Vilken uppfinning tror ni kommer att bli den mest avgörande och viktiga under de kommande 100 åren?
( förutom evighetsmaskinen
Moderator: Moderatorgruppen
sbgm skrev:Vet inte om det är rätt forumdel men:
Vilken uppfinning tror ni kommer att bli den mest avgörande och viktiga under de kommande 100 åren?
( förutom evighetsmaskinen)
Jörgen skrev:Internet rationaliserar bort de mänskliga användarna.
sbgm skrev:Vet inte om det är rätt forumdel men:
( förutom evighetsmaskinen)
transversal skrev:Lösningen av åldrandets gåta. Det sägs att den generationen som lever nu är den sista som kommer att dö ...
Fiore skrev:transversal skrev:Lösningen av åldrandets gåta. Det sägs att den generationen som lever nu är den sista som kommer att dö ...
Coolt haha. Rätt intressant sånt där, häftigt om någon lyckas göra en maskin eller något så man aldrig dör liksom. Är inte alls påläst om detta, men hört att de finns några forskare som jobbar på att kunna kopiera hela ditt medvetande, för att sedan förnya hela dig .. eller något.. haha.
Niya skrev:Stamcellsodling mm troligtvis. Kan inte så mycket om det som jag skulle vilja, men att odla en ny arm om den blivit krossad hade ju inte varit fel.
Sen kan man ju diskutera ärftliga sjukdomar och åkommor i all oändlighet. Ska man bota, stoppa symptomen, på ärftliga sjukdomar som förs vidare och vidare och vidare? Försämrar vi genpoolen genom att hålla 'sämre' människor vid liv? Kommer alla ha diabetes, HIV, astma och cancer om 100 år för att de hållts vid liv, ynglat av sig och fört dessa gener vidare? (Vet inte riktigt vad som är genetiskt och inte men ja.)
Nu låter jag väl som Hitler, det var inte min avsikt, bara en tanke.
Användare som besöker denna kategori: 3 och 0 gäster