Rasist - Javisst?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Anders H
Kontakt:

Inläggav Anders H » 02 aug 2006 17:20

näckrosblad skrev:Ras är verklighet, men som du även påpekar, en mycket känslig fråga. Det innebär nämligen att människan inte är frånskild naturen, att vissa bär förmågor som andra saknar, och att mångkulturen kanske är en sådan bra idé när man väl tänker efter.

Jag tror att jag är en Shih Tzu. Eller en Schäfer.

Rafael

Inläggav Rafael » 02 aug 2006 17:31

det är långt ifrån någon enighet bland forskare om begreppet ras kan tillämpas på människan. I USA verkar det som sagt vara mer rumsrent. Undrar varför hehu *historia*

På ett darwinistiskt plan är "måttlig" beblandning mellan alla sorters människor att föredra eftersom det förhöjer anpassningsförmågan; på ett kulturellt plan finns fördelar och nackdelar.

Det innebär nämligen att människan inte är frånskild naturen, att vissa bär förmågor som andra saknar, och att mångkulturen kanske är en sådan bra idé när man väl tänker efter.

människan på biologisk nivå och på metafysisk nivå är inte samma sak, detta torde både Monister, dualister och pluralister kunna enas om; Människan föds som djur och dör som (ångerfull) djävul. Ordet ras kanske VÄLDIGT övergripligt kan tillämpas på det biologiska och ytliga, men knappast på det metafysiska.

Sett betydligt mer orginella och roliga karikatyrer Näcken. Den innehöll visserligen något leende men... Nja sharon-bilder är nog aningen passé, får väl uppdatera med Olmerts nylle? Människor kanske inte hyser lika stor aversion emot honom

Som ett slags moder naturs apostlar, föds vi i en värld där komplexa lagar och system reglerar vårt sätt att uppfatta, behandla och hantera verklighetens olika manifestationer. Vi är i grunden ett nyfiket och upptäckande folk, då vi finner glädje i att resa ut på vida och okända hav, bestiga de högsta av berg, gå ut på långa vandringar längs stora, lummiga skogsmarker, rida fram över vidsträckta landskap och slätter – ja, vi svenskar har sannerligen ingen motsvarighet på denna planet.

Våra förfäder, vars lynne var ädelt, krigiskt och osjälviskt, har skänkt oss denna gåva att vårda och bevara. Vår vackra och nobla kultur, våra biologiska särdrag och förmågor, vår grönskande natur, vår tro på de väsen som ständigt omger oss och vakar över våra själar – dessa saker utgör en oskiljaktig enhet som format oss till de vi är och vad vi älskar.

Denna kärlek till det som definierar och beskriver vilka vi är, driver oss ständigt framåt, tvingar oss att kämpa i stället för att ge upp, skänker oss lyckan och styrkan till att alltid vara redo att slåss för det vi tror på och håller kärt. Den drivkraft som framstrålar ur våra bultande hjärtan, är den obestridda vilja som vägrar försvagas, vägrar att låta sig bli tämjd eller förrådd – den vilja som alltid strävar mot än högre dimensioner.

Idag har vi som folk tappat denna tilltro, denna drivkraft – denna vilja inombords som en gång alltid funnits där. Vår kultur befinner sig i förfall och har övergetts, till förmån för främmande kulturer och ideal som inte överensstämmer med vår inre karaktär och förmåga. Vårt folk befinner sig under hot från främmande makter, där maktspel, egoism och girighet till sist kommer att utrota oss som folk på vår planet. Vår natur har vi sedan länge övergett och i stället funnit tilltro till urbaniserade städer där pengar och konsumtion är det enda som skänker temporär lycka, som om denna tillfredsställelse någonsin skulle kunna ersätta det system som förr givit oss liv och mening. Tron till det magiska och kraftfulla har sedan länge försvunnit, och istället ersatts med "materiell lycka", som i slutändan gjort oss mer egoistiska och olyckligare än någonsin förut.

Det är för de flesta ganska uppenbart hur vi som folk degenererat och vänt våra positiva förmågor inåt, mot oss själva. Många människor utnyttjar dagligen vår välvilja, vår osjälviskhet och vår onekliga godtrohet till att alltid tro det bästa om andra. Dessa drag har blivit föremål för utnyttjande och bedragelse, och däri har många av våra grundproblem uppstått. Nu står vi inför ett vägskäl, där vårt folks överlevnad, vår kulturs ära, vår tros styrka och vår naturs välmående står på spel – detta är dagen för insikt och agerande. Aldrig igen får vi låta oss bli bedragna och utnyttjade, aldrig mer får vi kompromissa med andra så att vår kultur hamnar i underläge, aldrig igen för vi riskera vårt folks överlevnad och välmående, aldrig igen får vi låta vår tro försvagas och bortglömmas – nej, aldrig ska vår natur få återuppleva de hemska lidanden och smärtor som den nu genomgår.

Som en klar stjärna på himlen, fungerar våra rötter, vår historia, våra särdrag och vår sovande tro som en vägvisare för oss att följa och uppnå. Många av oss har letat på otaliga platser efter en glimt till nytt hopp, men har alla misslyckats, då de felat med att inse det uppenbara; vårt hopp och vår tro kommer aldrig att kunna finnas någon annanstans än inom oss själva, djupt nere i vår grönskande folksjäl, den gemensamma själ som vägrar att erkänna sig besegrad. Inte förrän vi betraktar oss själva – vilka vi är, vilka våra förfäder var, vad vi gjort, vad de gjorde, vad som utmärker oss och vad som anknyter oss till våra förfäder och deras kulturella historia – kan vi återigen finna den tro, den drivkraft och den vilja, som en gång utgjorde en primär skönhet och styrka hos vårt svenska folk.

inte läst allt på sidan ännu, men SNUS verkar vara en salig röra av Nihilism Panteism och lita mischmasch av nationalromantik och utilitarism.
Att lösa ungdomens kriser på detta sätt är inget för mig, men så är jag ju också en ras/kulturell blandning =)
Att alla riksdagspartier är Liberala är för övrigt helt felaktigt; alla riksdagspartier kan väl möjligen kallas socialliberala, men inte finns det något klassiskt liberalt parti.

Datorer

Det är i dag en kapplöpning för många, om vem som besitter den "snabbaste" och "coolaste" datorn. De flesta spenderar sin tid framför datorn genom att spela datorspel, chatta med "vänner" på MSN, utbyta gästboksinlägg på Lunarstorm eller ladda ner den senaste musik- och filmunderhållningen från Amerika. Samtliga av dessa "intressen" har en sak gemensamt; de är alla sätt att fly verkligheten. Datorspel programmerar våra hjärnor att tro att världen kan delas upp i "goda" och "onda" kategorier, där det enda man behöver göra för att "rädda världen", är att helt enkelt ta död på alla "onda" människor. Ständigt släpps nya datorspel som oftast baseras på samma gamla tema, och tvingar användarna till att ideligen uppgradera sin dator med dyr hårdvara, för att kunna hänga med och spela de allra nyaste spelen. Gammal hårdvara slängs och bygger upp ett enormt berg utav skräp, som egentligen aldrig fyllde ett meningsfullt syfte från allra första början.

Socialt umgänge över Internet är ett sätt för brutna individer att finna en social acceptans och bygga upp en virtuell personlighet som de inte kan erhålla i verkligheten. Mötesplatser som Lunarstorm späder på dessa behov och förvandlar människan till en "speciell" och "unik" individualist, som dramatiserar sitt ego och känslor, samtidigt som man omedvetet tar in reklam och politisk propaganda, på ett sätt som gör att vana besökare varken reagerar eller filtrerar vad de ser och upplever. De flesta som i dag spenderar tid med fildelning, utgår ifrån samma egodramatiska behov, samtidigt som de försöker fylla ut sina tomma liv med underhållning, som i slutändan ändå mynnar ut i att de till sist tröttnar på alla filmer och musikband. Då har de redan blivit överkonsumenter av medioker underhållning, som slösar bort deras tid på nonsens medan det verkliga livet passerar dem förbi.

Detta inser du och därför väljer du att i stället skaffa dig en stabil och hållbar dator med kvalitativa delar. Du väljer operativsystem efter vad som är säkert, stabilt och funktionellt, och är därför inte beroende av att ständigt uppgradera för att hänga på någon trend. Du spenderar din tid på Internet på att sprida information och idéer, inte för att "underhålla" dig själv, vilket ändå bara slösar bort din tid och gör dig onödigt beroende av Internet och datoranvändande. Medan andra chattar om "viktiga fester" och "roliga bilder", diskuterar du framtidsprojekt och artikelserier med likasinnade. Medan andra spelar datorspel och bygger upp en "vänskapsrelation" över forum, väljer du att i stället skriva artiklar, skapa och utforma propaganda. Medan andra sitter på Lunarstorm och onanerar till hur "annorlunda" och "unikt" deras ego är, spenderar du din tid på att trolla deras mötesplatser, och fylla deras favoritsidor med länkar till bilder och filmer som hånar deras moderna livsstil. Internet är nämligen för dig endast ett redskap – ett vapen – inte ännu ett sätt att fördriva tiden och distrahera dig själv från saker som är betydligt viktigare.

störtskönt =)

Nonstop

Inläggav Nonstop » 03 aug 2006 00:56

näckrosblad skrev:Ras är verklighet, men som du även påpekar, en mycket känslig fråga. Det innebär nämligen att människan inte är frånskild naturen, att vissa bär förmågor som andra saknar, och att mångkulturen kanske är en sådan bra idé när man väl tänker efter.

Ras är inte verklighet, ras är som katalogisering av böcker på ett bibliotek. Dikterna här och utvecklingspsykologin där och nationaleposen här och reseskildringarna där. Klär vi av dem bokstäverna så är det ingen som vet vart de hör och allt blir kaos.
Klär vi pälsen av en Pomerian och en Papillon vet vi inte heller vart de hör. Gräver vi ännu djupare blir vi inte klokare. Frågar vi dem själva svarar Pomerianen att han älskar henne - hon dendär med fjärilsöronen. Och Kennelklubben hötter med fingret.

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 03 aug 2006 03:30

Anders H skrev:

Jag tror att jag är en Shih Tzu. Eller en Schäfer.

Antagligen är du en hallstatt (nordid).

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 03 aug 2006 03:37

Rafael skrev:På ett darwinistiskt plan är "måttlig" beblandning mellan alla sorters människor att föredra eftersom det förhöjer anpassningsförmågan; på ett kulturellt plan finns fördelar och nackdelar.

Fel. Läs mer om "heterosis" för att upptäcka varför så är fallet.

människan på biologisk nivå och på metafysisk nivå är inte samma sak, detta torde både Monister, dualister och pluralister kunna enas om; Människan föds som djur och dör som (ångerfull) djävul. Ordet ras kanske VÄLDIGT övergripligt kan tillämpas på det biologiska och ytliga, men knappast på det metafysiska.

Jag som nihilist skiljer inte mellan det abstrakta och det fysiska - de samverkar i en kontinuerlig helhet.

inte läst allt på sidan ännu, men SNUS verkar vara en salig röra av Nihilism Panteism och lita mischmasch av nationalromantik och utilitarism.
Att lösa ungdomens kriser på detta sätt är inget för mig, men så är jag ju också en ras/kulturell blandning =)
Att alla riksdagspartier är Liberala är för övrigt helt felaktigt; alla riksdagspartier kan väl möjligen kallas socialliberala, men inte finns det något klassiskt liberalt parti.

Absolut inte utilitarianism, snarare integralism. Samtliga riksdagspartier placerar individen framför helheten, vilket är essensen i liberalism.

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 03 aug 2006 03:39

Nonstop skrev:

Ras är inte verklighet, ras är som katalogisering av böcker på ett bibliotek. Dikterna här och utvecklingspsykologin där och nationaleposen här och reseskildringarna där. Klär vi av dem bokstäverna så är det ingen som vet vart de hör och allt blir kaos.
Klär vi pälsen av en Pomerian och en Papillon vet vi inte heller vart de hör. Gräver vi ännu djupare blir vi inte klokare. Frågar vi dem själva svarar Pomerianen att han älskar henne - hon dendär med fjärilsöronen. Och Kennelklubben hötter med fingret.

Ras är en biologisk företéelse, vilket gör dina utlägg om sociala konstruktioner irrelevant. Det handlar inte om mänskligt skapade katalogiseringar, utan faktiska genetiska skillnader.

Rising
Moderator

Inläggav Rising » 03 aug 2006 11:15

Anders H skrev:Jag tror att jag är en Shih Tzu. Eller en Schäfer.

Jag tror att Näckrosblad är en blandning av Bulldog och Shitzu. En så kallad Bullshit.
Äh, den var dålig. Jag suger.

Nonstop

Inläggav Nonstop » 03 aug 2006 12:09

näckrosblad skrev:
Ras är en biologisk företéelse, vilket gör dina utlägg om sociala konstruktioner irrelevant. Det handlar inte om mänskligt skapade katalogiseringar, utan faktiska genetiska skillnader.

Nej, skillnaden mellan en Pomerian och en Papillon är ingen 'social' konstruktion, det har jag inte sagt, men likväl en mänsklig konstruktion.

Användarvisningsbild
archaxe

Inläggav archaxe » 03 aug 2006 12:36

"Faktiska genetiska skillnader" är också en social konstruktion, är jag rädd :S
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

Rafael

Inläggav Rafael » 03 aug 2006 12:41

Jag som nihilist skiljer inte mellan det abstrakta och det fysiska - de samverkar i en kontinuerlig helhet.

Du får gärna förklara skillnaden mellan detta och att vara en monist för mig.

Fråga: jag gillar ju t.ex meditation, en "teknik" från asien. Är det att inte ta vara på "sin egen kultur" att praktisera detta eller att kanske föredra keats eller frost framför Fröding? Så kan väl knappast vara fallet med tanke på att Nihilism inte är en produkt av svensk kultur

Fråga 2: Varför anser du att mångkultur enbart är av ondo? Den bestämmelse att kristet inte är svenskt är ju att dra en godtycklig gräns vid vikingatiden. Du som monist torde väl se att vi alla är mer eller mindre lika och således att godtyckligt dragna gränser inte är tillräckligt som underlag för den typen av logik du för. Om du ser lite mer holistiskt på din "ideologi" upptäcker du nog en hel del brister; vad som tycks logiskt i ett led är det inte i ett annat. Därför kan man upptäcka att inga idéer är så fantastiska att man inte kan ha andra i åtanke, att heltäckande lösningar går emot "människans natur" och bara bidrar till stagnation, något som i sin tur leder till en oförmåga att se egna logiska brister (eftersom logiskt tänkande grundar sig på ett eller flera axiom). Det sägs ju att gud skapade människan av lera, och den leran stelnar först helt när vi tillåter oss att stanna, stagnera; och då är vi, för att citera Shelley, blott skalet av vad vi en gång var.

Mångkultur är ett av många sätt att hålla leran flytande, tragiskt nog har vi en invandringspolitik som havererat. Men det är ingen anledning till att avfärda hela konceptet.

Nonstop

Inläggav Nonstop » 03 aug 2006 14:33

"Faktiska genetiska skillnader" är också en social konstruktion, är jag rädd :S

Ja, och faktiska genetiska konstruktioner är en social företeelese,
för att inte tala om de faktiska sociala skillnaderna som förmodligen är en biologisk konstruktion.

:smt015

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 04 aug 2006 01:07

Nonstop skrev:
näckrosblad skrev:

Nej, skillnaden mellan en Pomerian och en Papillon är ingen 'social' konstruktion, det har jag inte sagt, men likväl en mänsklig konstruktion.

Vad spelar det för roll, om det överensstämmer förvånansvärt väl med hur verkligheten fungerar?

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 04 aug 2006 01:13

Rafael skrev:

Du får gärna förklara skillnaden mellan detta och att vara en monist för mig.

Fråga: jag gillar ju t.ex meditation, en "teknik" från asien. Är det att inte ta vara på "sin egen kultur" att praktisera detta eller att kanske föredra keats eller frost framför Fröding? Så kan väl knappast vara fallet med tanke på att Nihilism inte är en produkt av svensk kultur

Fråga 2: Varför anser du att mångkultur enbart är av ondo? Den bestämmelse att kristet inte är svenskt är ju att dra en godtycklig gräns vid vikingatiden. Du som monist torde väl se att vi alla är mer eller mindre lika och således att godtyckligt dragna gränser inte är tillräckligt som underlag för den typen av logik du för. Om du ser lite mer holistiskt på din "ideologi" upptäcker du nog en hel del brister; vad som tycks logiskt i ett led är det inte i ett annat. Därför kan man upptäcka att inga idéer är så fantastiska att man inte kan ha andra i åtanke, att heltäckande lösningar går emot "människans natur" och bara bidrar till stagnation, något som i sin tur leder till en oförmåga att se egna logiska brister (eftersom logiskt tänkande grundar sig på ett eller flera axiom). Det sägs ju att gud skapade människan av lera, och den leran stelnar först helt när vi tillåter oss att stanna, stagnera; och då är vi, för att citera Shelley, blott skalet av vad vi en gång var.

Mångkultur är ett av många sätt att hålla leran flytande, tragiskt nog har vi en invandringspolitik som havererat. Men det är ingen anledning till att avfärda hela konceptet.

1. Alla kulturer influerar varandra. Meditation är positivt anser jag, och kan praktiseras på oändligt många vis, men utgår i mångt och mycket från samma idealism som jag nämnde ovan; oskiljaktigheten mellan det fysiska och abstrakta.

2. Mångkultur tvingar olika kulturer att kompromissa med sina ideal, värderingar och traditioner, och leder i slutändan till en normalisering av både folkstam och kultur. Jag vill bevara samtliga kulturer och folkstammar, och hävdar som nationalist, att det enda sättet att göra det, är genom raslig och kulturell separation.

Idealism:

Vi inser att en bestående förändring endast kan ta plats om den fysiska verkligheten manipuleras eller på något sätt ändras. Vår vilja att till exempel döda en hjort, blir aldrig verklighet, förrän vi skapat ett spjut, kastat det mot djuret och penetrerat dess hjärta. Samtidigt blir vi påminda om att verkligheten inte endast består av fysiska material. Då vi slungar iväg spjutet, kommer det alltid – förr eller senare – att tvingas ner till marken på grund av tyngdkraften. Med andra ord: det fysiska är endast en manifestation av det abstrakta. Vi slänger hjorten över axeln och konstaterar att världen består av idéer, som för oss kan beskriva hur den fysiska verkligheten fungerar.

http://anus.com/tribes/snus/nihilism/fi ... ektiv.html

Rafael

Inläggav Rafael » 04 aug 2006 09:35

Jag tror tyvärr att du varken kan biologi ordentligt för att ha någon förståelse för hur t.ex. gener fungerar och aktiveras / deaktiveras beroende på en mängd exo- och endogena faktorer såsom sociala , eller att du riktigt förstått ordet kulturs innebörd. En kultur där ett utbyte tillåts att uppstå (t.ex. meditation, gitarrer osv osv) är ju inte längre en "bevarad" kultur, eftersom jag måste anses vara en del av den kulturen. Den har tvärtom influerats av den kultur varur den hämtat inspiration i form av ny kunskap och därav förändrats. Precis som när kristendomen kom till Sverige...
Du får nog ta och tänka igenom ordet kultur en gång till; kultur är inget statiskt utan något som alltid är i förändring. Går man bak ett tag i tiden ser det kanske mer statiskt ut, men det är också en illusion. Mångkultur och kulturellt utbyte blir snabbt samma sak, den kristne vikingen är inte längre hedning.

Kulturer är som du vet inte så platt som att en kultur bedrivs över ett helt land, i bara lilla Sverige existerar fruktansvärt många kulturer. Allt från kultur i skåne (en mängd olika) till kultur i norrland till hemmets kultur till er kultur på SNUS. På vilket sätt ska alla dessa bevaras och hur om man tillåter kulturellt utbyte? Hur kan man vara så dum att man t.ex. drar en godtycklig gräns vid Norge och säger: "Här upphör Svea rike! Bevara kulturen och släpp inte in en jävel får då blir det mångkultur!"

Eller det kanske bara är om man är jude eller afghan som man inte tillåts komma? Jag har tittat en del på SNUS och kan bara konstatera att ni snarare är ett pack nassar (tänk Nalle Puh) än Nihilister; du förstår ser man etymologiskt på det hela finner man ordet Nihilo, och er nationalism och rashygieni ryms inte däri:

Rashygien

Cancer, astma/allergi, könssjukdomar och grava handikapp har lavinartat ökat i Sverige. Detta beror på att vi inte längre skiljer på bra eller dålig genetik, utan genom humanism accepterar vilket ”mänskligt” tillstånd som helst. Paradoxalt nog kommer detta att sluta i att majoriteten av vår befolkning går runt och bär på HIV/AIDS, cancer, övriga folksjukdomar eller olika former av handikapp. Är detta en framtid som vi önskar oss själva? Självklart inte. Det enda sättet att stärka vårt folk och sålla ut den degenerativa genetiken, är genom rashygien, eller eugenik. När vi upphöjer det önskvärda och automatiskt gallrar ut det icke önskvärda, säkrar vi de svenska säregna dragen, samtidigt som vi kan reglera överbefolkning och därmed minska fattigdom och tärande på naturresurser. Genom att förbjuda individer som bär på virus som HIV/AIDS, sjukdomar som cancer eller grava former av psykisk/fysisk handikapp, att fortplanta sig – och i stället uppmuntra individer som bär på frisk genetik att skaffa barn – kan vi sakta men säkert få uppleva en befolkning som gradvis höjer sin standard av livskvalitet, intelligens, skönhet och styrka – liksom vi en gång gjorde.

Ni är ju för roliga, eugenik är nog det mest pseudovetenskapliga som finns. Ska vi börja mäta huvudform och i jakt på tjuv-genen täthet mellan ögonen? Cancer får ungefär var tredje person någon gång under sitt liv, ofta sent. Hur ska ni sålla bort dem med tanke på de flesta inte skaffar barn när de är 60 och upp? Ser man på stamtavla upptäcker man att ingen inte har cancer i släkten. Ska man då döda... ALLA? =)
Du får nog som sagt läsa på biologin en hel del, eugenik har absolut ingen funktion i någon annan verklighet än Hitlers. Exempel:

Jag är jude men har enligt rasbiologi peremptoriskt Germanska drag: blåa ögon, hög panna och relativt tätt mellan ögonen. Hur fan får du reda på min etnicitet om inte jag faktiskt berättar det för dig? Att tvingas titta på min stamtavla är inte rasbiologi eftersom defekter antas ligga i generna (cancer m.m.). Nej du, att paketera människor i dessa statiska paket så att jultomten kan skicka iväg dem till purgatoriumet där en del gasas så fint så fint låter sig inte göras,
jag rekommenderar dig att istället läsa älvakungen av Michelle Tournier, så kanske du ser världen med ständigt nya ögon. Därefter ligger stäppvargen och meteorerna och bara väntar!

Bild

Bild

Ovanstående är hämtat från SNUS propaganda-bilder. Som sagt, inte är väl du negativt inställd till andra kulturer och folkslag? =)

Bild

Om man kan något om Nietzsche så vet man att han bland annat skickade ett brev till sin syster där han tog starkt avstånd mot hennes antisemitism. Med ordalag som att hon inte förstått alls vad hans filosofi går ut på samt att hon genom antisemitismen är en stor skam för hela släkten, att antisemitism är del av samma befläckade livssyn han ville kompromottera mot osv...

Bild

Detta, är definitivt inte Nihilism =)

näckrosblad

Inläggav näckrosblad » 05 aug 2006 01:47

Rafael skrev:Jag tror tyvärr att du varken kan biologi ordentligt för att ha någon förståelse för hur t.ex. gener fungerar och aktiveras / deaktiveras beroende på en mängd exo- och endogena faktorer såsom sociala , eller att du riktigt förstått ordet kulturs innebörd. En kultur där ett utbyte tillåts att uppstå (t.ex. meditation, gitarrer osv osv) är ju inte längre en "bevarad" kultur, eftersom jag måste anses vara en del av den kulturen. Den har tvärtom influerats av den kultur varur den hämtat inspiration i form av ny kunskap och därav förändrats. Precis som när kristendomen kom till Sverige...
Du får nog ta och tänka igenom ordet kultur en gång till; kultur är inget statiskt utan något som alltid är i förändring. Går man bak ett tag i tiden ser det kanske mer statiskt ut, men det är också en illusion. Mångkultur och kulturellt utbyte blir snabbt samma sak, den kristne vikingen är inte längre hedning.

Alla kulturer influerar varandra. Men trots det har de enskilda särdrag, och de särdragen är värda att bevara. Mångkultur blandar folkstammar och tvingar in olika kulturer att leva under samma nation. Det är inte "utbyte", utan kulturförgörelse. Kristendomens intågande i Norden är ett praktexempel; du pratar om "inspirerande" -- kristna slaktade hedningar och tvingade dem till att tro på en Gud. Är det "kulturellt utbyte" enligt dig? För mig är det kulturimperialism.

Kulturer är som du vet inte så platt som att en kultur bedrivs över ett helt land, i bara lilla Sverige existerar fruktansvärt många kulturer. Allt från kultur i skåne (en mängd olika) till kultur i norrland till hemmets kultur till er kultur på SNUS. På vilket sätt ska alla dessa bevaras och hur om man tillåter kulturellt utbyte? Hur kan man vara så dum att man t.ex. drar en godtycklig gräns vid Norge och säger: "Här upphör Svea rike! Bevara kulturen och släpp inte in en jävel får då blir det mångkultur!"

Håller med, och därför stödjer jag kulturell lokalisering. Skånes kultur ska bevaras, precis som alla andra.

Eller det kanske bara är om man är jude eller afghan som man inte tillåts komma? Jag har tittat en del på SNUS och kan bara konstatera att ni snarare är ett pack nassar (tänk Nalle Puh) än Nihilister; du förstår ser man etymologiskt på det hela finner man ordet Nihilo, och er nationalism och rashygieni ryms inte däri:

1. Du har missförstått nihilism - läs:
http://anus.com/tribes/snus/nihilism/faq

2. Vi är positiva till national socialism, men tror på att förändra grundideologin (mer gröna frågor, stöd för lokalisering etc)

Ni är ju för roliga, eugenik är nog det mest pseudovetenskapliga som finns. Ska vi börja mäta huvudform och i jakt på tjuv-genen täthet mellan ögonen? Cancer får ungefär var tredje person någon gång under sitt liv, ofta sent. Hur ska ni sålla bort dem med tanke på de flesta inte skaffar barn när de är 60 och upp? Ser man på stamtavla upptäcker man att ingen inte har cancer i släkten. Ska man då döda... ALLA? =)
Du får nog som sagt läsa på biologin en hel del, eugenik har absolut ingen funktion i någon annan verklighet än Hitlers. Exempel:

Du kan inte "fly" dina genetiska drag. Dessa drag skiljer sig från andra människor. Rashygien är ett sätt att lyfta fram särskilda särdrag, kontrollera överbefolkning, samt automatiskt sålla ut grova defekter.

Att var tredje person får cancer (källa?), bevisar bara ur vårt folk har degenererat.

De som visar sig ha cancer, får inte tillstånd av staten att skaffa barn (annars får ju FLER människor i framtiden cancer, och det väl du väl inte?) - inte helt svårt anser jag.

Jag är jude men har enligt rasbiologi peremptoriskt Germanska drag: blåa ögon, hög panna och relativt tätt mellan ögonen. Hur fan får du reda på min etnicitet om inte jag faktiskt berättar det för dig? Att tvingas titta på min stamtavla är inte rasbiologi eftersom defekter antas ligga i generna (cancer m.m.).

De största rasliga särdragen baseras på inte förmåga, och inte ytliga sådana. Din etnicitet kan bestämmas utifrån genetisk kontroll. Cancer kan mätas redan i dag, så förstår inte var du vill komma.

Ovanstående är hämtat från SNUS propaganda-bilder. Som sagt, inte är väl du negativt inställd till andra kulturer och folkslag? =)

De är satiriska/humoristiska bilder, för att väcka kontroverser och uppståndelse. Vi är INTE anti-semiter och vill INTE gasa judar. Vi stödjer judisk nationalism, och anser att judar och judisk kultur, har lika stor rätt att existera, som svenskar och svensk kultur.

Om man kan något om Nietzsche så vet man att han bland annat skickade ett brev till sin syster där han tog starkt avstånd mot hennes antisemitism. Med ordalag som att hon inte förstått alls vad hans filosofi går ut på samt att hon genom antisemitismen är en stor skam för hela släkten, att antisemitism är del av samma befläckade livssyn han ville kompromottera mot osv...

Nietzsche insåg att antisemitism aldrig kunde förenas med nationalism. Han tog med rätta, avstånd från sådana trosuppfattningar, och det gör vi med. Han rasade mot den massrevolt, som judarna tyvärr genom historiens lopp, skapat. Det enda sättet att bevara judisk ras och judisk kultur, är judisk nationalism.

Detta, är definitivt inte Nihilism =)

Synd att du inte förstår den oehört uppenbara symboliken i bilden (kommunism och kapitalism - två konsumeringsideologier som utrotar all form av kultur. Både kommunism och kapitalism har drivits på av judar, vilket de själva inte tjänar på.

Du har heller inte förstått innebörden av nihilism, utan tror att det handlar om fatalism. Läs på enligt länken ovan.

Återgå till "Politik och samhälle"