
Vår filmade vardagssekvens av Stockholms stad och Stockholms lokaltrafik enligt GDPR.
Det yttrar sig genom att det förs anteckningar med klockslag över vilka gator och torg vi vistas på, samt klädval för identifikation.
Upplevelsen är att vi är mer än iakttagna och att vi kan kräva att få hem alla övervakningsfilmer på USB-minnen till vår folkbokföringsadress.
Formen är att få film 1 av 365 under ett helt år, då vi dokumenterar GDPR-lagen som ska fylla sin funktion att beskydda oss och allmänheten.
Tanken är att vi ber om en redovisning och redogörelse av vår närvaro, utifrån något vi inte självmant har gett samtycke till.
Viljan är att vi ska kunna kontrollera och utöva makt på lika villkor.
Vi agerar mot något som visat sig vara en akilleshäl, då vi rekonstruerat det i mindre skala, vilket gav oanade konsekvenser.
Då vi blev måltavla för ett företags säkerhetschef, vilket resulterade i ett möte med avsiktsförklaringar.
Preferensrymden är att resurser och kompetens sätts på prov och ger upphov till flera utmaningar i att kunna särskilja, samt urskilja oss bland andra i CCTV-sekvenser.
Den utlösande kraften är att väldigt få är varse om detta, vilket kan liknas vid ett rättfärdigt statment av oss till er.
VSOMM
SHA256 skyddad text.