Varför försöka skapa en bättre värld?
Moderator: Moderatorgruppen
Världen klarar sig väl bättre utan oss människor!
DS. jag e inte världens medelpunkt iheller.
-
rostig kakburk
Jag är medelpunkten. Om alla följde mig så skulle alla delta och må bättre.
rostig kakburk skrev:Jag är medelpunkten. Om alla följde mig så skulle alla delta och må bättre.
Visst, men det skulle kanske kännas litet besvärande om alla skulle försöka följa dig i fotspåren?
Varför skriver du t ex under Politik och samhälle?
Moderator
-
rostig kakburk
Pilatus skrev:rostig kakburk skrev:Jag är medelpunkten. Om alla följde mig så skulle alla delta och må bättre.
Visst, men det skulle kanske kännas litet besvärande om alla skulle försöka följa dig i fotspåren?
Jag är helt opolitisk va. Jag är teknisk.
rostig kakburk skrev:Pilatus skrev:rostig kakburk skrev:Jag är medelpunkten. Om alla följde mig så skulle alla delta och må bättre.
Jag är helt opolitisk va. Jag är teknisk.
Det finns en Lekstuga under Övriga forum.
Moderator
-
rostig kakburk
Pilatus skrev:Det finns en Lekstuga under Övriga forum.
Jag är inget barn. Jag har byggt en båt!
Du trivs bra som det är då? Tja... Igår mötte jag en banderollförsedd moderat. Han delade ut broschyrer. Jag skakade på huvudet, la handen över mitt hjärta (hjärtat ligger på vänster sida i kroppen), log och sa "men lycka till ändå".
Ehe, man kan hursom inte påverka hela världen.
Men har man tid och energi att spilla, "so what the hell".
Oärliga tjuvar och förövare har ungefär samma resonemang.
Men har man tid och energi att spilla, "so what the hell".
Oärliga tjuvar och förövare har ungefär samma resonemang.
Jag gjorde något nyligen som egentligen inte alls är likt mig. Min son hade över en kompis som är glutenintolerant. Jag bestämde att de skulle få tacos (det gillar de). Inhandling (uuuusch, vad jag avskyr pengar), tillfixning av tillbehör. När brödpåsen öppnas (inköpt samma dag) smular den sönder sig. Datumet gick ut för fem dagar sedan. Middagen blev förstörd. Informerade butiken. Skulle få dubbla priset tillbaks för brödet som kompensation. Det gick jag inte med på, förklarade att jag struntar fullkomligt i några tior hit eller dit - för mig är detta en fråga om moral och etik. Full förståelse för den bristande mänskliga faktorn, sån´t händer och när det händer ber man verkligen om ursäkt. Det är som sagt ingen fråga om pengar, jag tycker att det är fullt rimligt att de kompenserar med en kasse råvaror till en ny sån middag. Middagen blev ju förstörd. För våra barns skull måste vi försöka föregå med gott exempel så gott det går. Det är en viktig, väldigt väldigt viktig, markering att någon "större" korrigerar sina misstag inför barnen så de kan dra lärdom av det och förhoppningsvis gå på samma spår själva.
Men visst... jag har förståelse för tao-tjosan också.
Men visst... jag har förståelse för tao-tjosan också.
debre skrev:Världen klarar sig väl bättre utan oss människor!
I vilket avseende skulle den klara sig bättre? Kosmos skulle kanske må bra av att slippa liv och medvetande öht. Bara finnas till.
Var och en är medelpunkt i sitt upplevelseuniversum. Det är du och ingen som tittar fram genom dina ögon och ser på världen du har omkring dig, och när du tittar ut på världen säger du: Så här SER Gud UT!
Algotezza aka Algotezza
Algotezza skrev:debre skrev:Världen klarar sig väl bättre utan oss människor!
I vilket avseende skulle den klara sig bättre? Kosmos skulle kanske må bra av att slippa liv och medvetande öht. Bara finnas till.
Var och en är medelpunkt i sitt upplevelseuniversum. Det är du och ingen som tittar fram genom dina ögon och ser på världen du har omkring dig, och när du tittar ut på världen säger du: Så här SER Gud UT!
Good point Algotezza.
Hur lyckas du alltid ställa alla påståenden o teser på sin kant.
Weerd preference
Kosmos är stort.
Kanske större än navelskådning?
En annan tes.
Förbränning av fosila bränslen är bra. För mer kol frigörs, som varit sedimenterat. Vilket möjligör mer liv.
Förbränning av fosila bränslen är bra. För mer kol frigörs, som varit sedimenterat. Vilket möjligör mer liv.
debre skrev:Förbränning av fosila bränslen är bra. För mer kol frigörs, som varit sedimenterat. Vilket möjligör mer liv.
Visst är det bra, atmosfären fylls av koldioxid, det blir varmare, nederbörden rikare, vindarna får massor av energi och når lätt orkanstyrka, polarisarna smälter och vi får en hel massa träning i att simma. Men det blir inte som på Noaks tid då vattnet drog sig tillbaks, tyvärr ...
Men haven blir större och människorna färre, så kanske blir det litet mer liv i haven. Den som lever ...
Moderator
debre skrev:En annan tes.
Att det är bra är din tes, däremot gick människan faktiskt från strax över en miljard människor i början av
1900-talet till över 6 miljarder i början av 2000-talet tack vare användandet av fossila bränslen, groteskt!
debre skrev:Algotezza skrev:debre skrev:Världen klarar sig väl bättre utan oss människor!
Good point Algotezza.
Hur lyckas du alltid ställa alla påståenden o teser på sin kant.
Weerd preference
Kosmos är stort.
Kanske större än navelskådning?
Det finns ett mikrokosmos i min navel. Luddet är en nebulosa.
Algotezza aka Algotezza
Återgå till "Politik och samhälle"