Män har slutat vara män

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Pilatus » 24 jun 2018 19:55

klorofyll skrev:Sanningen, i min värld, är att ideala män inte intresserar sig för kvinnor...

Åh, jaha, det var ju ett sätt att se saken. Tillåt en avvikande uppfattning angående mäns intressen.
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Män har slutat vara män

Inläggav klorofyll » 24 jun 2018 20:00

Låt mig enkelt beskriva ideal-kvinnan..: idealkvinnan lider av obesvarad kärlek, helst för alltid, han kan ha dött. Kanske kan man säga att hon är vemodig med nära till skratt. - Verkligheten a la klorofyll.

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17376
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Pilatus » 24 jun 2018 20:12

klorofyll skrev:Låt mig enkelt beskriva ideal-kvinnan..: idealkvinnan lider av obesvarad kärlek, helst för alltid, han kan ha dött. Kanske kan man säga att hon är vemodig med nära till skratt. - Verkligheten a la klorofyll.

Jag tror att du bytte ämne här, litet plötsligt.
Moderator

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 24 jun 2018 20:14

Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Sanningen, i min värld, är att ideala män inte intresserar sig för kvinnor...

Åh, jaha, det var ju ett sätt att se saken. Tillåt en avvikande uppfattning angående mäns intressen.



Vad är ideala män?
Har nog aldrig träffat en sådan... i hela livet - faktiskt.

Men män... många många många - jag har nämligen hela mitt liv jobbat (förutom de sista åren) med bara män. Uteslutande bara. Teknikföretag. Högteknologi... män.
Män som kompisar, män jag idrottat med, män man umgås med - med deras kvinnor --- män.

Ideala?
Inge va jag vet... de jag sluppit oftast är de snipiga och omsigkringsig - för män som är tekniker och har valt teknik är ofta lite rakare - lite som hantverkare... de gör sin grej.
Vad har de för intressen?
Ja det brukade de prata om --- så jag vet ... :)
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 24 jun 2018 20:16

klorofyll skrev:Låt mig enkelt beskriva ideal-kvinnan..: idealkvinnan lider av obesvarad kärlek, helst för alltid, han kan ha dött. Kanske kan man säga att hon är vemodig med nära till skratt. - Verkligheten a la klorofyll.


Ideala kvinnor --- de få jag har träffat (kan faktiskt räkna dem på en hand) som varit bra är undantagen. Pålitliga, goda, raka, vänliga - majoriteten är ... "annorlunda".
Kvinnors intressen? :) ja det vet jag med, brukade lyssna på det med - delade sällan om aldrig deras intressen... gör inte än.
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 24 jun 2018 20:21

Esther skrev:
Pilatus skrev:
klorofyll skrev:Sanningen, i min värld, är att ideala män inte intresserar sig för kvinnor...

Åh, jaha, det var ju ett sätt att se saken. Tillåt en avvikande uppfattning angående mäns intressen.



Vad är ideala män?
Har nog aldrig träffat en sådan... i hela livet - faktiskt.

Men män... många många många - jag har nämligen hela mitt liv jobbat (förutom de sista åren) med bara män. Uteslutande bara. Teknikföretag. Högteknologi... män.
Män som kompisar, män jag idrottat med, män man umgås med - med deras kvinnor --- män.

Ideala?
Inge va jag vet... de jag sluppit oftast är de snipiga och omsigkringsig - för män som är tekniker och har valt teknik är ofta lite rakare - lite som hantverkare... de gör sin grej.
Vad har de för intressen?
Ja det brukade de prata om --- så jag vet ... :)


Annars - på det mer personliga planet är nog Mr Darcy i Pride and Prejudice en klar favorit - samt kvinnan han valde - en klar favorit bland kvinnor... en rak, logisk typ som är god på ett naturligt sätt, ärlig.
Ideal kvinna och Ideal man.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7795
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Anders » 24 jun 2018 21:22

Återigen, ni är så mycket inne på att det här med att hitta partner är något så pass kalkylerat!
Nästan alla jag känner har väl då de träffat sin respektive varit lite på jakt och signalerat det. Men partnern kommer nästan alltid oväntat (jodå det finns undantag, men) och är inte alls som man tänkt sig. Och jag själv blev förvånad över vilka kvinnor jag attraherades av. Hade nog "bilden" och "Någon vag plan" av att hitta en söt liten pagefrisyr på 80-talet som lät mig dominera lite, men det var bara de stora, vackra, ilskna som tilltalade mej. Och det har det varit sen fortlöpande. Framför allt reserverade tjejer är totalt ointressanta, hur sexiga de än ser ut. Och som sagt, tror stenhårt på teorin att man söker en partner som påminner om den förälder som gett mest intryck på en men utan denna förälders tillkortakommanden.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Män har slutat vara män

Inläggav klorofyll » 24 jun 2018 21:51

Esther skrev:Vad är ideala män?
Har nog aldrig träffat en sådan... i hela livet - faktiskt.

Men who are fiercely independent.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 24 jun 2018 21:56

klorofyll skrev:
Esther skrev:Vad är ideala män?
Har nog aldrig träffat en sådan... i hela livet - faktiskt.

Men who are fiercely independent.


jag tror du inte känner några män... om du verkligen tror att män är självständiga... ärligt...
Veritas vos liberabit

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Män har slutat vara män

Inläggav scirocco » 24 jun 2018 22:41

Illusionen
Du citerar från fel tråd. Jag förstår att du återigen känner dig stött och vill lämna forumet för femtioelfte gången. Du vill vara martyr. Ett helt långt liv har du levt men du verkar blind. Det är inte okej att sluta sig samman i grupper och därifrån föra krig. Se dig om i världen och i historien. Tyvärr är de som kallar sig troende inte fredliga. Istället för att sitta och fega borde du se över hur de troende uppför sig. Du verkar anse dig vara i deras sällskap. Det är inte synd om de troende. De har förtryckt alltför många genom tiderna. Uppenbarligen anser de sig idag ha rätt att fortsätta fördöma allt som inte följer deras lära. Menar du att det civiliserade samhället är det som lyder under kristendomen? Enligt mig får alla ha en egen tro. Men inte om de skall tvinga andra att ha samma! Det är krig.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Män har slutat vara män

Inläggav klorofyll » 25 jun 2018 00:23

Esther skrev:
klorofyll skrev:
Esther skrev:Vad är ideala män?
Har nog aldrig träffat en sådan... i hela livet - faktiskt.

Men who are fiercely independent.


jag tror du inte känner några män... om du verkligen tror att män är självständiga... ärligt...

Om det är som du påstår så vill jag inte känna några män! :)

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Anne » 25 jun 2018 15:17

Nu tycker jag att, med kärlek till er båda, scirocco och Illusionen talar ut med varann. Ni kan ta det privat om ni vill, men den här konfliken kan ni lösa som vuxna män.


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 70 och 0 gäster