New Age Parti?

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Skulle du rösta på ett New Age Parti?

Ja
5
25%
Nej
11
55%
Vet ej
4
20%
 
Antal röster: 20

S.H
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 sep 2005 18:18

Inläggav S.H » 12 sep 2005 20:08

Är du intresserad av debatten om ett New Age-parti? Stanna då kvar i den diskussion som pågår här med Angelina och övriga. Av misstag har jag råkat skapa två nya ämnen med titlarna: "Politik och samhälle" och
"New Age Parti?" Du kan bortse från dessa. Avsikten var inte att starta ytterligare en ny diskussion som pågår parallellt med denna.

Angelina
Inlägg: 1667
Blev medlem: 21 aug 2003 02:04

New Age Parti?

Inläggav Angelina » 14 sep 2005 22:52

Jag håller på att skriva en sammanställning nu och fixa en hemsida, har redan satt upp en blogg:
http://blogg.passagen.se/newagepartiet

Ni är välkomna dit om ni vill. :)
Annars kan ni maila mig
angelina@pinkeye.se och komma med idéer.

SH kom här med några bra frågor, som man egentligen inte kan ge några bra svar på, eller? Eftersom de är av en sådan filosofisk karaktär så att komma fram till ett bestämt svar kan ta livstider. :) Svaren blir också väldigt individuella. Men de är bra frågor att ställa, som man inte behöver leverera färdiga svar på. Man kan skriva en bok om varje fråga...

"Vad söker och letar vi människor djupast efter?
Var finner vi egentligen det vi söker?
Hur beskriver vi människan?
Hur beskriver vi verkligheten?
Vad skulle det innebära om den vedertagna beskrivningen av människan och
verkligheten tillfördes en "andlig" dimension"

Jag tror det är bra att ha ett konkret program färdigt innan man ger sig ut i djungeln, för annars blir man avfärdad på samma sätt som Fi har blivit, eftersom de inte tänkt igenom något ämne alls som de blir tillfrågade om.
De har bara ett intresseområde och det räcker inte, då blir man inte tagen på allvar.

Särkilt som vi redan här har kommit med en mängd bra nya idéer om vad man ska göra med militären och skolorna osv, dessa idéer ska absolut inte gömmas undan , tvärtom. Alla korten på bordet. Vi behöver fler konkreta förslag på förändringar inom alla områden i samhället! Börja tänka! :D

Sjukvården? Där behöver vi samla alla healers och auraläsare och ayurvediska terapeuter mm. De ska samarbeta med läkarna.


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster