Män har slutat vara män

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 11:41

Exempel på det sista är män som Trump, Kennedy, Clinton... Noll impulskontroll.
Svaga män!
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Anders
Inlägg: 7815
Blev medlem: 23 mar 2006 01:44
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Anders » 12 jun 2018 12:03

En annan sak, då man håller upp dörren för en kvinna nuförtiden verkar de bli så smickrade så att de inte vet till sig.
Min blogg över mitt filosofiska läsande --> http://ingenfilo.blogspot.com
Zizek - Om kaos, filosofi, kapitalism och globalisering
4 november 2017

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 12:12

Anders skrev:En annan sak, då man håller upp dörren för en kvinna nuförtiden verkar de bli så smickrade så att de inte vet till sig.


När jag ser på barn. De som nu går in i högstadiet... Har många grabbar tagit tjejernas plats.
De är tysta, pluggar, målmedvetna, busar inte, inte högljudda... Tjejerna tvärtom.
Det verkar som killar hittat en ny strategi.
Underdog....
:)
Veritas vos liberabit

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 16:32

Vad tycker män om kvinnor som dessa?
Jag som kvinna -- RYSER... precis lika mycket som jag RYSER när jag ser kvinnorna i Svenska regeringen --- jag verkligen tycker absolut inte om den här typen av kvinnor... Saken är mer den att när man ser en man bland dem - ser jag ett ljust mellan mörker... beckmörker, aggressivt oattraktivt hemskt mörker... och så MANNEN :).

VAD SÄGER NI?
:)

Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Kreativ
Inlägg: 421
Blev medlem: 19 aug 2016 02:20

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Kreativ » 12 jun 2018 17:36

Esther skrev:Män har slutat vara män

Ett citat som säkert är lika gammalt som mänskligheten själv.

När det som eftersöks är ett ideal och inte verkligheten dör kärlek snabbt. Ideal = kärleksdödare, acceptansdödare.

Gnäll kring avsaknad av idealet = svaghet.

Det viktiga är att människor söker självkännedom och lär sig vilka de själva och andra är så att de kan fungera bättre med den natur de fått. Utan rätt utbildning är det omöjligt att göra något eller förvänta sig något.
Tidlös utbildning Blogg | Youtube.
En ny metod för att förstå samhällsproblem mer tydligt så vi kan hantera våra problem bättre, snabbare, lättare och mer exakt.

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 17:58

Miljön är bemängd med östrogen. Används ju bl.a. vid plastframställning. Kan få hanfiskar att bli honfiskar.

Spermieproduktionen och kvaliteten på den sjunker. Genetiskt består ju mannens XY ett helt X och ett defekt X som tappat ett "ben" och blivit ett Y.

Den traditionella mannens tid är förbi. Förr var Jesus mannens huvud och mannen kvinnans huvud. Idag tycks mycket vara huvudlöst i stället.
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 18:03

Algotezza skrev:
Den traditionella mannens tid är förbi. Förr var Jesus mannens huvud och mannen kvinnans huvud. Idag tycks mycket vara huvudlöst i stället.


ALDRIG I LIVET!!!
Vi är på väg mot en renässans eller en "nyfödelse" av Mannen med stort M.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 18:08

Esther skrev:
Algotezza skrev:
Den traditionella mannens tid är förbi. Förr var Jesus mannens huvud och mannen kvinnans huvud. Idag tycks mycket vara huvudlöst i stället.


ALDRIG I LIVET!!!
Vi är på väg mot en renässans eller en "nyfödelse" av Mannen med stort M.


Hur?
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 18:16

Algotezza skrev:
Esther skrev:
Algotezza skrev:
Den traditionella mannens tid är förbi. Förr var Jesus mannens huvud och mannen kvinnans huvud. Idag tycks mycket vara huvudlöst i stället.


ALDRIG I LIVET!!!
Vi är på väg mot en renässans eller en "nyfödelse" av Mannen med stort M.


Hur?


Delvis så ser man det i barnen - de yngre killarna (se min post ovan) de har slutat busa, breda ut sig och ta plats på ett negativt kontaktsökande och kavlat upp ärmarna och intagit en position av underdog --- detta kommer att utveckla dem senare som män.
De har ändrat strategi --- vi är på väg mot en tid av mer jämbördiga och mer nyanserade förhållanden - som förmodligen kommer att sikta på långsiktigheten och på ett sätt att leva samman som är mer självvalt - inte av nöd, inte av konventioner, inte av yttre socialt tvång - utan för att människor helt enkelt inser att de har större möjlighet att utvecklas maximalt med en enda partner samt att de måste skapa sig vägar som inte går via "fulspel" - utan ren kompetens...
:)
Detta tror jag...
Veritas vos liberabit

xion
Inlägg: 3196
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Män har slutat vara män

Inläggav xion » 12 jun 2018 18:25

Esther skrev:
Algotezza skrev:
Esther skrev:
ALDRIG I LIVET!!!
Vi är på väg mot en renässans eller en "nyfödelse" av Mannen med stort M.


Hur?


Delvis så ser man det i barnen - de yngre killarna (se min post ovan) de har slutat busa, breda ut sig och ta plats på ett negativt kontaktsökande och kavlat upp ärmarna och intagit en position av underdog --- detta kommer att utveckla dem senare som män.
De har ändrat strategi --- vi är på väg mot en tid av mer jämbördiga och mer nyanserade förhållanden - som förmodligen kommer att sikta på långsiktigheten och på ett sätt att leva samman som är mer självvalt - inte av nöd, inte av konventioner, inte av yttre socialt tvång - utan för att människor helt enkelt inser att de har större möjlighet att utvecklas maximalt med en enda partner samt att de måste skapa sig vägar som inte går via "fulspel" - utan ren kompetens...
:)
Detta tror jag...

Jag tror att de förändringar vi ser hos den yngre maskulina? generationen beror på att dom sitter hemma och spelar dataspel.

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 18:29

xion skrev:
Esther skrev:
Algotezza skrev:
Hur?


Delvis så ser man det i barnen - de yngre killarna (se min post ovan) de har slutat busa, breda ut sig och ta plats på ett negativt kontaktsökande och kavlat upp ärmarna och intagit en position av underdog --- detta kommer att utveckla dem senare som män.
De har ändrat strategi --- vi är på väg mot en tid av mer jämbördiga och mer nyanserade förhållanden - som förmodligen kommer att sikta på långsiktigheten och på ett sätt att leva samman som är mer självvalt - inte av nöd, inte av konventioner, inte av yttre socialt tvång - utan för att människor helt enkelt inser att de har större möjlighet att utvecklas maximalt med en enda partner samt att de måste skapa sig vägar som inte går via "fulspel" - utan ren kompetens...
:)
Detta tror jag...

Jag tror att de förändringar vi ser hos den yngre maskulina? generationen beror på att dom sitter hemma och spelar dataspel.


Detta är generationerna före de som kommer nu --- jag har kollat i klass 6... grabbarna där (samt även i andra klasser) är helt olika de jag mötte, de som senare kom och fram till idag. De har bytt plats med de "duktiga tjejerna" som fanns förr - grabbarna är tystare, syns mindre och pluggar och slår sedan ut tjejerna på att kunna mer... :)
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 18:30

Mobilerna gör oss jämlika och jämställda. Lika mycket mobilzombier...
Algotezza aka Algotezza

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 18:31

Vi blir människor. Bortom alla roller.
Algotezza aka Algotezza

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Esther » 12 jun 2018 18:44

Algotezza skrev:Vi blir människor. Bortom alla roller.


NEJ - det hoppas jag verkligen inte. Min förhoppning är att vi kan finna vägar att bli mer det vi är födda att vara. Rollerna är delar av det som finns och ska vara - men det är mer hur - inte att.
Veritas vos liberabit

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18563
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Män har slutat vara män

Inläggav Algotezza » 12 jun 2018 18:54

Esther skrev:
Algotezza skrev:Vi blir människor. Bortom alla roller.


NEJ - det hoppas jag verkligen inte. Min förhoppning är att vi kan finna vägar att bli mer det vi är födda att vara. Rollerna är delar av det som finns och ska vara - men det är mer hur - inte att.


Varat är bortom rollerna.
Algotezza aka Algotezza


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 9 och 0 gäster