FIG skrev:Jag vill inte riktigt hålla med Asper om att behovet att inte har en grund och stå på, kanske. Men jag tro att behovet att minstånde veta vad man har en fast grund är viktigt för att själv falla okontrollerad.
att falla är ingen fara, men det faliga är att inte veta vad man föll i från, eller vad man vill falla, Ifall man ska hjälpa någon.
Öh.. hej FIG... men, öh..
Citera mig gärna, men var då vänlig att citera mig.
Jag begriper inte var du läser detta i min text.
Eller vad det är du läser in heller!
Jag är ledsen om jag varit otydlig. Om du kan visa mig vad och var du citerar mig så kanske jag kan bli tydligare.
Jag känner inte igen de rader som du klistrar på mig, helt enkelt.
och så en gång till, till råga på eländet! :
FIG skrev:Och som Asper sa, ett sätt att hjälpa en person, är att tvinga den att själv formulera sina problem, för ofta så tro jag att dom inte riktigt själva vet vad problem alltid är.
Var har jag skrivit något om att tvinga någon?
hm...
Månne behöver jag träna mer på att skriva lättläst?
Eller så här, i enlighet med mitt inledande inläggs schematiska upplägg:
1. Jag noterar att du väljer att inte citera mig direkt. Det är ett problem för mig.
2. Detta får mig att känna både ilska och osäkerhet...
3...eftersom jag behöver känna mig förstådd. Om jag känner mig förstådd så kan jag korrespondera vidare i ämnet här på forumet.
4. Jag önskar att du antingen citerar mig korrekt, eller gör dina tolkningar av vad jag skriver betydligt tydligare.
Det skulle göra mig säkrare och möta mitt behov av att kunna bedöma min egen förmåga till att skriva förståeligt.
uvh asper
xx