Pilatus skrev:Esther skrev:Abort är ett annat ord för "stycka ...
Abort = avbrytande av graviditet. Det jag skrev om kallas terapeutisk abort, vilket kan utföras av hänsyn till moderns psykiska hälsa. Om du försöker minnas så skrev jag om gruppvåldtäkter. Många sådana utförs av soldater så det är kanske ok enligt dig som anser krig vara en legal handling.
Det du skriver om är splatter-scener som du tydligen älskar att älta. Är du oförmögen att föra en diskussion utan katolska vedervärdigheter?
Du är en arg man...
jag har två önskningar jag inte själv kan klara av.
1. flytta vår konversation från tråden... till en egen tråd om vad som är juridiskt lämpliga handlingar människor kan eller bör begå mot andra människor.
2. avseende vad som händer vid ett så kallat "avbrytande" är samma omskrivning som vissa använde när de kallade plåga ihjäl, svälta till döds samt sedan elda upp människor för en "slutlig lösning". I båda fallen påstår man att de man tar av daga inte ÄR människor. Eller att skälen för att göra det man gör är legitima på ena eller andra sättet eller mycket märkliga grunder.
Detta är människors verk, människans sätt att via begrepp dölja det vidrigaste vi kan åstadkomma mot andra. För det är alltid andra människor vi dödar på de mest vidriga --- hur sa du nu? --- "splatter-scener".