Du kan ta likheten med strängteorin som försöker binda ihop ALLTING...från kvantmekaniken till relativitetsteorin....har dessa vetenskapsmän det SANNA axiomet från början...från BÖRJAN alltså....finns det en Gud?....om universum utvidgar sig.....VAD utvidgar det sig i????....Vad är SANNINGEN?....vad är EGENTLIGEN den objektiva sanningen?....Gå ner till det grundläggande vetenskapliga FÖRST, sen kan man teoretisera verkligheten med hjälp av avancerad retorik som man själv upplever den.....
Nu motsäger ju jag mig själv eftersom hela vetenskapshistorien kan va nåt jag bara "drömt", men enligt alla sannolikhetskalkyler är det INTE så....otaliga "VERKLIGA" experiment visar att det förhåller sig just på detta sättet....
Både du o jag kan SE att en Radio ger ifrån sig ljud

.....hela konceptet med en radio osv,osv började när man försökte systematisera verkligheten enligt naturlagarna(det sanna?)...
Två oberoende medvetanden som kommer fram till exakt SAMMA slutsats finns det gott om exempel på i historien.....infinitesimalkalkylen för att nämna ett....så vad är då sant?....1+1=2?.....Universum utvidgar sig?....Finns det en gud?....Vad är det SANNA?