Brexit

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Brexit

Inläggav Pilatus » 08 jun 2017 00:58

lynx skrev:Då hoppas jag du fört fram en talan kring humanitära orättvisor?

Vad är humanitära orättvisor? Jag ser dem på teve, där Daesh anser sig ha rätt att i wahhabismens namn mörda civila, i Syrien och Europa. Det är orätt, ett brott mot allt vad humanism kan vara.

I Sverige har vi det i huvudsak bra. Några orättvisor finns det säkert här också. Fackliga frågor handlar inte så mycket om humanitära orättvisor. Brott mot avtal och lag är en annan sak. Mobbning är ett fanstyg, men det är lika mycket en skyddsfråga. Men mest förhandlar man om en massa avtalsfrågor, löner, arbetsvillkor, semestrar, ledigheter.

Svensk arbetsmarknad sköts mestadels av hyggligt pålästa fackliga företrädare och chefer av olika rang på andra sidan. Det går oftast civiliserat till. Problemen kan ändå vara djupgående och kräva mycket arbete. Mest då "övertalighet" skall förhandlas - där finns det plats för mänsklighet. Enligt mina erfarenheter sköts det så bra omständigheterna medger. För den enskilde är det sällan bra alls, men undantag finns.
Moderator

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Brexit

Inläggav Anne » 08 jun 2017 01:06

Lägg lite fokus på mobbning då om inte annat. Det blir ju farligt om personer som ska verka emot oegentligheter bara vänder ryggen mot problematiken.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Brexit

Inläggav Pilatus » 08 jun 2017 12:29

lynx skrev:Lägg lite fokus på mobbning då om inte annat. Det blir ju farligt om personer som ska verka emot oegentligheter bara vänder ryggen mot problematiken.

Jag skall lägga litet fokus på hur det går i valet. (I alla fall i denna tråden!) Trist nog tror jag det blir ett brexit.

Bild
Moderator


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 15 och 0 gäster