Allmän politik.

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator

Re: Allmän politik.

Inläggav Pilatus » 06 nov 2024 11:09

Pilatus skrev:Om tre veckor avgörs valet i USA, jag misstänker att Trump kommer att vinna i minst någon av de avgörande staterna, Wisconsin, Michigan och Pennsylvania. Då får Europa klara sig själva mot Putin. Och om Trump vinner är det troligt att vapenleveranserna till ett pågående folkmord (Gaza) kommer fortsätta.

Avgjort, Trump vann stort, skulle tro att ekonomiska frågor hjälpte. Börsen reagerar positivt. Kanske var det Kamala Harris otydliga politik som hjälpte Trump? Hur presenterade hon den stora Mellanöstern-konflikten? Fortsatta vapenleveranser till Israel, fortsatt blockering i säkerhetsrådet, FN? Hon var för feg, ändå ansågs hon vara för radikal för många.

Kamala Harris "less charismatic than former President Donald Trump, according to a new poll" Ref. Newsweek
Moderator

Användarvisningsbild
Anders
Kontakt:

Re: Allmän politik.

Inläggav Anders » 26 nov 2024 07:33

Faktiskt en låt med rätt skarpt politiskt innehåll. Errol hade ett och annat bakom pannbenet, man behöver inte vara intellektuell för att vara intelligent. Känns som det här är mycket vad väldigt många skulle ha ut av socialdemokratin, även jag även om min lön efter skatt räcker till all whisky jag vill ha. Tror en hel del av se som kände igen sig då den var ny finns i SD nu.

Både Löfven och Magda är lite åt det här hållet men Palmes groupies barn och barnbarn är en irriterande stark röst, skulle vilja ha iväg alla dessa till miljöpartiet.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Återgå till "Politik och samhälle"