Sveriges och Svensk Identitet

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

CarlC
Inlägg: 29
Blev medlem: 13 sep 2014 17:35

Sveriges och Svensk Identitet

Inläggav CarlC » 18 apr 2017 05:53

Här är mina defineringar på svenskhet
Du är svensk om du har svenska föräldrar. (Etnicitet)
Du är svensk medborgare om du har medborgarskap. (Juridisk identitet)

Vidare så pratar man mycket i hela världen om rasister, nazister och främlingsfientlighet. Men väldigt ofta utifrån en väldigt vinklad riktning. Att det är förtryckande strukturer i samhället som missbrukar sin makt mot minoriteter. Och i sverige väldigt sällan mer än häxjakter på en vd som sagt negerboll, en dam som säger zigenare eller ett barn som sagt tattare.

Ibland får jag flashbacks till, när jag i skolan läste om inkvisitionen och om ortodoxi.
För Allting som inte håller mottet för politisk korrekthet ska bestraffas och hängas ut. Du ska hängas upp på ett kors i massmedia eller socialt och tyna bort med dina åsikter, din äckliga rasist.
(Nu vart det dramatiskt)

Tillbaka till det ovanstående, så trots denna hets på att tvätta av sig och ångra sig för allt beteende som inte är sjukligt tolerant

så pratar man nästan aldrig om vad minoritetsgrupperna gör mot varandra. Man pratar aldrig om dom somaliska klanerna som styr människors liv och kömstympar flickor i Sverige.(triggervarning)
Du pratar aldrig heller om att Zlatan blev misshandlad av sin mamma när han va liten= att det finns en överrepresentation av barnmisshandel i icke etniskt svenska hem.(triggervarning)
Att anti semetismen i invandrartäta områden växer(varning för trigg tåget )
Att hbtq rättigheter kränks på allt högre skala i dessa områden än i övriga delar av landet.(du trigger stryk)
Att jag säger neger likställer mig mer eller mindre med en isis krigare. För han skulle ju i alla fall få en chans att förbättra sig och rehabiliteras i Sveriges trygga o förlåtande famn.

Nu till det roliga.
Vad jag gillar med Sverige och varför jag är en äcklig rasist

För jag kan säga att mitt land är det bästa i världen och att jag är stolt att vara Svensk. ( Inkomande: en äkta Kärleksförklaring )

För att mitt land är en demokrati som mina farföräldrar lämnat över till mig. Jag lever i en välfärd som skapades av män och kvinnor som än idag aldrig vill pensionera sig.
Mitt land har högst jämställdhet i världen även fast killar är bäst. Hehe.
Religionsfriheten
Skollagen
Allemansrätten
Lingon


Men det som brukade va min favorit sak med Sverige va att vi kunde diskutera saker sakligt. Att yttrandefriheten inte skulle avskrivas som icke politiskt korrekt och att media skulle skydda mördare och våldtäktsmän å ena sidan men o andra sidan hänga ut bra vettiga svenskar för att dom inte använder politiskt korrekta termer.

Jag brukade kunna prata politik ute bland folk utan att riskera att bli förföljd eller hotad till livet.
Men idag är jag bara lite sten i skon på en vänsteridealistisk känga som fortsätter förstöra mitt land och vänder människor emot varandra.

Man manar till krig mellan könen, klass kamp, jihad och raskrig. Mitt i det land som brukade va landet lagom.


Disclaimer
Ovenstående samhällsgrupper kan innehålla spår av generaliseringar.

jag skyddar inte riktiga sjukliga rasister eller nazister som tror på den vita rasens överlägsenhet.

Jag är också välmedveten om att alla invandrare inte slår sina barn, är homofober, isis ,kriminella eller våldtäktsmän

Rasism och sexism existerar mellan människor men inte i form av förtryckande strukturer eller av mörker sällskap som patriarkatet. Det hade varit olagligt och ett jobb för diskrimineringsombudsmanen.

Du gamla du fria

Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster