Skulle behöva lite filosofisk hjälp!!

Moderator: Moderatorgruppen

Nikolaj
Inlägg: 159
Blev medlem: 26 jan 2004 12:05
Ort: Ystad
Kontakt:

Skulle behöva lite filosofisk hjälp!!

Inläggav Nikolaj » 15 apr 2004 02:24

Tänkte måla en tavla på temat filosofi med flera gamla "tänkare" men får ingen idè... har för mycket annat som kretsar i knoppen!

Vilken filosofisk situation skulle man kunna tänka sig? Vilket dilemma skulle kunna vara intressant i en bild? De olika filosoferna ska naturligtvis symboliseraras utifrån sitt sätt att tänka/resonera...

För mig är inte själva dilemmat/situationen i bilden det viktiga utan att det blir en intressant bild över huvudtaget! Så bollen är er...

Hjälp mig sparka igång kreativiteten!!! Här finns ju gott om idèer kan jag tänka mig...

Tack på förhand!

/Nikolajen

Viola
Avslutat konto
Inlägg: 851
Blev medlem: 17 jan 2004 14:53

Att krypa in i varandras hjärnor.....

Inläggav Viola » 15 apr 2004 09:29

Kan man inte måla någon sorts surrealistisk bild som förverkligar min
dröm att för ett ögonblick få gå in i min mans hjärna och se mig genom
hans ögon - eller varför inte krypa in i familjens marsvins hjärna och
se och uppleva verkligheten utifrån den lilla bur där hon sitter och knaprar
på sitt hö?

Agnostica

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Skulle behöva lite filosofisk hjälp!!

Inläggav Pilatus » 12 dec 2017 21:52

Nikolaj skrev:Vilken filosofisk situation skulle man kunna tänka sig? Vilket dilemma skulle kunna vara intressant i en bild? De olika filosoferna ska naturligtvis symboliseraras utifrån sitt sätt att tänka/resonera...

För mig är inte själva dilemmat/situationen i bilden det viktiga utan att det blir en intressant bild över huvudtaget! Så bollen är er...

Bild
From left to right: Nobel Laureates Walther Nernst, Albert Einstein, Max Planck, Robert A. Millikan and Max von Laue at a dinner given by Professor von Laue in Berlin, 11 November 1931.
Moderator


Återgå till "Filosofi"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster