Misstänksamheten mot Metafysik

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Misstänksamheten mot Metafysik

Inläggav Pilatus » 26 feb 2018 17:57

Esther skrev:.. spädbarn sitter och gnider sig mot bilbälten... samma kvinna.

Vad nu det kan betyda ... det var inte vad du först påstod, med antydan om fellatio bland sjuåringar. Det gör mig upprörd om någon är så jävla korkad att de tror att RFSU någonsin bejakat det som en positiv lek i förskolan. Det står som en anekdotisk händelse som utspelade sig på 60-talet, två sjuåriga pojkar som spelade ishockeyspel. Det antyds ingenting om sexuell lust. Det man kan säga är att det är usel journalistik och ett mycket fånigt exempel som vill antyda något som förväntas göra läsaren arg och misstrogen mot förskolan. De verkar ha lyckats med ett mycket billigt knep.

Är det verkligen ett värdigt sätt att argumentera mot vad jag ursprungligen skrev. Det är allt bra skruvat.
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Misstänksamheten mot Metafysik

Inläggav Esther » 26 feb 2018 18:04

Pilatus skrev:
Esther skrev:.. spädbarn sitter och gnider sig mot bilbälten... samma kvinna.

Vad nu det kan betyda ... det var inte vad du först påstod, med antydan om fellatio bland sjuåringar. Det gör mig upprörd om någon är så jävla korkad att de tror att RFSU någonsin bejakat det som en positiv lek i förskolan. Det står som en anekdotisk händelse som utspelade sig på 60-talet, två sjuåriga pojkar som spelade ishockeyspel. Det antyds ingenting om sexuell lust. Det man kan säga är att det är usel journalistik och ett mycket fånigt exempel som vill antyda något som förväntas göra läsaren arg och misstrogen mot förskolan. De verkar ha lyckats med ett mycket billigt knep.

Är det verkligen ett värdigt sätt att argumentera mot vad jag ursprungligen skrev. Det är allt bra skruvat.


Nej, jag håller med dig.
Vi lägger ner detta.
Du är övertygad om att det som lärs ut är sunt och rätt och riktigt och de som lär ut detta och tjänar enorma pengar på sin försäljning är goda fina människor med goda fina varma kärleksfulla önskningar för svenska barn.
Jag delar inte din åsikt.
Och detta är inte ens den här trådens mening.
Vi sätter punkt här.
Jag tror inte vi kommer längre. Jag känner inte mig manad att förklara för dig vad jag sett under de år jag jobbade på BRIS eller vad för slags människor gärna jobbar med barns sexualitet (förpubertala barn)
Veritas vos liberabit


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster