Samhällets Tankefällor

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Samhällets Tankefällor

Inläggav Esther » 27 apr 2018 10:28

Pilatus skrev:
Esther skrev::) - ibland.... med våld. Ja, bara ibland kom de och förmodligen kittlande folk lite... de stal inte alla ägodelar, mördade dem brutalt och satte dem i Gulag och andra ställen... nej oh nej - inte dessa --- ibland sa de "nu lilla vän måste du nog tänka om...".

Litet allmänt gyckel ... sådant träffar nog ingen.



få se nu Pilatus... hämndlysten? Ger igen för föreställt inbillat annat gyckel? Långsint? Hämndlysten eller bara elak älskling?
hmmmm?
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Samhällets Tankefällor

Inläggav Pilatus » 27 apr 2018 10:41

Esther skrev:För kommunisternas våld och mord och stölder är rättvisa och goda - inte så som när judarna köpte tillbaka sitt land för pengar och sedan fortfarande blir anklagade för att stjäla det.

Jag tror det här är en fullkomligt meningslös diskussion, att vräka ur sig en massa skit är inte att diskutera.
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Samhällets Tankefällor

Inläggav Esther » 27 apr 2018 10:42

Pilatus skrev:
Esther skrev:För kommunisternas våld och mord och stölder är rättvisa och goda - inte så som när judarna köpte tillbaka sitt land för pengar och sedan fortfarande blir anklagade för att stjäla det.

Jag tror det här är en fullkomligt meningslös diskussion, att vräka ur sig en massa skit är inte att diskutera.



Bevisa att det var mer rättfärdigt och mindre allvarligt det kommunisterna gjort, och att de därmed har rätten, både här och överallt - att anklaga andra för det de själva gjort med sitt eget folk?

OM du alltid blir arg istället för att ge skäl - är det annorlunda än mina skämt? Båda sätten undviker svar. Om jag kan rätta mig i ledet - gör det du med.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Samhällets Tankefällor

Inläggav Pilatus » 27 apr 2018 10:51

Esther skrev:Bevisa att det var mer rättfärdigt och mindre allvarligt det kommunisterna gjort, och att de därmed har rätten, både här och överallt - att anklaga andra för det de själva gjort med sitt eget folk?

Men, Esther, vad är det för mening att svara på dina vilda anklagelser? Det innehåller ju ingenting mer än ditt ogillande.
Moderator


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 63 och 0 gäster