Att suga i sig sina egna verkningar

Moderator: Moderatorgruppen

förstår mig själv
Inlägg: 3058
Blev medlem: 13 maj 2012 19:32

Att suga i sig sina egna verkningar

Inläggav förstår mig själv » 19 jan 2014 11:10

Ja som jag tidigare argumenterat för teoretiskt och gett massa exempel på i praktiken(test av teori), så menar jag att tex gör man något gott får man något gott tillbaka. På motsvarande sätt gör man ont får man ont tillbaka.
Säg nu att jag tex är en orsak till att mina barn finns. Detta innebär att uppenbarligen att verkningar sprider ut sig(påverkar/alternerar) skeenden in i det oändliga.
När det gäller att värdera detta ska det göras med känslorna.
Var finns vi då vi som ska växelverka/reagera dvs njuta/lida av de handlingar vi gjort.
Jesus bör väl må ganska bra i så fall. Vi kan kalla det för att han är i himmelen "mår bra"
Märk att våra gärningar sprids via människors sätt att vara/kroppsspråk några böcker behövs inte. Märk också att förnuftet/kunskap om naturen sprider sig kraftigare och har större påverkan. Det som man startat kan vara svårt att eliminera med det går alltid att förbättra sitt sätt att vara. (Som en slags "pensionsförsäkring").
Tidigare har jag beskrivit när jag var utanför kropp och jag kände en stark känsla hela tiden. Min vän sa att "det var alla känslorna samtidigt". Nu kan jag nog förstå/hålla med. Det var kanske helheten av verkningarna.
Hoppas jag är någorlunda tydlig och rationell. Liknande tankar har ju andra haft. Religioner osv.

Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 23 och 0 gäster