Är inte det vad Humaniora är om?
Är inte is vad typ naturvetenskapen förser oss med och ought vad humanioran borde ge oss vägledning om?
Fakta om invandring, global uppvärmning och israel/palestina är och kommer ifrån har vi. Vad man sen borde göra - är inte det "människans värld"? Förstå hur detta "är" tas emot i olika grupper eller av personer, med sina spelplaner?
An ought from an is...
Moderator: Moderatorgruppen
An ought from an is...
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: An ought from an is...
Anders skrev:Är inte det vad Humaniora är om?
Är inte is vad typ naturvetenskapen förser oss med och ought vad humanioran borde ge oss vägledning om?
Fakta om invandring, global uppvärmning och israel/palestina är och kommer ifrån har vi. Vad man sen borde göra - är inte det "människans värld"? Förstå hur detta "är" tas emot i olika grupper eller av personer, med sina spelplaner?
"Böra" följer väl av "vara" när det, "vara", filtreras genom en människans vilja, etik/moral och känslor...
Algotezza aka Algotezza
Re: An ought from an is...
Algotezza skrev:Anders skrev:Är inte det vad Humaniora är om?
Är inte is vad typ naturvetenskapen förser oss med och ought vad humanioran borde ge oss vägledning om?
Fakta om invandring, global uppvärmning och israel/palestina är och kommer ifrån har vi. Vad man sen borde göra - är inte det "människans värld"? Förstå hur detta "är" tas emot i olika grupper eller av personer, med sina spelplaner?
"Böra" följer väl av "vara" när det, "vara", filtreras genom en människans vilja, etik/moral och känslor...
Och är inte människans vilja, etik, moral, känslor osv vad humaniora ytterst handlar om?
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017
Re: An ought from an is...
Är det inte så att bör måste relatera till någon slags målsättning?
Återgå till "Politik och samhälle"
Vilka är online
Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster