Beskriv orange till en intelligent alien

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

tänkderdivergent
Inlägg: 50
Blev medlem: 14 nov 2016 19:29

Beskriv orange till en intelligent alien

Inläggav tänkderdivergent » 14 nov 2016 19:52

Om det är möjligt att resa till en vänlig planet, miljontals ljusår från Jorden och du blir tvungen att förklara färgen orange till en intelligent Alien, som inte vet någon om vår kultur. Vilken typ av beskrivning skulle du ge? ( Alien ska förstå att orange finns på vår planet)

tänkderdivergent
Inlägg: 50
Blev medlem: 14 nov 2016 19:29

Re: Beskriv orange till en intelligent alien

Inläggav tänkderdivergent » 14 nov 2016 19:52

Om jag ska förklara färgens härkomst och i jämförelse med att alien ska få igenkännbara faktorer på sin planet med enbart kroppsspråket. Ser till att skapa en identitet på två olika sfäriska kroppar genom att jag pekar på alien och sedan ner mot vänliga planeten, med hela handen. Fortlöper med en rotation med armarna i flera riktningar, för att alien ska observera dels jordens mark och även ytan som vi befinner oss vid. Avslutar med att jag gör en sfärisk form med händerna för att signalera ”På denna planet bor du”. Sedan ritar jag en sfärisk form igen och riktar fingrarna mot mig för att kommunicera ” på planeten som jag är från”. Klargör på så sätt två olika planeter som ska jämföras. Alien är så pass intelligent att förstå att man inte kan bo på solen men att det skapar karaktär på härnäst jag kommer göra vilket resulterar till att förstå att himlakroppar är sfäriska.
signalerar den dominerande färgen på planeten, genom att jag finner en beståndsdel och tar den och riktar mitt finger neråt och sedan mot bestånddelen för att förstå att: ”på den här planeten finns denna färgnyans”. Eftersom Alien redan har förstått att jag ska jämföra med två olika planeter, mer specifikt två färger.
När jag ska signalera färgen orange som finns på vår planet så finns det flera olika sätt, riktar mitt finger på mig själv och ritar en sfärisk form för att berätta ”på min planet finns färgen x”.

1. riktar min hand mot närmaste solstråle, vid solnedgången, alien är mycket intelligent att veta att man inte kan bo på solen och alien lyckas ändå associera solnedgångens färg till att finnas på vår planet som går att urskilja. 2. om det skulle visa sig att det är under dagen så kan jag se till att skapa färgen orange genom att ta en röd beståndsdel som kan lysas igenom (blad) och rikta den mot solens betraktelse yta för ögat. 3. Om det är mörkt kan jag se till att använda en ficklampa och ta den mot fingrarna, underifrån med en gul beståndsdel över för att skapa färgen orange, eftersom jag reste till en annan planet med farkost så finns det gott om belysning att ta med som verktyg. 4. Kan se till att sätta fingrarna ovanför lampan för att skapa färgen ”mörk orange” 5. Om jag fick i god tid på mig att resa till planeten så skulle jag ta med mig färgen orange. På detta sätt förståraAlien vilken färg på sin planet som domineras och vilken färg som jag menar som finns på planeten jorden, alien förstår att på sin planet finns den här färgen som jag tog fram och urskilde från miljön, som material. alien får minnes bilder, vilket blir ett abstrakt tänkande. Metoden fungerar med människor och om det skulle funka för alien som är mycket intelligenta får vi aldrig reda på, men om man antar att man inte pratar eller förstå sig på färgens kulturella betydelse så är det funktionellt

tänkderdivergent
Inlägg: 50
Blev medlem: 14 nov 2016 19:29

Re: Beskriv orange till en intelligent alien

Inläggav tänkderdivergent » 17 nov 2016 01:28

Om Alien inte har ögon så får jag fundera på frågan lite mer. Kan använda mig av att på planeten så är det kallare och färgen jag tar fram för att urskilja orange är varmare på såsätt skapa karaktär. Hur jag förmedlar information om att Alien är på dess planet som personen och den planeten jag är från. Är följande.
via känseln, Ser till att peta på Aliens kropp och sedan föra aliens hand mot En sfärisk formad liten klot och därefter mot planetens yta och betrakta ytans form. Sedan får personen känna en beståndsdel som jag ser är dominerande.

Ser sedan till att ta aliens Hand mot Min kropp och mot den sfäriska klotet för att signalera "ytan jag är från " då Alien redan förstått innan att jag visade honom vart han är och vilka delar som finns.

Ser sedan till att använda ficklampan och låter Alien nudda ficklampans glas som har varit på i flera minuter vilket gör att karaktären från där jag är varmare som oftast hänger ihop med ljusare och starkare belysning.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 22 och 0 gäster