Pollen skrev:Var ärlig!
Visa att gudar finns.
Problem solved!
Se inlägget som min personliga uppfattning i frågan.
Din kommentar förstår jag inte, vill du påstå att jag är oärlig ?
Det du skriver förefaller helt ovidkommande, vad har den med Big-Bang att göra ?
Baserat på mitt koncept har jag startat två trådar här på Filosofiforum,
• Vad utgör medvetandets referens ?
• Vad representerar och förutsätter de elektromagnetiska fälten ?
I dessa trådar redovisas grunden för mitt koncept och min uppfattning.
Efterföljande text är i stort hämtad från samma trådar.
Det kan inte undgått någon att jag är besviken och irriterad på de anonyma självutnämnda
besserwissers som oombedda känner sig kallade att skriva oförskämda och nedvärderande
kommentarer om andra, och i några fall även kränkande kommentarer ang deras trosuppfattning.
Mitt föregående inlägg (14 mar 2021 13:37) skall ses som ett försök att stävja detta ofog,
och brist på respekt för andra.
Ditt inlägg Pollen, kan inte tolkas på annat sätt än att du tar dig friheten att raljerar över
andras trosuppfattning.
Generellt gäller att för att ett resonemang skall uppfattas som trovärdigt, bör det vara förankrat.
Det krävs således detaljerad redovisning av vad resonemanget utgår från.
Saknas/utlämnas förankring rör det sig krasst uttryckt om ett ”godtyckligt tyckande”. I väntan på
ev redovisning från dig tolkar jag ditt inlägg som tillhörande kategorin ”godtyckligt tyckande”.
Om du överväger att presentera en redovisning bör du även vara observant på följande.
Nästan varje dag åberopas obestyrkta påståenden som argument, här på filosofiforum.
Det kan upplevas som ganska så tröttsamt, så vill man vara trovärdig och bli tagen på allvar,
bör man som minimikrav, i vart fall själv, anse sig förstå det man hävdar är sant.
Om man själv inte förstår bakgrunden till den teori o dyl man åberopar, tror jag det är för
mycket begärt att kräva att andra ska tro på det man själv inte förstår utan endast tror.
/ Illusionen / Bengt Hj Törnblom
Pax vobiscum