Benjie skrev:Herr Assange är föremål för rättslig utredning!
En utredning påkallad av Svenskt rättsväsende för att höras om en anmälan gjord emot honom om
ett eventuellt sexuellt övergrepp på en eller två svenska kvinnor.
Jag varken förnekar eller betvivlar hans skuld!
Men om DENNA utredning, DETTA mål, innebär att svenska myndigheter efter dom avgjort skuld oskuld, kan komma att behålla Assange som "en fångad person"
pga den amerikanska statens krav efterfrågan begäran om ASSANGE som en eftersökt person vilken bör "utlämnas" pga brott mot USA:s säkerhet och genom
vårt medverkande kring internationella fördrag och internationella rättsprocesser om "utlämningar" kan gälla en person som Assange, utan om Svensk rättspraxis
söker avgöra om efterfrågade stat bör anses vara en "kriminell" stat vars förfrågan därför ej skall behöva efterföljas utan kategoriskt avslås!?
MIN POÄNG:
Om rättsföljden inom svensk rätt får till följd att han utlämnas till "förövarna" "gangstrarna" pga att inget lagrum finns i Svensk lagstiftning
som behandlar hans möjlighet att rätteligen skydda sig själv mot sådant övergrepp, så bör det ej förkomma! Eller finns sådant lagrum ?
Benjie
Absolut. Det är den ena aspekten, den andra är det jag skrev om ovan; att denna rättsprocess har kommit att användas på ett politiskt plan, och får sin omfattning utifrån detta. Då talar vi om något annat, och vi måste förhålla oss till den mer allvarliga situationen.