Evolutionen

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Pilatus

Re: Evolutionen

Inläggav Pilatus » 10 apr 2018 19:20

Algotezza skrev:
hakkapeliitta skrev:Herregud, tänkte replikera Lars Lindströms krönika i Expressen idag och vad händer, minst tjugo meddelanden dyker upp från Facebook med hänvisnigar till olika sidor.
Är detta åsiktskontroll?

Storebror Google ser dig med algoritmiska ögon!

Det känns modernt, förr var det Gud som var allseende.

Användarvisningsbild
Algotezza
Kontakt:

Inläggav Algotezza » 10 apr 2018 19:46

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:
hakkapeliitta skrev:Herregud, tänkte replikera Lars Lindströms krönika i Expressen idag och vad händer, minst tjugo meddelanden dyker upp från Facebook med hänvisnigar till olika sidor.
Är detta åsiktskontroll?

"Om inte Gud finns måste vi uppfinna honom." Gjort!

Esther

Inläggav Esther » 11 apr 2018 12:21

Pilatus skrev:
Algotezza skrev:
Är detta åsiktskontroll?

Jag är ledsen och gråter krokodiltårar över att "vissa" får skämta (detta är ett kvinnligt sätt att peka ut någon som man vill peka ut - utan att säga direkt vem, men där alla förstår exakt vem det gäller) om saker och kalla dem för saker -när jag inte får älska mina krokofanter.
Det är orättvist och elakt av er (nu lägger jag till plural så att vederbörande inte ska bli direkt arg på mig då jag har fördelat skulden - mycket kvinnligt i matriarkala maktstrukturer.)
Veritas vos liberabit

Esther

Inläggav Esther » 29 nov 2018 07:46

Intressanta nya fynd kring den "tänkta" evolutionen :)...

As with humans, over 90% of animal species today likely originated 100,000–200,000 years ago; Paper offers new insights into evolution

* In genetic diversity terms, Earth’s 7.6 billion humans are anything but special in the animal kingdom. The tiny average genetic difference in mitochondrial sequences between any two individual people on the planet is about the same as the average genetic difference between a pair of the world’s house sparrows, pigeons or robins. The typical difference within a species, including humans, is 0.1% or 1 in 1,000 of the “letters” that make up a DNA sequence.
* Genetic variation — the average difference in mitochondria DNA between two individuals of the same species — does not increase with population size. Because evolution is relentless, however, the lack of genetic variation offers insights into the timing of a species’ emergence and its maintenance.

https://phe.rockefeller.edu/news/wp-con ... 7kbpFzLYpE
Veritas vos liberabit

Återgå till "Naturvetenskap"