Vår tids sanningar.

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vår tids sanningar.

Inläggav scirocco » 16 sep 2018 10:13

Hakka och Anders. Jag förtår er och tycker om er. Men jag har det inte likadant som ni på var sitt håll. Jag försöker inte likt dig anders hålla uppe en klättring i samhällsstegen som föräldrarna påbörjat. Jag är inte som du hakka invandrad från någon misär. Jag är bara som jag är. Jag lade ner skolan. Jag klarade den för lätt. Behövde inte läsa läxorna. Men mitt intresse hamnade hos jorden. Plus att inte bli något. Ändå har jag blivit bonde,musiker,hantverkare,djurhanterare m.m. Jag vill inte vara något. Jag är inte mer än någon annan. Jag förstår andra dimensioner och att vi är LIKA.

Antic
Inlägg: 3874
Blev medlem: 30 aug 2013 13:37

Re: Vår tids sanningar.

Inläggav Antic » 17 sep 2018 18:19

"När alla håller med mig får jag alltid en känsla av att jag måste ha fel"

/Oscar Wilde

Ungefär så tänker jag och ser samhället som den konsumtions-idioti det faktiskt är. Masstänkande, där ett par idioter i toppen skall styra ett helt folk. Nej tack, jag håller distans till allt vad samhälle och traditionella mål heter. Är mest enstöring och försöker hitta mitt eget sätt och min egen stil istället. Jag är den jag är, någon annan tänker jag aldrig bli. Istället för att bli rikskändis, går jag hellre och matar änderna. Så mycket mer trevligt och givande.

"Lagar och regler är till för idioter, vi andra använder sunt förnuft"

/Oscar Wilde

;) :)

Användarvisningsbild
Algotezza
Inlägg: 18459
Blev medlem: 21 jul 2006 21:36
Ort: Lund
Kontakt:

Re: Vår tids sanningar.

Inläggav Algotezza » 17 sep 2018 18:58

scirocco skrev:Hakka och Anders. Jag förtår er och tycker om er. Men jag har det inte likadant som ni på var sitt håll. Jag försöker inte likt dig anders hålla uppe en klättring i samhällsstegen som föräldrarna påbörjat. Jag är inte som du hakka invandrad från någon misär. Jag är bara som jag är. Jag lade ner skolan. Jag klarade den för lätt. Behövde inte läsa läxorna. Men mitt intresse hamnade hos jorden. Plus att inte bli något. Ändå har jag blivit bonde,musiker,hantverkare,djurhanterare m.m. Jag vill inte vara något. Jag är inte mer än någon annan. Jag förstår andra dimensioner och att vi är LIKA.



Känner du min brorsa, som heter Åke?

http://www.egevad.nu/ake/
Göran Egevad egevad@gmail.com

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vår tids sanningar.

Inläggav scirocco » 20 okt 2018 11:30

Ja,jag har sett honom uppträda i teater. Så visade han alla urtida instrument. Men jag känner inte honom mer än så.
Han liksom du är bra.

scirocco
Inlägg: 2098
Blev medlem: 19 dec 2008 21:43

Re: Vår tids sanningar.

Inläggav scirocco » 20 okt 2018 11:43

Det skall bli spelafton hemma hos mig. Vill du vara med? poesi trams och musik.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 18 och 0 gäster