Contingency, providence och olika personlighetstyper

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Esther » 17 jul 2018 09:47

sökandesjäl skrev:
Esther skrev:
sökandesjäl skrev:
säger väl det mesta om oss lögnaktiga och fega människor.



:) --- utveckla....
Det är det första intressanta jag har läst på detta evigt ljumna chattande forum av människor som inte kan något om filosofi :)...
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17399
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Pilatus » 17 jul 2018 10:14

Esther skrev:Det du misstolk[a]de hör ihop med min fråga till frågeställaren i tråden om Nietzsche, där han/hon skrev om lögnare.

Det framgick inte av ditt svar, Esther, att det var en reaktion på en annan tråd. Jag tyckte din ton var hård och du lät inte vänlig. Andas Esther, spänn av, du är inte omgiven av fiender som vill dig illa.
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Esther » 17 jul 2018 10:21

Pilatus skrev:
Esther skrev:Det du misstolk[a]de hör ihop med min fråga till frågeställaren i tråden om Nietzsche, där han/hon skrev om lögnare.

Det framgick inte av ditt svar, Esther, att det var en reaktion på en annan tråd. Jag tyckte din ton var hård och du lät inte vänlig. Andas Esther, spänn av, du är inte omgiven av fiender som vill dig illa.

Återigen... Dels har detta ingen relevans i tråden, dels tror du att jag tar åt mig. FEL. Jag vet vem jag är och mina intentioner samt hur jag känner när jag skriver och varför.
Objektivt ser jag hur jag blir beskylld för i princip... Allt. Av människor som inte alls varken känner mig, vet mina intentioner eller ens i många fall begriper vad jag skriver men anklagar och attackerar.... Jag tycker något om det sista samt det de gör. Inte mot mig, eftersom det inte är korrekta synpunkter.
Må vara svårt att begripa.... Men det är så.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Esther » 17 jul 2018 10:23

Sedan... I skriftligt material finns ingen..... Ton. Det är låsaren som bilägger den, beroende på vem denne är.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17399
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Pilatus » 17 jul 2018 10:47

Esther skrev:Återigen... Dels har detta ingen relevans i tråden, dels tror du att jag tar åt mig.

Jag försöker se dig som en människa, men du vill kanske bli betraktad som något annat?

Bild
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Contingency, providence och olika personlighetstyper

Inläggav Esther » 17 jul 2018 15:45

Pilatus skrev:
Esther skrev:Återigen... Dels har detta ingen relevans i tråden, dels tror du att jag tar åt mig.

Jag försöker se dig som en människa, men du vill kanske bli betraktad som något annat?

Bild



Pilatus skrev:
Esther, spänn av, du är inte omgiven av fiender som vill dig illa.


ja.. när man har sådana här "vänner" - vad ska man då med fiender till?
Veritas vos liberabit


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster