Reinfeldt
Moderator: Moderatorgruppen
Reinfeldt
När jag ser och hör Reinfeldt inervjuas på tv ter han sig alltid övermåttan seriös och talar allvarligt, men jag misstänker att det inom honom ekar av vansinnesskratt och absurda yttringar av de Tourettes syndrom. Sällan har någon politiker tett sig mer som iklädd en mask av "vad folk vill ha och förväntar sig".
Fler som har det intrycket?
undrar Algotezza
undrar Algotezza
Algotezza aka Algotezza
- Avantgardet
Avantgardet skrev:Jag trodde det var underförstått att de som inte klarade av att spela rollen som människa istället blev politiker?
Ja, det finns en uppgift för oss alla...
Misslyckade författare blir svensklärare...
Dåliga poliser väktare...
osv.
MVH
Algotezza
PS Har svarat på ditt mejl till min hotmail! DS
Algotezza aka Algotezza
Reinfeldt verkar alltid så stressad, som om att han är påväg någonstans och inte har någon tid för annat. "Typ.. oj, var det politik jag höll på med? Öööh.. fan.. aja, missar Bolibompa ikväll.. IGEN!"
Tycker synd om grabben om jag ska vara ärlig :/
"I would not know what the spirit of a philosopher might wish more to be than a good dancer." - Fredrich Nietzsche
Plecto skrev:Reinfeldt verkar alltid så stressad, som om att han är påväg någonstans och inte har någon tid för annat. "Typ.. oj, var det politik jag höll på med? Öööh.. fan.. aja, missar Bolibompa ikväll.. IGEN!"
Jag tycker Calle Bildt passar bäst in i den beskrivningen. Har nog aldrig hört honom svara rakt på en fråga utan att ta till ett och annat "den där undersökningen har jag inte tagit del av" eller "jag kan inte kommentera det där för tillfället".
- Avantgardet
Tycker det är underligt att vi förutsätter att de är andra människor inunder. Faktum är ju att yrkesidentiteten är en av de framträdandeformer vi har som människor i den senkapitalistiska tidsåldern. Därför är de sina yrkesroller i en mer egentlig mening än man först vill tro. Det jag undrar är varför vi betalar den här människotypen, den här samvaroformen (politiken), för att överhuvudtaget vara här i landet. Kan vi inte bara skicka dem till Polen eller nåt? Samma med chefer - ut med packet! Eller så får vi skola om dem och göra dem mer mänskliga och ödmjuka.
En god vän om mig: "Inte ens hans egen mor tycker om honom!"
Jag lånade ut 200 spänn till en polare till nyårsafton, för att denne inte skulle bli utan skumpa, med kravet att beloppet skulle återbördas veckan därpå, samtidigt som jag jag råkade ha dennes mp3-spelare i förvar för att ladda in låtar, eftersom denne inte hade tillgång till Internet.
Veckan gick, pengarna syntes inte till, så jag beslagtog mp3-spelaren som pant. Helt rätt. Han menar dock nu, att han har gett bort mp3-spelaren till en annan polare, och att det inte är rätt att blanda in denne oskyldige polare i våra penningproblem, och att jag därför måste överlämna mp3-spelaren till denne andre polare.
Vad har nu allt detta med Reinefeldt att göra?
Jo - han hade lika väl kunnat ge bort mp3-spelaren till Sveriges statsminister, för att göra denne glad - det skiter väl jag i, jag tänker inte snacka med Reinefeldt om mp3-spelaren!
Nå, denne polare har en alternativ historie, som han kör med:
han fick mp3-spelaren i present av den andre polaren, som dock nu har tagit tillbaka den, så den är inte hans längre...
Enligt den logiken skulle ju Telia kunna kräva tillbaka mp3-spelaren, eftersom de gav den till den andre polaren i reklampresent.
Det är nog Reinefeldts fel allting, när bidragen dras in så börjar de fattiga slåss med varandra om smulorna, eller ingenting rent av.
En annan bekant tycker synd om karln, han ser ju så vilsen ut.
Veckan gick, pengarna syntes inte till, så jag beslagtog mp3-spelaren som pant. Helt rätt. Han menar dock nu, att han har gett bort mp3-spelaren till en annan polare, och att det inte är rätt att blanda in denne oskyldige polare i våra penningproblem, och att jag därför måste överlämna mp3-spelaren till denne andre polare.
Vad har nu allt detta med Reinefeldt att göra?
Jo - han hade lika väl kunnat ge bort mp3-spelaren till Sveriges statsminister, för att göra denne glad - det skiter väl jag i, jag tänker inte snacka med Reinefeldt om mp3-spelaren!
Nå, denne polare har en alternativ historie, som han kör med:
han fick mp3-spelaren i present av den andre polaren, som dock nu har tagit tillbaka den, så den är inte hans längre...
Enligt den logiken skulle ju Telia kunna kräva tillbaka mp3-spelaren, eftersom de gav den till den andre polaren i reklampresent.
Det är nog Reinefeldts fel allting, när bidragen dras in så börjar de fattiga slåss med varandra om smulorna, eller ingenting rent av.
En annan bekant tycker synd om karln, han ser ju så vilsen ut.
Ner med enfalden! Heja mångfalden!
Ingen som har läst, Det sovande folket då?
Vad jag förstått så handlar det väl om den politik som socialdemokratin fört och dess pacificerande effekt på Sverige. Kanske därför han skiter i att synas och bara gör det för att mediehallickarna skall behålla jobbet.
Nä men intressant det där. Verkar som han en gång också har haft en ideologi, en idé om ett bättre. Och sen bara vikt sig för att normerna är för svåra att vända. Och helt enkelt utnyttjar den plöjda banan för billig retorik istället.
Vad jag förstått så handlar det väl om den politik som socialdemokratin fört och dess pacificerande effekt på Sverige. Kanske därför han skiter i att synas och bara gör det för att mediehallickarna skall behålla jobbet.
Nä men intressant det där. Verkar som han en gång också har haft en ideologi, en idé om ett bättre. Och sen bara vikt sig för att normerna är för svåra att vända. Och helt enkelt utnyttjar den plöjda banan för billig retorik istället.
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
-
magicadehex
Blev du rädd nu din fega fan för ditt eget baaaaarn!
Klart som spad. Men varför är det så att proggarna sa mer sanningar för 30 år sen än vi presterar idag? Det verkar ju som det bara är mer aktuellt?
Är det kanske för att det krävs sångröst för att sjunga idag? Eller snarare att det krävs stylister för att stå på scen?
Klart som spad. Men varför är det så att proggarna sa mer sanningar för 30 år sen än vi presterar idag? Det verkar ju som det bara är mer aktuellt?
Är det kanske för att det krävs sångröst för att sjunga idag? Eller snarare att det krävs stylister för att stå på scen?
The decisions of bureaucracy are frequently reduced to Yes or No answers to drafts submitted to it; the bureaucratic way of thinking has become the secret model for a thought allegedly still free. But the responsibility of philosophical thought in its essential situations is not to play this game. A given alternative is already a piece of heteronomy. - Theodor W. Adorno
-
magicadehex
J R Auk skrev:Blev du rädd nu din fega fan för ditt eget baaaaarn!
ja-a.. det kan man fråga sig.
Musiken var bättre förr. Jag tycker inte det kommit någon bra musik på massor med år.
Progg rockar.
magicadehex skrev:J R Auk skrev:Blev du rädd nu din fega fan för ditt eget baaaaarn!
ja-a.. det kan man fråga sig.
Musiken var bättre förr. Jag tycker inte det kommit någon bra musik på massor med år.
Progg rockar.
Det var mer rått liv i rocken förr, t.ex. proggmusiken. Nu är allt stajlat och syntetiskt, uppiffat med hjälp av datorteknik.
Då föredrar jag ren eletronisk musik, electronica, som inte försöker vara något annat än syntetisk.
MVH
Algotezza
Algotezza aka Algotezza
Re: Reinfeldt
Algotezza skrev:När jag ser och hör Reinfeldt inervjuas på tv ter han sig alltid övermåttan seriös och talar allvarligt, men jag misstänker att det inom honom ekar av vansinnesskratt och absurda yttringar av de Tourettes syndrom. Sällan har någon politiker tett sig mer som iklädd en mask av "vad folk vill ha och förväntar sig".
undrar Algotezza
Jag har samma intryck som du förrutom att han skulle ha Tourettes syndrom. Det jag stör mig mest på både Reinfeldt och även Bush som har detta ansiktdrag och det är att de ser allvarliga ut med ett inre hånflin som nästan känns på framtoningen. Ett hånflin som säger att jag lurar er för egen vinnings skull fast att jag manipulerar er så ni tror att jag ger er de ni vill ha. Fast Bush är ett snäpp värre men Reinfeldt inte långt ifrån.
Varför hata när man kan älska? Ta hand om varandra. Peace
Återgå till "Politik och samhälle"