Anders Borg gör helikoptern

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Anders Borg gör helikoptern

Inläggav hakkapeliitta » 06 aug 2017 12:31

Det här inlägget är på gränsen till skvaller/politik.
Dock är det intressant att se hur illa det är ställt bland makthavarna, hur mycket mörkas.
Anders Borg har jag alltid sett som en gökunge. Det smått skrämmande är att han blev finansminister trots saknad av meriter. Han har läst några strökurser i ekonomi men aldrig tagit examen. Jag tror han saknar hjärna.
Hans gamla hästsvans skvallrar om att han egentligen är 68-hippie.
Hans sambo polska sierskan, dominanta Dominika, (PR-konsult till yrket :lol: ) hon gör väl endast pr för sej själv.

Den svenska demokratin, politiken har blivit amerikaniserad där fasaden utåt är viktigare än budskapet. Gäller att synas i tidningar.

Jag tror Anders ballade ur delvis för att han ville inte vara en kuliss, som visserligen tjänade bra med pengar men kände en otillräcklighet. I det aktuella fallet tror jag att han hade snortat koks.

Sierskan Dominika har ett delikat jobb framöver, tippar på en separation snart, synd om Anders som inte fattade sin egen begränsning.

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Re: Anders Borg gör helikoptern

Inläggav hakkapeliitta » 07 aug 2017 12:02

Bilden börjar klarna. Dominika har arbetat med telefonsex. :lol:
Herregud vilken slampa.
Nu när man väver ihop allt, sierskan Dominika njuter av att dominera över män. Inte så konstigt att hon var imponerad, i en krönika, över Arboga-möderskan som hon tyckte var en stark kvinna.
Anders Borg är en ynklig skit. Men så ser den politiska eliten ut, massa onödiga karriärister som söker till köttgrytorna.

Detta tangerar nästa problem.
Läste ett inlägg i GP av psykiatriprofessor Gillberg. Han vill skrota landstinget. Är benägen att hålla med. Gillberg var förbannad över att byråkraterna styckar upp sjukvården i ohanterliga småbitar. Dessa byråkrater vet inte ett skvatt om sjukdomsproblematiken.
Dessa onödiga och okunniga byråkrater sitter där med fet lön som slukar stor del av budgeten, tror det är 60% av budgeten.
Dags att träna in toffeln.

David H
Moderator
Inlägg: 5205
Blev medlem: 13 nov 2005 22:29
Ort: Knivsta/Uppsala

Re: Anders Borg gör helikoptern

Inläggav David H » 08 aug 2017 09:22

Jag kan tycka det är bra att detta kommer fram. Hoppas på det som en påminnelse om att det också finns en annan verklighet, när man ser välklädda personer i höga positioner tala förnuftigt om nödvändigheter vad som behöver göras osv. Inte så konstigt att Anders Borg får sparken då från denna typ av uppdrag, då det blir svårt för honom att hålla upp sådan kuliss. Men kanske blir det lite lättare förstå det finns en kuliss där när andra talar också
David Holmberg, moderator på filosofiforum
Filosofiblogg (på engelska): http://recollectingphilosophy.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18496
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Anders Borg gör helikoptern

Inläggav Algotezza » 09 aug 2017 12:22

Borg har inte gjort en pudel utan något i stil med filmen Wag the Dog.
Göran Egevad egevad@gmail.com


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 61 och 0 gäster