Är människan från rymden, finns utomjordingar?
Moderator: Moderatorgruppen
- HoneyBadger
Är människan från rymden, finns utomjordingar?
Hej alla filosofer jag är ny här så jag testar och gör en tråd och hoppas att den inte har hamnat fel eller om det redan finns en diskussion.
Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Jag tror att människan på jorden härstammar från rymden och att vår civilisation är resterna från en koloni som härstammar från andra planeter. Många stammar världen över hävdar att dom härstammar från rymden eller andra världar.
Ta religion till exempel, det kristna korset, davidsstjärnan och hakkorset med mera; alla religioner härstammar från vetenskapen från kolonisatörerna som kolonisera vår planet. Dessa mönster ingår i universell symmetri; kolonisatörerna hade utmärkt koll på naturkunskap och använde sig av frekvens teknik. Sedan skedde det en stor katastrof och kolonisatörerna hamnade i en sten ålder där deras kunskap vart korrupt och reducerad till religiös sentimentalitet.
Människans ben densitet är mycket lägre än andra djurs, katter har även dom lägre ben densitet och är troligen från rymden dom med.
I den indiska vedas så har vi vimanas, flygskepp som påminner om moderna UFO:n. Vilket också är en ledtråd till att den tidigare civilisationen hade tillgång till rymdfärd.
Jag tror att det skedde ett världskrig för cirka 7 000 år sedan. Vilket är varför vår historia är cirka 6 000 år gammal.
Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Jag tror att människan på jorden härstammar från rymden och att vår civilisation är resterna från en koloni som härstammar från andra planeter. Många stammar världen över hävdar att dom härstammar från rymden eller andra världar.
Ta religion till exempel, det kristna korset, davidsstjärnan och hakkorset med mera; alla religioner härstammar från vetenskapen från kolonisatörerna som kolonisera vår planet. Dessa mönster ingår i universell symmetri; kolonisatörerna hade utmärkt koll på naturkunskap och använde sig av frekvens teknik. Sedan skedde det en stor katastrof och kolonisatörerna hamnade i en sten ålder där deras kunskap vart korrupt och reducerad till religiös sentimentalitet.
Människans ben densitet är mycket lägre än andra djurs, katter har även dom lägre ben densitet och är troligen från rymden dom med.
I den indiska vedas så har vi vimanas, flygskepp som påminner om moderna UFO:n. Vilket också är en ledtråd till att den tidigare civilisationen hade tillgång till rymdfärd.
Jag tror att det skedde ett världskrig för cirka 7 000 år sedan. Vilket är varför vår historia är cirka 6 000 år gammal.
Re: Är människan från rymden, finns utomjordingar?
Välkommen hit, HoneyBadger!
Jordklotet finns också i rymden så vi är alla rymdvarelser. Tänker jag...
Jordklotet finns också i rymden så vi är alla rymdvarelser. Tänker jag...
Algotezza aka Algotezza
HoneyBadger skrev:Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Många talar om att sannolikheten för att det finns fler planeter än jorden som har utvecklat levande varelser. Men termen "utomjordingar" leder lätt tanken till ondskefulla humanoider som i flera avseenden liknar människor (t ex klingon). Vad som verkligen kan finnas och hur sådant liv har utvecklats vet vi inte någonting om. Kanske är sådana livsformer ett hot mot människan. Frågan är om det är så klokt att söka kontakt med främmande civilisationer. Vad är det vi hoppas på? Att någon främmande civilisation skall hjälpa oss med våra bekymmer?
Moderator
Pilatus skrev:HoneyBadger skrev:Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Många talar om att sannolikheten för att det finns fler planeter än jorden som har utvecklat levande varelser. Men termen "utomjordingar" leder lätt tanken till ondskefulla humanoider som i flera avseenden liknar människor (t ex klingon). Vad som verkligen kan finnas och hur sådant liv har utvecklats vet vi inte någonting om. Kanske är sådana livsformer ett hot mot människan. Frågan är om det är så klokt att söka kontakt med främmande civilisationer. Vad är det vi hoppas på? Att någon främmande civilisation skall hjälpa oss med våra bekymmer?
De kanske ser oss mest som proteinreserver.
Algotezza aka Algotezza
HoneyBadger skrev:Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Kanske kom vi själva till jorden som några sporer som överlevt den långa resan i en mycket fientlig miljö (joniserande strålning). Alternativt att liv utvecklades på t ex Mars och att vi kom att fraktas över hit med litet grus som slagits loss från planeten. Svårt att veta, svårt att beräkna, kanske t o m meningslöst att spekulera om.
Vi får kolla vidare, ännu har inga tecken på att intelligent liv finns utanför jorden från något (avlägset) solsystem.
Moderator
Pilatus skrev:HoneyBadger skrev:Vad tror ni om just utomjordingar? Och med det menar jag just om ni tror att det lever någon på en annan värld som inte är vår.
Kanske kom vi själva till jorden som några sporer som överlevt den långa resan i en mycket fientlig miljö (joniserande strålning). Alternativt att liv utvecklades på t ex Mars och att vi kom att fraktas över hit med litet grus som slagits loss från planeten. Svårt att veta, svårt att beräkna, kanske t o m meningslöst att spekulera om.
Vi får kolla vidare, ännu har inga tecken på att intelligent liv finns utanför jorden från något (avlägset) solsystem.
De flesta planetvarelser kan inte tänka sig att livet skulle kunna vara äldre än planeten de bebor...
Det första primitiva livet uppkommer i rymden ... ta in det , den som kan
SigurdV skrev:Det första primitiva livet uppkommer i rymden ... ta in det , den som kan
Vi är rymdvarelser, rymden är det rum i vilket vi, jorden och allt som finns existerar i.
Moderator
Re: Liv på andra planeter?
Många undrar hur sannolik förekomsten av jordliknande planeter är i den beboeliga zonen av solliknande stjärnor inom vår galax. I december 2001 godkändes och sjösattes ett uppdrag som kom att kallas Kepler, avsikten var att iaktta mer än 100 000 stjärnor samtidigt. Området Svanen och Lyran på norra himlen valdes. Målet var att hitta en planet som kretsar runt en stjärna på ett sätt som liknar jordens bana runt solen. Under sina första månader fann Keplerteleskopet 68 planeter i jordstorlek. Fram till och med augusti 2013 har 135 exoplaneter kunnat konstateras. Kepler-186f är den planet, som hittats per 2014, är mest lovande. Den är mycket lik jorden och den kretsar runt sin röda moderstjärna Kepler-186 i stjärnbilden Svanen. Året på planeten är kort, det tar bara 130 dagar att ta ett solvarv.

Vad skulle det betyda för skapelsemyterna om det skulle visa sig att liv på andra planeter inte alls är ovanligt? Skulle man tvingas utvidga Guds domäner att omfatta alla bebodda planeter?

Vad skulle det betyda för skapelsemyterna om det skulle visa sig att liv på andra planeter inte alls är ovanligt? Skulle man tvingas utvidga Guds domäner att omfatta alla bebodda planeter?
Moderator
- HoneyBadger
Pilatus skrev:Svanen och Lyran
Jag har tyvärr aldrig varit insatt i astronomi men jag har gått igenom historiska arkiv och det beskrivs att kolonisera kom från olika kluster bland annat svanen. Jag har svårt att sätta det i minnet eftersom jag kan inte konstellationer etc.
HoneyBadger skrev:Pilatus skrev:Svanen och Lyran
Jag har tyvärr aldrig varit insatt i astronomi men jag har gått igenom historiska arkiv och det beskrivs att kolonisera kom från olika kluster bland annat svanen. Jag har svårt att sätta det i minnet eftersom jag kan inte konstellationer etc.
Här kan du se stjärnbilderna,

Moderator
Bob Lazar, Valiant Thor, det där lilla filmklippet som Pentagon släppte, och en massa annan läsning →får mig att tro på utomjordingar.
Sedan tror jag på olika andliga dimensioner också!
(Av personliga skäl).
Sedan tror jag på olika andliga dimensioner också!
(Av personliga skäl).
Turosof skrev:Bob Lazar, Valiant Thor, det där lilla filmklippet som Pentagon släppte, och en massa annan läsning →får mig att tro på utomjordingar.
Utomjordingar? Nej då, evolutionen arbetar långsamt och metodiskt. Numera kan man undersöka DNA från människor och andra arter. Man kan lätt se att vi sedan miljoner år har samlat, jagat och fiskat på planeten. Man kanske inte säkert kan säga att liv uppstått på just denna planeten, men allt talar för det, kanske för mer än 3 miljarder år sedan.
Du måste presentera något argument som talar för din hypotes. Vad du personligen tror spelar inte så stor roll. Vad visade filmklippet som du anser är intressant?
Moderator
Pentagon UFO videos ...skriver du detta på Google →så dyker filmklippen upp, de släpptes under förra våren.
Vi är förbi ”OM tiden” känner jag.
Vad/var/hur pass/hur/varför →är relevanta.
Vi är förbi ”OM tiden” känner jag.
Vad/var/hur pass/hur/varför →är relevanta.
Turosof skrev:Vi är förbi ”OM tiden” känner jag.
Jag tittade på filmerna och funderade litet på hur man analyserat de fenomen man just sett.
Om vi inte kan identifiera de fenomen vi ser, vad berättigar då fantasifulla slutsatser om främmande farkoster? Inga ytterligare observationer tycks finnas som kan ge information om vad som observerats. Bristen på information tycks trigga hjärnan att dra igång på högvarv.
Kanske måste man ta ett steg tillbaks och fundera på vilka möjligheter en främmande civilisation skulle ha för att ta sig hit. Det är ljusår till närmaste exoplanet. Säg då att det existerar en sådan planet med tekniskt utvecklade varelser som inte skyr kostnader i tid och resurser för att på plats utforska jorden. Beter de sig i så fall rationellt, anser du? Varför inte landa på någon bra plats, utföra nödvändiga test och rapportera tillbaks till sin planet? Går det att kommunicera över sådana avstånd? Det framstår som ett hopplöst projekt.
Ingen kan för närvarande avge en godtagbar förklaring till filmerna. Jag kan det inte och det är säkert klokast att inte låta fantasin skena iväg. Följ upp och se om det kommer fler observationer som kan ge mer information. Det är det enda råd jag kan ge.
Moderator