iris skrev:Pilatus skrev: En sak vet vi, den Jesus som framställs av synoptikerna har aldrig existerat.
Belägg för detta tvärsäkra påstående är...?
Hur bevisa att någonting inte har funnits? Du får läsa om logiska slutsatser och bevisföring.
Moderator: Moderatorgruppen
iris skrev:Pilatus skrev: En sak vet vi, den Jesus som framställs av synoptikerna har aldrig existerat.
hakkapeliitta skrev:iris skrev:Pilatus skrev: En sak vet vi, den Jesus som framställs av synoptikerna har aldrig existerat.
Hur bevisa att någonting inte har funnits? Du får läsa om logiska slutsatser och bevisföring.
iris skrev:Pilatus skrev:iris skrev:Belägg för detta tvärsäkra påstående är...?
Därför att det förutsätter att helig ande kan alstra människor och att människor som varit döda i dagar kan väckas till liv och mycket annat som står att läsa hos synoptikerna. Jag skrev om det redan i min förra postning. Finns det någon enda vetenskapligt utbildad människa som tror att synoptikerna kan veta vad Jesus yttrade? De var inte med. Exakt vad och vem som skrev vet vi inte.
- okej... som jag sa i början. Det kommer en dag i varje människas liv när vi verkligen FÅR veta. Här har du en annan ovetenskaplig läkare som berättar sagor ---- det är alltid underhållande med sagor.
iris skrev:Pilatus skrev:Därför att det förutsätter att helig ande kan alstra människor och att människor som varit döda i dagar kan väckas till liv och mycket annat som står att läsa hos synoptikerna. Jag skrev om det redan i min förra postning. Finns det någon enda vetenskapligt utbildad människa som tror att synoptikerna kan veta vad Jesus yttrade? De var inte med. Exakt vad och vem som skrev vet vi inte.
- okej... som jag sa i början. Det kommer en dag i varje människas liv när vi verkligen FÅR veta.
Pilatus skrev:iris skrev:Pilatus skrev:Därför att det förutsätter att helig ande kan alstra människor och att människor som varit döda i dagar kan väckas till liv och mycket annat som står att läsa hos synoptikerna. Jag skrev om det redan i min förra postning. Finns det någon enda vetenskapligt utbildad människa som tror att synoptikerna kan veta vad Jesus yttrade? De var inte med. Exakt vad och vem som skrev vet vi inte.
- okej... som jag sa i början. Det kommer en dag i varje människas liv när vi verkligen FÅR veta.
Den dag vi är döda kan vi inte ta emot någon information om hur det verkligen är. Det är fel sätt att resonera. Vi måste vara medvetna för att kunna ta emot något budskap om någonting.
iris skrev:Alla som har något positivt att säga om livet, om vad som händer efter döden ska utskrattas, göras löjliga, talas om att de tror på enhörningar och att de är allmänt blåsta... det är också ett sätt att ta emot budskap på.
iris skrev:Alla som har något positivt att säga om livet, om vad som händer efter döden ska utskrattas, göras löjliga, talas om att de tror på enhörningar och att de är allmänt blåsta...
klorofyll skrev:iris skrev:Alla som har något positivt att säga om livet, om vad som händer efter döden ska utskrattas, göras löjliga, talas om att de tror på enhörningar och att de är allmänt blåsta...
Jag tror på sådana saker... Jag var så trött på meningslösheten, så jag uppfann ett språk i språket, som gör att jag kan uppfatta karaktärer (få vet nog vad karaktär betyder, jag är inte en av dem). Låt säga att Iris heter Iris, så kan jag säga något om Iris karaktär.. Om man heter Iris så är man kraftfull med en distinkt personlighet... Det spelar ingen roll vad för text jag läser, men jag kan ju inte kinesiska eller ryska direkt, men ryska är nog ett intressantare språk än svenska. Bokstävernas utseende, är avgörande.
iris skrev:klorofyll skrev:iris skrev:Alla som har något positivt att säga om livet, om vad som händer efter döden ska utskrattas, göras löjliga, talas om att de tror på enhörningar och att de är allmänt blåsta...
Jag tror på sådana saker... Jag var så trött på meningslösheten, så jag uppfann ett språk i språket, som gör att jag kan uppfatta karaktärer (få vet nog vad karaktär betyder, jag är inte en av dem). Låt säga att Iris heter Iris, så kan jag säga något om Iris karaktär.. Om man heter Iris så är man kraftfull med en distinkt personlighet... Det spelar ingen roll vad för text jag läser, men jag kan ju inte kinesiska eller ryska direkt, men ryska är nog ett intressantare språk än svenska. Bokstävernas utseende, är avgörande.
Iris är i den grekiska mytologin gudarnas budbärare och regnbågens gudinna, enligt Hesiodos
iris skrev:Iris är i den grekiska mytologin gudarnas budbärare och regnbågens gudinna, enligt Hesiodos
Pilatus skrev:iris skrev:Iris är i den grekiska mytologin gudarnas budbärare och regnbågens gudinna, enligt Hesiodos
gudarnas budbärare är snarare Hermes, Iris är egentligen syster till de hemska harpyorna och gudinnan Heras personliga budbärare.
iris skrev:Pilatus skrev:iris skrev:Iris är i den grekiska mytologin gudarnas budbärare och regnbågens gudinna, enligt Hesiodos
gudarnas budbärare är snarare Hermes, Iris är egentligen syster till de hemska harpyorna och gudinnan Heras personliga budbärare.
Bara in i helvete ignorant och undviker framlagda argument
Pilatus skrev:iris skrev:Pilatus skrev:gudarnas budbärare är snarare Hermes, Iris är egentligen syster till de hemska harpyorna och gudinnan Heras personliga budbärare.
Bara in i helvete ignorant och undviker framlagda argument
Bra att du uppskattade repliken. Bra om du även kan se något utanför din bubbla.
iris skrev:Pilatus skrev:iris skrev:Bara in i helvete ignorant och undviker framlagda argument
Bra att du uppskattade repliken. Bra om du även kan se något utanför din bubbla.
Inga problem Pilatus, bubblor är bra - goa är de med.
Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster