Högkulturer

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Högkulturer

Inläggav Esther » 07 apr 2019 13:50

klorofyll skrev:
Ni kan koppla av, mina förväntningar på er är mycket mycket låga... Mina resurser, ni badar i mina resurser..


:)
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 14:00

Jag tror att Saudiarabien har en spännande kultur. Det ekonomiska läget har förändrats på hundra år... Läs gärna The Bin Ladens: An Arabian Family in the American Century av Steve Coll..

Anne
Inlägg: 6108
Blev medlem: 18 maj 2012 12:30

Re: Högkulturer

Inläggav Anne » 07 apr 2019 14:11

Mammon, mammon. Detta evinnerliga tjat! Och noll koll på vad är värt något på riktigt! Jag orkar värkligen inte med det här länge till. Ge mig ditt bankgironummer klorofyll så ska jag skicka dig vad jag har i världsliga pengar innan jag knallar vidare.

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 15:20

lynx skrev:Mammon, mammon. Detta evinnerliga tjat! Och noll koll på vad är värt något på riktigt! Jag orkar värkligen inte med det här länge till. Ge mig ditt bankgironummer klorofyll så ska jag skicka dig vad jag har i världsliga pengar innan jag knallar vidare.

Pengar kan det aldrig bli för mycket, det finns alltid någon man kan ge, pengar är inblandat i nästan alla beslut vi fattar. Det är mycket mer deprimerande att tala om skönhet och begåvning, för det blir lätt kränkande..

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 15:39

Du är inte ledsen va lynx?

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Högkulturer

Inläggav Pilatus » 07 apr 2019 15:42

klorofyll skrev:Du är inte ledsen va lynx?

Politik och samhälle bör det handla om här, klorofyll. Spåra inte ur nu!
Moderator

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 15:56

Jag vet att du försökte och var just mot mig... Tack

Användarvisningsbild
Pilatus
Moderator
Inlägg: 17353
Blev medlem: 08 mar 2012 03:25
Ort: Quid est veritas?

Re: Högkulturer

Inläggav Pilatus » 07 apr 2019 16:02

Den kristna kulturen vill göra livet enkelt, det visste redan Paulus. Här har man tagit det ett steg längre. Det välsignade vattnet kan tappas direkt ur kranen, man behöver inte ens gå in i kyrkan.

Bild
Take-home holy water at St Teresa's church, Dublin
Moderator

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Högkulturer

Inläggav Väderkvarn » 07 apr 2019 16:11

Bild

Tävlan i vilken kultur som är högst.
Skulptur av Chen Wenling

Esther
Inlägg: 6736
Blev medlem: 15 jan 2018 19:53
Ort: Österlen

Re: Högkulturer

Inläggav Esther » 07 apr 2019 16:13

klorofyll skrev:Jag har läst att Indien är speciellt på många sätt, jag tror att de aldrig varit krig.... Och alla talar engelska, eller?


hur då menar du+ HINDUERNA slaktar ofta kristna - som alla andra... men det talar man ju inte om .... i alla fall inte i Sverige. De brukar också gängvåldta kvinnor ofta så att de avlider med järnrör och lite annat smått och gott... inte speciellt fredliga.

Däremot ... finns en liten solskenshistoria att berätta om Indien ... nämligen när de tog fast en tjuv som hann svälja ner sitt stöldgods (ett guldarmband - eller halsband ... minns inte nu) och polisen gick och köpte bananer och började mata honom med det --- så... ut kom det. Och han åkte fast. Detta skrev de om i tidningen... :)
Veritas vos liberabit

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 16:50

Esther skrev:
klorofyll skrev:Jag har läst att Indien är speciellt på många sätt, jag tror att de aldrig varit krig.... Och alla talar engelska, eller?


hur då menar du+ HINDUERNA slaktar ofta kristna - som alla andra... men det talar man ju inte om .... i alla fall inte i Sverige. De brukar också gängvåldta kvinnor ofta så att de avlider med järnrör och lite annat smått och gott... inte speciellt fredliga.

Däremot ... finns en liten solskenshistoria att berätta om Indien ... nämligen när de tog fast en tjuv som hann svälja ner sitt stöldgods (ett guldarmband - eller halsband ... minns inte nu) och polisen gick och köpte bananer och började mata honom med det --- så... ut kom det. Och han åkte fast. Detta skrev de om i tidningen... :)

Jag tror att du skulle ha behållning av biografin om Steve Jobs av Walter Isaacson!

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Högkulturer

Inläggav Väderkvarn » 07 apr 2019 16:59

klorofyll skrev:
Esther skrev:
klorofyll skrev:Jag har läst att Indien är speciellt på många sätt, jag tror att de aldrig varit krig.... Och alla talar engelska, eller?


hur då menar du+ HINDUERNA slaktar ofta kristna - som alla andra... men det talar man ju inte om .... i alla fall inte i Sverige. De brukar också gängvåldta kvinnor ofta så att de avlider med järnrör och lite annat smått och gott... inte speciellt fredliga.

Däremot ... finns en liten solskenshistoria att berätta om Indien ... nämligen när de tog fast en tjuv som hann svälja ner sitt stöldgods (ett guldarmband - eller halsband ... minns inte nu) och polisen gick och köpte bananer och började mata honom med det --- så... ut kom det. Och han åkte fast. Detta skrev de om i tidningen... :)

Jag tror att du skulle ha behållning av biografin om Steve Jobs av Walter Isaacson!


Ha ha :D Den var bra klorofyll, touché.

https://economictimes.indiatimes.com/ne ... 264889.cms

Har du läst Dharma Bums av Jack Kerouac också klorofyll?

klorofyll
Inlägg: 9311
Blev medlem: 06 jun 2012 20:50

Re: Högkulturer

Inläggav klorofyll » 07 apr 2019 17:10

Nej det har jag inte, bra? Läste om beat generation och beatnic, det verkar vara någon form av droganvändning till kultur?

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Högkulturer

Inläggav Väderkvarn » 07 apr 2019 17:26

klorofyll skrev:Nej det har jag inte, bra?


Ja

Väderkvarn
Inlägg: 550
Blev medlem: 17 nov 2010 23:46

Re: Högkulturer

Inläggav Väderkvarn » 07 apr 2019 17:28

klorofyll skrev:Läste om beat generation och beatnic, det verkar vara någon form av droganvändning till kultur?


:D "Hög" kultur ha ha


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 19 och 0 gäster