Svaret på alla livsfrågor (ex. Meningen med livet) är:
Det spelar ingen roll
men det har all betydelse i hela världen.
/en som nyligen drabbats av insikt och lycka
Meningen med livet
Moderator: Moderatorgruppen
Jag förstår och jag är också lycklig, kanske inte därför men absolut inte mindre för att 
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
- Kontakt:
- Skogsälvan
- Avslutat konto
Ok ska försöka förklara (vad jag ser).
Den andra satsen ger enbart utryck för den första satsens relevans.
Detta utrycker relationen, det finns inget värde (att tvinga), men utan värde inget värde (att utgå från), värde ger grunden för vår lycka (ingen lycka utan positiva värden).
Nihilismen råder, innan subjektets födelse.
Det finns inga värderingar som säger vad saker är värt innan vi börjar relatera dom till varandra.
Det viktiga här är att VI relaterar saker till varandra.
Vi är navet i hjulet, solen i solystemet, ploppet som gör ringarna på vattnet, ja ni fattar min poäng.
Vi är dom som SKAPAR VÅRAN LYCKA.
Svaret på alla livsfrågor (ex. Meningen med livet) är:
Det spelar ingen roll
men det har all betydelse i hela världen.
Den andra satsen ger enbart utryck för den första satsens relevans.
Detta utrycker relationen, det finns inget värde (att tvinga), men utan värde inget värde (att utgå från), värde ger grunden för vår lycka (ingen lycka utan positiva värden).
Nihilismen råder, innan subjektets födelse.
Det finns inga värderingar som säger vad saker är värt innan vi börjar relatera dom till varandra.
Det viktiga här är att VI relaterar saker till varandra.
Vi är navet i hjulet, solen i solystemet, ploppet som gör ringarna på vattnet, ja ni fattar min poäng.
Vi är dom som SKAPAR VÅRAN LYCKA.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
Meningen med livet
Att Göra Något bra i livet som hjälper "oss" att komma vindader,
Frågen är mer vad kan man göra så det blir bra för alla,
Och som inte betyder Något dålit för oss andra ? :)
Men kommihåg: Vi Alla Är Vilsen, Men Ändå Fångar I Denna Värd
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com
www: Fig.Maxxflow.com
Mail: fig.ghd742@gmail.com