Sanningen varför ALLA högerförespråkare är naiva idioter!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Kallekula
Inlägg: 5394
Blev medlem: 24 maj 2005 17:23

Inläggav Kallekula » 06 dec 2005 12:38

Högermänniskor är idioter eftersom de är så egoistiska! Alla ska ha lika mycket av allt. Och vi ska ha mycket av det, alla.

Dessutom bör vi inte utmärka oss för mycket. Det är tecken på det där jävliga borgligheten. Samma bilar, kläder osv ska vi då mår alla dessutom lika bra.

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 06 dec 2005 12:55

PopJimmy, jag förstår inte hur dina tankegångar gick när du startade den här tråden. "Jag vill få högerfolk att uppmärksamma sin egen trångsynthet genom att själv skriva ett riktigt trångsynt inlägg om dem och sen smita från all kritik genom att hävda att jag inte har några värderingar att försvara. Då kommer de bli upplysta, som jag."

PopJimmy skrev:Jag tycker inte att det var ett dugg konstigt eller dåligt att jag haft detta tillvägagångsätt, jag ser det som högst naturligt.

Egentligen spelar ingenting någon roll för mig. Jag är inte låst i det materiella planet. Allt är naturligt.


Med den logiken kan man ju bajsa i nåns postlåda i syfte att personen ska bli upplyst, och hänvisa till att ingenting spelar någon roll egentligen och att allting är "högst naturligt".

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 06 dec 2005 14:02

Detta inlägger är inte ett svar på debatten, snarare en liten kommentar:

Jag har inte tid att gå in i den komplexa problematiken med vänster/höger politik just nu.

Men det jag kan säga är at jag själv är uppvuxen med extremt förvirrade föräldrar som varit alkolholister/narkomaner, och detta har influerat mina värdingar kring politiska frågor. Jag fick ingen bildning av dem och inte heller något stöd av samhället när jag var deprimerad i flera år.

Detta har gjort att jag insett problematik som finns i vårat samhälle, men jag måste erkänna att problemet ligger djupare än höger/vänster gnabb.

Alla partier/människor försöker bidra med förbättringar till samhället, problemet är bara att människor tenderar att övervärdera deras tidigare egna negativa uppleverser och projicerar såledess allmänna samhällsproblem utifrån deras egna begränsade personliga erfarenheter. Jag är naturligtvis inget undantag.

Det jag i all hast försöker säga är rent förenklat att en människa som haft närastående som blivit våldtagna, har ett starkt känslomässigt minne som kan få dem att sig i våldtäktsfrågor.

Människor med en bakgrund av stabilare familjeförhållanden tenderar till att söka sig till högerpolitik, än människor med trasiga familjeförhållanden. Naturligtvis är detta långt ifrån den enda faktorn, men det är i ofta fall den mest avgörande.

En djupgående politisk/psykologisk diskussion får vi ta vid ett senare tillfälle.

Användarvisningsbild
PopJimmy
Inlägg: 2569
Blev medlem: 23 nov 2004 07:07

Inläggav PopJimmy » 06 dec 2005 14:10

Waggho skrev:PopJimmy, jag förstår inte hur dina tankegångar gick när du startade den här tråden.
Vill du förstå mig?

Stefan
Inlägg: 1926
Blev medlem: 01 jun 2004 01:17
Ort: Stockholm

Inläggav Stefan » 06 dec 2005 18:10

Peta inte i gamla sår. Vill ni diskutera höger-vänster, starta en ny tråd. Bråka inte med PopJimmy för saker han skrev för över ett år sen.

Waggho
Inlägg: 273
Blev medlem: 01 dec 2005 04:45

Inläggav Waggho » 06 dec 2005 19:58

Stefan skrev:Peta inte i gamla sår. Vill ni diskutera höger-vänster, starta en ny tråd. Bråka inte med PopJimmy för saker han skrev för över ett år sen.


Hm, jag tycker väl i och för sig att den här tråden borde handla om det ursprungliga inlägget och att övrigt snack som är off-topic borde delas av till en ny tråd.

stradde
Inlägg: 211
Blev medlem: 10 apr 2005 02:11
Ort: Stockholm

Inläggav stradde » 06 dec 2005 22:16

Waggho skrev:
Stefan skrev:Peta inte i gamla sår. Vill ni diskutera höger-vänster, starta en ny tråd. Bråka inte med PopJimmy för saker han skrev för över ett år sen.


Hm, jag tycker väl i och för sig att den här tråden borde handla om det ursprungliga inlägget och att övrigt snack som är off-topic borde delas av till en ny tråd.


Jag tycker för min del att rubriken på denna topic är idiotiskt. Man skall argumentera med logiska argument och inte känsloyttringar...

Höger respektivte vänster ser individens roll olika i ett samhälle, och jag tvivlar på att en person på detta forum kommer komma längre än debatten som funnits i 2500 år, när det gäller hur samhället skal styras bäst, och vilka premisser som läggs fram. Men jag kan ju ha fel..


Personligen så är jag motståndare till både jätte höger och jätte vänster, för det verkar som att så fort man går längre ut i skalorna så går det åt helvete- ialla fall historiskt.
Är jag galen? Tveklöst inte. Men visst tusan lever man i en galen och underbar värld =)


Återgå till "Politik och samhälle"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster