Ny M-ledare

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

hakkapeliitta
Inlägg: 2345
Blev medlem: 06 aug 2017 10:22

Ny M-ledare

Inläggav hakkapeliitta » 01 sep 2017 12:09

Ulf Kristensson verkar vara hetaste kandidaten till ny moderatledare. Vad tycks?
Själv tycker jag att han är en gnällspik helt utan karisma.
Sen är hans dvärglängd inte till fördel, han kommer att se löjlig ut bland normalväxta. Inger inte respekt utan alla kommer att köra över honom.
Såg en intervju med honom, bredvid stod Anna Batra Kinberg, varje gång hon tog till orda och Kristensson tittade på henne fick han vrida blicken 45 grader uppåt. Konstigt att han inte har nackspärr oftare.

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7769
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Ny M-ledare

Inläggav Anders » 03 sep 2017 21:58

Klona Reinfeldt 2005. Den enda moderatpolitiker jag haft något till övers för och han i sin tidiga variant var det mycket till övers.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Ny M-ledare

Inläggav Pilatus » 03 sep 2017 22:52

Ulf Kristersson är säkert bra för M, han kommer att dra tillbaks en hel del väljare. Liksom Kinberg Batra så misstolkas allt han säger om SD till att han önskar samarbeta med dem. Faktum är att de som skall regera efter valet 2018, om det blir S, MP och V eller Alliansen så kommer de att vara i lika grad beroende av SD. Ingen minoritetsregering kan ignorera att SD finns i Riksdagen. Vinner de några ytterligare mandat så kan ju Stefan Löfven fortsätta regera och hoppas på någon slags blocköverskridande lösning. Det vore döden för svensk politisk debatt, för lång tid framåt.

Moderaterna har just nu lämnat en stor lucka, många har gått över till Centern för deras motstånd mot SD. Även Liberalerna har fått en liten påspädning. Liberalismen motarbetas just nu av Barbro Westerholm (L), Per Lodenius (C) och Anders Andersson (KD), de gör vad de kan för att sätta käppar i hjulet för en ansvarsfull alkoholförsäljning, så kallad ”gårdsförsäljning”. Jag har aldrig betraktat FP/L som verkliga liberaler, de tänker sig alltid vilja ta ansvar (förbud för alkohol och kampsporter) och censur av olika slag. Det är möjligen orättvist, men jag ogillar politiska tvångströjor.
Moderator

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Ny M-ledare

Inläggav Pilatus » 18 jun 2018 19:29

Det går ju hyggligt bra för allianspartierna och Ulf Kristersson har hunnit växa in i rollen som Moderaternas ledare.

Problemet kvarstår dock om de vill ta över i september. De kommer inte att kunna bilda regering om SD blockerar dem och hellre låter Stefan Löfven et consortes regera vidare, eventuellt med Annie Lööf som släpankare. Undrar vad centerväljarna skulle tycka om en sådan utveckling? Det låter inte realistiskt, eller?
Moderator


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 16 och 0 gäster