd dig att köpa en en solig strandtomt på månen vid Mare Cognitum, till ett överkomligt pris, skulle du då slå till? Mare Cognitum är ett litet rart hav på månens södra halvklot, nära mitten av den del som vetter mot Jorden. Det går att hitta trots att man saknar GPS däruppe. Ingen skulle protestera trots att det finns ett "The Outer Space Treaty". Det är ett avtal ratificerat i FN 1967 som inte tillåter nationer att göra anspråk på månen. Avtalet gäller dock inte privatpersoner. Det finns förstås en hake, de allmänna kommunikationerna är ännu inte utbyggda. Så när man skall handla några öl och ett par påsar dillchips till fredagens mysafton så är jag litet osäker på skyttelbolagets avgångstider.