SD har kommit in!

Politiska ideologier, ekonomiska strategier och lagfrågor.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
nuddle

SD har kommit in!

Inläggav nuddle » 21 sep 2010 23:48

SD har kommit in, det verkar pratas mer om SD än något annat parti, deras partiledare verkar inte särskilt kompetent, men de verkar driva en viktig linje, kanske ifall de andra partierna hade tagit itu med vissa utav de problem SD pratar om, kanske hade vi sluppit denna rasistiska parti i vår riksdag, men nu är de där, smutsiga, äckliga, dumma, bortdribblade, dansandes med sina illusioner, vad skall göras? vi får hoppas att de andra partierna tar på allvar det svenska folkets upplevelse utav de problem som invandringen har inneburit, och att SD skrotas med alla de dessförinnan helt värdelösa partier som för några ögonblick råkade komma upp i rampljuset!

idi

Inläggav idi » 22 sep 2010 00:48

uppfattar tyvärr inte Åkesson som inkompetent, han har blitt allt mer slipad. Känns också som problemet vi/dom, världspolitiken, Islam eller bilden av Islam, är så mycket mer komplext nu än t.e.x. :
http://www.youtube.com/watch?v=MeVYuNppp0Q
Hoppas iaf på mer sånna gummor!

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 22 sep 2010 00:52

Om någon har missat detta: http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI

OBS: Levi Klausen är förstanamnet i Filipstad. Och nej det är ingen fejkad film.

:D

idi

Inläggav idi » 22 sep 2010 00:59

haha fyfan va underbart!

Morningstar

Inläggav Morningstar » 22 sep 2010 01:06

---

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör

Inläggav Johan Ågren » 22 sep 2010 01:11

idi skrev:haha fyfan va underbart!

Ja visst är det. Var länge sedan jag skrattade så jag grät så mycket. Snälla, ni elaka invandrare ta inte grabbens julafton från honom! Timingen, snorandet, de minimalistiskt väl valda orden, och som bonus; presenterat med en härlig dialekt. Robert G skulle inte ha kunnat göra det bättre.

Användarvisningsbild
Zokrates

Inläggav Zokrates » 22 sep 2010 01:20

Det måste vara lokala nyheter, men i vicket fall, det var ljusår ifrån Nils Ferlins uttrycksförmåga.

Morningstar

Inläggav Morningstar » 22 sep 2010 01:23

---

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 sep 2010 12:40

Johan Ågren skrev:Om någon har missat detta: http://www.youtube.com/watch?v=EUPlsm4A1QI

OBS: Levi Klausen är förstanamnet i Filipstad. Och nej det är ingen fejkad film.

:D

Allvarligt, är inte det här fejkat  :shock: ? Skrämmande.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 22 sep 2010 13:18

Sverigedemokraterna (förkortas SD) är ett politiskt parti i Sverige grundat 1988, som betecknar sig som ett demokratiskt och nationalistiskt parti inspirerat av nationalkonservatism och den socialdemokratiska folkhemstanken.[2] Partiet motsätter sig ett mångkulturellt samhälle och framträdande profilfrågor är en restriktiv flykting- och invandringspolitik, bekämpning av brottslighet samt motstånd till överstatlighet i EU.[5] Sedan 2005 är Jimmie Åkesson partiledare för Sverigedemokraterna.

I riksdagsvalet 2006 fick partiet mindre än de fyra procent som krävs för representation i riksdagen. Partiets starkaste stöd återfanns i Blekinges och Skånes läns riksdagsvalkretsar där partiet fick 6,59 procent respektive 6,58 procent.[6]

Enligt det preliminära valnattsresultatet för riksdagsvalet 2010 erhöll Sverigedemokraterna 5,7 % av rösterna och får således 20 mandat i riksdagen.[7] Detta blir första gången partiet kommer in i riksdagen. Även i kommunvalet 2010 noterade partiet stora framgångar och erhöll preliminärt 609 mandat i 245 kommuner, vilket kan jämföras med 280 mandat i 144 kommuner efter valet 2006.

Användarvisningsbild
Skogsälvan
Avslutat konto

Inläggav Skogsälvan » 22 sep 2010 13:21

Aj aj aj...  :cry:

idi

Inläggav idi » 22 sep 2010 14:14

Om man inte kan "brygga" sin egen inre personliga kamp, utmynnar det ofta i inre totalitarism. För "att hålla" styret, det inre jaget i centrum (artikel: klyvning). Detta kan projiceras till politik. Och skapa såna här kärlekslösa partier..

En tes :- )

Den här snubben Levi Klausen igen: http://www.youtube.com/watch?v=_yNYLr_ExjA

Användarvisningsbild
existentialisten
Kontakt:

Inläggav existentialisten » 26 sep 2010 02:48

"Åj, nej! Ni drog fram Levi-klippet, ack och ve, nu har man plötsligt inga argument mot er!"

Ni är patetiska. Ni får troligen er information från Aftonbladet och saknar en förmåga att tänka kritiskt.

"Eeeeh, jag håller med - det finns problem med invandrings- och integrationspolitiken, men jag ogillar (SD) ändå  ... "

"Jasså? Vad ogillar du med (SD), då?"

"Ja, de är rasister, eller?"

"På vilket sätt?"

"Jo, eeh ... läser du aldrig tidningen?"

Nu är det så att jag är för yttrande- och åsiktsfrihet, och jag skapar debatter om vad som helst var jag än finner dem. Det är synd att Reinfeldt inte tycker likadant, då han uttalat har legitimerat politiskt motiverat våld mot individer som sympatiserar med Sverigedemokraterna.

Det är synd, tycker jag, men det bekräftar min tes om att människan är en destruktiv, narcissistisk ras, och att demokratin i framtiden kommer att kunna beskrivas med fyra ord: "yeah, well, we tried."

E
Jag vill födas om som en katt.

Användarvisningsbild
nuddle

Inläggav nuddle » 26 sep 2010 06:17

.... jag bara skrev något, rasism innebär att man gör distinktion beroende på HUDFÄRG osv... SD gör inte det, de är inte RASISTISKA, men de är emot MÅNGFALD kulturellt och religiöst

pantande BYFÅNAR!

muhammed står ljusår över dom, med sin prakt glans, sin utomordentliga BEGÅVNING, sin INTELLIGENS och briljanta POLITISKA SEKULÄRA IDEOLOGI!

FOOOLS

Användarvisningsbild
existentialisten
Kontakt:

Inläggav existentialisten » 26 sep 2010 13:09

nuddle skrev:.... jag bara skrev något, rasism innebär att man gör distinktion beroende på HUDFÄRG osv... SD gör inte det, de är inte RASISTISKA, men de är emot MÅNGFALD kulturellt och religiöst

pantande BYFÅNAR!

muhammed står ljusår över dom, med sin prakt glans, sin utomordentliga BEGÅVNING, sin INTELLIGENS och briljanta POLITISKA SEKULÄRA IDEOLOGI!

FOOOLS

Ja, fan. Vad säger du, hänger du med och våldtar ett par kvinnor för att sedan stena dem (det är ju deras fel att vi fick lusten till det hela)?
Jag vill födas om som en katt.

Återgå till "Politik och samhälle"