Vad är rum/avstånd?

Moderator: Moderatorgruppen

Illusionen

Vad är rum/avstånd?

Inläggav Illusionen » 30 jan 2014 18:13

VAD ÄR RUM/AVSTÅND ?

Detta inlägg liksom flertalet av mina övriga inlägg härrör från Delta-konceptet, http://www.maticweb.com
Är osäker om det är filosofi eller naturvetenskap det rör sig om, och/men fastnade på lite oklara grunder för filosofi.
Har jag rätt bör de filosofiska konsekvenserna bli omfattande.

I tidigare inlägg har jag förklarat och besvarat den fundamentala frågan, VAD ÄR TID ?
Begreppet/fenomenet avstånd är principiellt lika väsentligt som tid.
Föreliggande inlägg svarar därför kortfattat på den återstående, likaså fundamentala, frågan VAD ÄR RUM ? ,
och/eller kanske bättre, VAD ÄR AVSTÅND/DISTANS ?
Inlägget kan även ses som ett förtydligande av bakgrunden till tabellen i konceptet, kapitel 10.

Mycket kortfattat besvaras frågan VAD ÄR AVSTÅND, enligt/via följande punkter,

- Vår verklighet är formad av det vår egen ”struktur” maskerar i G (= maskeringsprincipen, MP)
- Maskeringen ger upphov till en polarisationsförskjutning i G (= G-förskjutning)
- G-förskjutningen är av ”cirkulär” natur (= skalförändring)
- När två partiklar växelverkar ”ser” de därigenom varandra ur diametralt motsatt ”perspektiv”.
- Diametralt motsatt perspektiv innebär att växelverkan sker via MOTRIKTADE strukturer (= polvända)
- Balanskriteriets DELTA:s sfärer ”överlappar” därigenom varandra med RADIE-FÖRSKJUTNING.
- Rummes koordinat definieras därav, som konsekvens av denna ”ömsesidiga” radieförskjutning.
- Rummet kan av den orsaken beskrivas via kombinationer av varianter av Eulers ekv kombineras så
som beskrivs tabellformat i konceptet (kapitel 10, Växelverkan)
- Kombinationerna är arrangerade så att de efterliknar den ”ömsesidiga” radieförskjutningen.
- Verkan-resultatet ger vår verklighet och dess TID och RUM.

Av detta framgår att både fenomenet TID och AVSTÅND refererar till RADIEN på balanskriteriet DELTA.
Bl a ljusets/fältens konstanta hastighet c, får därigenom sin principiella och i mitt tycke eleganta förklaring.

Einstein, och ingen annan heller så vitt jag känner till, förstod ant dessa samband, utan tvingades ta till postulat.

Med detta inlägg har jag besvarat/förtydligat de viktigaste frågorna som inledningsvis tas upp i DELTA-konceptet.

http://www.youtube.com/watch?v=lnQCD1_pj7w

/ Illusionen

Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster