Jehovas Vittnen kommer förbi och upplyser mig ibland, och de är lika trångsynta som du och jag och precis alla andra.
Jag skulle gärna vilja veta vad du bygger den uppfattningen på?
Det passar kanske inte in här, men jag är väldigt nyfiken.
Moderator: Moderatorgruppen
Jehovas Vittnen kommer förbi och upplyser mig ibland, och de är lika trångsynta som du och jag och precis alla andra.
archaxe skrev:(Förresten: varifrån kommer uttrycket "tänka utanför boxen"? Jag har hört det på ett seminarium förut. Är det ett eget påfund, eller har du också hört det nånstans ifrån?)
PopJimmy skrev:Be mig lugna mig så lugnar jag mig.
Johan Ågren skrev:Jag har inte så mycket att säga just nu, utan har en del att ta igen. Jag kommer nog inte att vara så filosofisk framöver. Själva detta forum är en del av min egen stagnation.
PopJimmy skrev:Men jag inser att jag rört om tillräckligt här på forumet.
Jag ska inte bråka mera - jag ska inte störa mera.
Jag ska inte försöka "upplysa" människor om mina idiotiska ideer.
PopJimmy skrev:Man får helt enkelt lära sig att skilja på praktiskt kunskap som man kan använda sig av i vardagen för att underlätta vardagliga situationer och psykologiska värderingar som gör att man blir beränsad - man blir begränsad för att man tror att man redan vet allt om verkligheten.
Men det är fel. Det finns 100 olika sätt att öppna kylskåpet t.ex. Gör du olika varje gång blir det aldrig tråkigt att öppna kylskåpet och du lär dig dessutom alltid något nytt. I varje situation i livet. Börja med att obervera hur du pratar, hur du tänker, hur du går, och försök sedan förstå vart dina mönster kommer ifrån. Prova ett nytt mönster varje dag. Lär dig vad mönsterna får för effekt. Man lär sig otroligt mycket saker som man inte trodde var möjligt.
Det spontanta och lilla i livet i varje situation är alltid början av livet - eftersom livet börjar om hela tiden. Konstant.
A teacher is never a giver of truth-he is a guide, apointer to the truth that each student must find for himself. A good teacher is merely a catalyst
- Bruce lee
Marty on mariba skrev:Pop Jimmy jag har hela tiden tyckt att du skriver en hel del bra saker. Men din attityd (jag vet allt, är upplyst etc) har varit dina inläggs dilämma.
Marty on mariba skrev:När jag läste ämnet till denna tråd så blev jag bara förvånad att du gjorde ett sådant påhopp på högerfolk, jag trodde inte att du var seriös för du är nog egentligen medveten om att det skapar onödig konflikt.
Stefan skrev:PopJimmy/ Dina inlägg är dåliga, du är jobbig och påflugen som person och du bombarderar forumet med dina inlägg, vilket döljer de vettiga inlägg som skrivs här. Jag skulle uppskatta om du slutade skriva på filosofiforum.com. (Alternativt skulle jag uppskatta om Johan bannade typer som PopJimmy och Patrik Persson, så vi kan få en anständig nivå här inne.)
ivar skrev:Liberal högerpolitik stämmer mer överens med människans psyke och biologi
Återgå till "Politik och samhälle"
Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst