Visar tex ett slarvigt språk att man är slarvig eller inte bryr sig?
Är intresserad av vad ni tror om detta.
Moderator: Moderatorgruppen
tror ni att ens använding av språket speglar ens personlighet?
Tror du/ni språket visar vem du är?
Min erfarenhet av detta är att mina fördomar ofta har visat sig stämma.
DanielN skrev:Tror jag får formulera om mig lite, tror ni att ens använding av språket speglar ens personlighet?
Själv tror jag att det har en del med ens inre personlighet att göra, vill inte säga allt för mycket var jag tror.. än så länge. Vill inte påverkera vad andra kommer vill säga något.. Säger vad jag tror när jag har fått lite svara på ämnet.
Något som jag tror är en av de vanligaste fördomar som folk handlar om invandrare. Många invandrare misbrukar språket ganska grovt och det föds väldigt många fördomar runt just det. Detta är ett ganska bra exempel på när folk tror att de kan dömma andra bara igenom att höra hur de använder språket..
Så återigen till frågan:
Tror ni att ens använding av språket speglar ens personlighet?
Morales skrev: "Svara aldrig på den fråga som ställs utan svara på den fråga du önskar ställdes!".
Nonstop skrev:Sun Ruler skrev:Internet är ju i mångt och mycket textbaserat och skriver man således som en idiot ter det sig lätt att man tar en sådan person för att just vara en idiot. Även om detta i sin tur kan vara långt ifrån den verkliga sanningen.
Hur skriver en idiot?
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster