I väntan på döden

Moderator: Moderatorgruppen

Henrick Pålsson
Kontakt:

I väntan på döden

Inläggav Henrick Pålsson » 10 okt 2003 20:00

Jag jobbar som undersköterska, vilket inbär att jag ”jobbar” med döden. I och med mitt arbete har jag fått en annan syn på döden än vad jag innan hade. Döden är del av livet, vi kan inte hoppa över döden, vi föds och vid dör. Men i den västerländska kulturen diskuterar man inte döden så ofta, vi tänker inte på döden så kanske inte döden hittar oss.