Skriv en tanke
Moderator: Moderatorgruppen
Skriv en tanke
Kan du skriva några tankar som är sällsynta eller skriva något som aldrig nån tänkt ut förrut?
...
Jag dominerar totalt i Rome Total War spelet. Jag tror att jag skulle bli en utmärkt general, "flank left, flank right motherfucker, cavalry forces charge".
Jag lyssnar på Justin Timberlake för typ 10 gången och föreställer mig själv på scen, alla tjejer svimmar eftersom jag förför dem med min röst.
Andra barn drömde om att vara Stålmannen och Batman, jag ville vara Dracula, eftersom han kunde förföra kvinnor.
Som liten romantiserade jag kring döden, jag hittade en död fågel och ordnade en stor begravning åt den, med kista och allt.
Jag vill sätta ett skott i min farsas bakhuvud, vet inte varför just bakhuvet, för att det känns mjukt, kulan skulle penetrera hjärnan snabbare.
Jag vill ha sex med min 50-åriga chef. Hon är smått sexig trots sin ålder.
Jag brukade dejta en kvinna på 37 år, som har två barn och sambo. Hon har dock dissat mig, eftersom hon med tiden märkte att jag var den charmiga och snälla killen, snarare tvärtom. Men jag jobbar på att få tillbaka henne ändå.
Jag ogillar svenskar och deras passiva aggressivitet.
Jag är konstant uttråkad av människors förutsägbarhet och enkelspårighet. Jag funderar på självmord, finns ändå ingen som kan rädda mig från mig själv.
Jag har ätit vitlök hela kvällen, håller på att svimma av nån slags konstig energi.
Jag identifierade mig med Kevin Spacey i Seven, inte de andra.
/confessions of a dangerous mind
Jag lyssnar på Justin Timberlake för typ 10 gången och föreställer mig själv på scen, alla tjejer svimmar eftersom jag förför dem med min röst.
Andra barn drömde om att vara Stålmannen och Batman, jag ville vara Dracula, eftersom han kunde förföra kvinnor.
Som liten romantiserade jag kring döden, jag hittade en död fågel och ordnade en stor begravning åt den, med kista och allt.
Jag vill sätta ett skott i min farsas bakhuvud, vet inte varför just bakhuvet, för att det känns mjukt, kulan skulle penetrera hjärnan snabbare.
Jag vill ha sex med min 50-åriga chef. Hon är smått sexig trots sin ålder.
Jag brukade dejta en kvinna på 37 år, som har två barn och sambo. Hon har dock dissat mig, eftersom hon med tiden märkte att jag var den charmiga och snälla killen, snarare tvärtom. Men jag jobbar på att få tillbaka henne ändå.
Jag ogillar svenskar och deras passiva aggressivitet.
Jag är konstant uttråkad av människors förutsägbarhet och enkelspårighet. Jag funderar på självmord, finns ändå ingen som kan rädda mig från mig själv.
Jag har ätit vitlök hela kvällen, håller på att svimma av nån slags konstig energi.
Jag identifierade mig med Kevin Spacey i Seven, inte de andra.
Re: Skriv en tanke - nya beteckningar
anonym90l skrev:Kan du skriva några tankar som är sällsynta eller skriva något som aldrig nån tänkt ut förrut?
Detta är förstås ingen ny tanke, men en ny beteckning, dimensionstransformator.
Vi människor är dimensionstransformatorer. Genom att uppleva, via syn, hörsel, känsla/känsel, smak, lukt, transformerar vi om den yttre dimensionens processer (den dimension vi benämner "den yttre fysiska världen"), till processer i den inre dimensionen (den dimension vi kallar vårt medvetande), och genom att skapa, alltså skriva, samtala, teckna, musicera, handla, transformerar vi om den inre dimensionens processer till den yttre dimensionens processer.
En ny formulering av ett gammalt talesätt (men iofs ingen ny tanke):
"I de blindas rike blir den enögde lynchad."
A
Algotezza aka Algotezza
Re: Skriv en tanke
Kul idé !
När jag tjyvlyssnade på två romantiker som skröt över sina utsvävningar i sentimental och gräddig eufori, i sätet framför mej på bussen hem en kväll, så kom jag på denna definition av lycka.
Provar den, i all sin banalitet:
Den känsla
som man erfar
under det att man övervinner hinder
på en väg
som själv valt, är lycka.
asp
När jag tjyvlyssnade på två romantiker som skröt över sina utsvävningar i sentimental och gräddig eufori, i sätet framför mej på bussen hem en kväll, så kom jag på denna definition av lycka.
Provar den, i all sin banalitet:
Den känsla
som man erfar
under det att man övervinner hinder
på en väg
som själv valt, är lycka.
asp
Pateria
Ordet materia härstammer ju från lat. "mater", dvs moder.
Tänk om jorden fått fel beteckning som "moder jord"?
Manlig hetta (värme, vilja) balanseras (hålls i schack) av kvinnlig kyla (tänkandet, intuition).
Jordklotets (fader jord) rödglödande inre balanseras av den avkylande blåa atmosfären. Denna hinna är kanske den livgivande livmodern som innesluter frukten? Vi kanske har valt helt fel ord med beteckningen "materia" (lat. mater) - den kanske borde heta "pateria" (lat. pater)?
/cogito
Tänk om jorden fått fel beteckning som "moder jord"?
Manlig hetta (värme, vilja) balanseras (hålls i schack) av kvinnlig kyla (tänkandet, intuition).
Jordklotets (fader jord) rödglödande inre balanseras av den avkylande blåa atmosfären. Denna hinna är kanske den livgivande livmodern som innesluter frukten? Vi kanske har valt helt fel ord med beteckningen "materia" (lat. mater) - den kanske borde heta "pateria" (lat. pater)?
/cogito
Så länge jag säger att tanken finns i mitt huvud är allt i sin ordning; farligt blir det när jag säger att det är min hjärna som tänker.
Moder Sol, pateria...kanske borde vara så.
Kanske är varje tanke redan tänkt, men att den behöver nya formuleringar.
Ibland känner man att man inte har något att säga för att allt redan är sagt.
Överkastet underkastar sig. Vad underkastar sig överkastet?
Det kastlösa pålägget, elementen, den smutsiga hunden, sängklädernas hygien, tristessen?
Ja, tristessen.
Kanske är varje tanke redan tänkt, men att den behöver nya formuleringar.
Ibland känner man att man inte har något att säga för att allt redan är sagt.
Överkastet underkastar sig. Vad underkastar sig överkastet?
Det kastlösa pålägget, elementen, den smutsiga hunden, sängklädernas hygien, tristessen?
Ja, tristessen.
-
Lasmanowner
Re: ...
Damir skrev:Jag är konstant uttråkad av människors förutsägbarhet och enkelspårighet. Jag funderar på självmord, finns ändå ingen som kan rädda mig från mig själv.
Lägg ner, det finns minst 5% av männskligheten som förstår dig helt och hållet. Finn dom människorna istället för att prata massa strunt.
Är minst ett antal miljoner, finn dom.
Re: ...
Damir skrev:Jag dominerar totalt i Rome Total War spelet. Jag tror att jag skulle bli en utmärkt general, "flank left, flank right motherfucker, cavalry forces charge".
jag är ger dig totalt på det:P
Allt är en saknad.