Scripted reality

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 20 nov 2017 23:37

Tror ni TV:n är ett sorts vapen som skickar ut virus i form av olika trosföreställningar. Vi blir programmerade utav TV:n att tänka och agera genom ett manus i form av en trosföreställning som förökar sig likt ett virus.

Det är denna manus-verklighet som har fötryckt mänskligheten under minst 100, jag vill säga upp till 200-300 år så har vi blivit konstant hjärntvättade till att inte kunna känna igen verkligheten. Vad är verkligt? Vi tror att skådespelarna i TV rutan är verkliga men egentligen kan dom vara en avancerad artificiell livsform som härmar mänskligt beteende så vi härmar denna artificiella livsform.

Som som kapat vår mänskliga civilisation har vänt våran egna natur mot oss själva. Vi är våra värsta fiender.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Scripted reality

Inläggav Pilatus » 21 nov 2017 00:51

HoneyBadger skrev:Vi blir programmerade utav TV:n att tänka och agera genom ett manus i form av en trosföreställning som förökar sig likt ett virus.

Vilken mer specifik trosföreställning kommer du i första hand att tänka på? Jag undrar förstås för vilket syfte konspirationen är tänkt. Det måste rimligen finnas något att vinna för konspiratörerna med all ansträngning, all teve-tid. Eller hur?

Hur kom du på att vi blir programmerade genom att titta på teve? Oavsett om där finns en intelligent avsikt, eller inte, så påverkas vi naturligtvis av allt vi ser och hör. Vi fungerar så. Man skulle kunna kalla det för vår tidsanda. Vi sitter i en kontinuerlig ström av information. Vi hinner kanske inte riktigt sortera allt och ständigt tänka på hur viktigt det är med källkritik.

Hur vet du själv vad som är fake news och sådant som berättas därför att det är riktiga nyheter som vi kan ha intresse att få ta del av?
Moderator

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 15:04

Pilatus skrev:Vilken mer specifik trosföreställning kommer du i första hand att tänka på? Jag undrar förstås för vilket syfte konspirationen är tänkt. Det måste rimligen finnas något att vinna för konspiratörerna med all ansträngning, all teve-tid. Eller hur?


Syftet är att skapa en artificiell verklighet via ersätta människans natur med en tillverkad som är kontrollerbar till konspiratörens behov. Manus verkligheten gör oss fångar under ett falskt paradigm. De facto, vi fruktar vad som finns utanför paradigmet eftersom vi nu är slavar under våra egna tankar.

Alla våra tankar är baserade på frekvenser - ord är en form utav våra tankar, ju högre frekvens ju mer komplicerade tankar.

Här har vi mekanismen bakom scripted reality, manus verkligheten. Syftet är att hålla människan under en låg frekvens.

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 15:23

Pilatus skrev:
Hur kom du på att vi blir programmerade genom att titta på teve?


Det är inte svårare än se på tv programmet/film i fråga. Det heter ju ''Program'' som i att programmera. Te-lie-vision. Kanske är det en slump eller ord magi?

Ett enkelt exempel är att män framstår som korkade och feminina medans kvinnor är starka som män och är oftast smartare. Det finns massor av exempel med olika hjärntvätt i dom vanliga tv programmen. Som normaliseringen av homosexuella, droger, skilsmässa är något man programmerat fram genom TV:n.

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 15:26




Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Scripted reality

Inläggav Pilatus » 21 nov 2017 15:39

HoneyBadger skrev:Syftet är att hålla människan under en låg frekvens.

Det låter behagligt att ställa in sig på en litet lägre frekvens. :)

I övrigt förstår jag inte riktigt din konspiratoriska tanke. Om du själv tror på konspirationen och är fast i dessa tankar, är det dags att beställa tid för ett samtal med doktorn. Man skall inte behöva besväras av misstankar om konspiratörer med sådan makt över människors tankar.
Moderator

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 16:50

Pilatus skrev:
HoneyBadger skrev:Syftet är att hålla människan under en låg frekvens.

Det låter behagligt att ställa in sig på en litet lägre frekvens. :)


Jag kan tänka mig det. Det är därför vi dricker alkohol.

Pilatus skrev:I övrigt förstår jag inte riktigt din konspiratoriska tanke. Om du själv tror på konspirationen och är fast i dessa tankar, är det dags att beställa tid för ett samtal med doktorn. Man skall inte behöva besväras av misstankar om konspiratörer med sådan makt över människors tankar.


Kanske för att du är absolut i frågan?

Natur>biologi>Samhälle>Konspiration

komponera = filosofi

1>2>3>4 4>3>2>1

Ord är tankar - en korruption av sanningen, sanningen är tystnad - ord är magi.

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 17:06

Vem är det som skriver manuset?

Bild
Bild
Bild


Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Scripted reality

Inläggav Pilatus » 21 nov 2017 17:21

HoneyBadger skrev:Jag kan tänka mig det. Det är därför vi dricker alkohol.

I det kan jag hålla med dig. Brick (Paul Newman): A click that I get in my head that makes me peaceful.
HoneyBadger skrev:
Pilatus skrev:I övrigt förstår jag inte riktigt din konspiratoriska tanke. Om du själv tror på konspirationen och är fast i dessa tankar, är det dags att beställa tid för ett samtal med doktorn. Man skall inte behöva besväras av misstankar om konspiratörer med sådan makt över människors tankar.

Kanske för att du är absolut i frågan?

Visst är det så.
HoneyBadger skrev:komponera = filosofi

Njea, filosofi handlar ofta om att förstå begreppen vi omger oss med, ibland även samhället och alla dess regler. Kunskapsbegreppet är en stor del av många filosofers tänkande, liksom ontologi - av vilken beskaffenhet är världen, materiell, andlig eller bara någon slags neutral soppa.
Moderator

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 18:47

Konkreta bevis för scripted reality

Albert Pike's brev: http://www.conspiracyarchive.com/2015/0 ... orld-wars/

The Protocols of the Elders of Zion

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Scripted reality

Inläggav Algotezza » 21 nov 2017 20:54

Det är de konspiratörerna som får oss att tala om konspirationer på ett sätt att vi inte blir trodda. Sanningen är den bästa lögnen.
Göran Egevad egevad@gmail.com

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Scripted reality

Inläggav Pilatus » 21 nov 2017 21:16

HoneyBadger skrev:The Protocols of the Elders of Zion

Men det där skräpet har väl valsat runt tillräckligt. Vad är det du själv tänker om detta spridda dokument? Ser du det som litteratur (en berättelse i stil med 1984, en varning för en påtaglig fara)? Eller att protokollet är en förfalskning av den tsarryska säkerhetstjänsten och som utger sig för att vara en avskrift av ett anförande, som Theodor Herzl höll vid den sionistiska världskongressen i Basel år 1897.

Vad menar du?
Moderator

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Scripted reality

Inläggav HoneyBadger » 21 nov 2017 21:46

The Protocols of the Elders of Zion är i principt redan uppfyllt.

1984 och brave new world etc. Är böcker som har hämtat information från dom som konstruerar vårt samhälle.



https://www.youtube.com/watch?v=-TKY1G6l8pQ&t=160s

Kunde Philip K. Dick se in i framtiden i sina drömmar? Vad händer där egentligen.

Phoenix
Inlägg: 43
Blev medlem: 20 jul 2017 14:34

Re: Scripted reality

Inläggav Phoenix » 15 mar 2018 08:21

Om man glömmer det konspiratoriska så kan jag nog hålla med ts. Tvn indoktrinerar oss. Medierna i allmänhet indoktrinerar oss. Vi kan inte ens föreställa oss vilka vi skulle vara utan medier. Kanske mer våldsamma kanske inte. Mer äkta kanske?

Det intressanta är att det är gud som indoktrinerar oss och underhåller oss med medier. Hans behov av uppmärksamhet tycks omättligt. Kul?

Om alla levde självförsörjande och utan underhållning så kanske vi får rätsida på världen. Fast jag tror de flesta skulle bli galna utan underhållning. Vi skulle inte klara det. Det är försent.

Hur fan klarade sig folk på vintrarna förr utan underhållning. Jag förstår inte.

xion
Inlägg: 3162
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Scripted reality

Inläggav xion » 15 mar 2018 08:48

Phoenix skrev:Om man glömmer det konspiratoriska så kan jag nog hålla med ts. Tvn indoktrinerar oss. Medierna i allmänhet indoktrinerar oss. Vi kan inte ens föreställa oss vilka vi skulle vara utan medier. Kanske mer våldsamma kanske inte. Mer äkta kanske?

Det intressanta är att det är gud som indoktrinerar oss och underhåller oss med medier. Hans behov av uppmärksamhet tycks omättligt. Kul?

Om alla levde självförsörjande och utan underhållning så kanske vi får rätsida på världen. Fast jag tror de flesta skulle bli galna utan underhållning. Vi skulle inte klara det. Det är försent.

Hur fan klarade sig folk på vintrarna förr utan underhållning. Jag förstår inte.

Det kanske var som i Elektrcitetsvisan ; "Man gör en volt och håller värmen". Barnafödandet var ju större på den tiden.....


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 29 och 0 gäster