klorofyll skrev:Vad är det man mäter då? I vilka mindre delar, kan man dela upp tid? Hur definierar man tid?
Tidens varaktighet kan mätas(duration) och brytas ner i allt mindre dekrement, till en kvantsekund.
Moderator: Moderatorgruppen
klorofyll skrev:Vad är det man mäter då? I vilka mindre delar, kan man dela upp tid? Hur definierar man tid?
Pilatus skrev:Anders skrev:Ok, då. Lite nystart
"Grundtillståndet, G, representerar universum, överordnat och referensneutralt. Det är via "G-strängen" universum sjunger sin sång.
Balanskriteriet ΔØ symboliserar balansen i G. ΔØ beskriver bakgrunden till vår verklighets s k RUM-TID, i form av strukturella skillnader och komplexa avvikelser/obalanser i G"
G tolkar jag som "tinget i sig". Som sakernas förhållande i universum egentligen är.
Rum-tid vet jag inte vad det är.
Balanskriteriet känns konstigt, eftersom G i mitt huvud känns som facit, lite Kantskt. Obalas i grundtillståndet känns fel eftersom grundtillståndet borde vara konstant.
Många har försökt förstå varför Illusionen hittat på så många nya termer och vad det är som skall balanseras i G och varför så mycket etablerad teori kastas i Illusionens soptunna.
Anders skrev:Pilatus skrev:Många har försökt förstå varför Illusionen hittat på så många nya termer och vad det är som skall balanseras i G och varför så mycket etablerad teori kastas i Illusionens soptunna.
Vad är det för etablerad teori som kastats då man kommer så här långt?
Anders skrev:Att jag inte vet vad rumtid är min okunskap.
Anders skrev: Sedan balanskriteriet, här skulle jag verkligen vilja veta hur Illusionen tänker runt "balansen i G".
Är alltså inte G ett stabilt tillstånd? Balansen mellan vad?
Illusionen skrev:Anders skrev: Sedan balanskriteriet, här skulle jag verkligen vilja veta hur Illusionen tänker runt "balansen i G".
Är alltså inte G ett stabilt tillstånd? Balansen mellan vad?
Är ledsen Anders, men jag önskar dra mig tillbaka av tidigare angivna skäl.
Det du efterfrågar är beskrivet någonstans, troligen i början.
Betrakta G som en stor ask tändstickor som är uthällda på bordet.
Varje tändsticka symboliserar en liten vektor-pil.
Summan av alla riktningar blir då noll (balans).
Ur MP:s perspektiv blir dock allt ”polariserat” (överlagrat) av MP.
VXV refererar till de av skilda/individuella MP polariserade perspektiven.
/ Illusionen / Bengt Hj Törnblom
Pax vobiscum.
https://www.youtube.com/watch?v=qc-oba0Hvvs
klorofyll skrev:Den här tråden är verkligen fin, det är bara jag som inte har hängt med riktigt.
klorofyll skrev:Vertumnus skrev: >>Ego is the immediate dictate of human consciousness.>>
Översättning: Ego är det mänskliga medvetandets omedelbara diktat.. ?
Endel är väldigt mycket för Jante-lagen. Men kanske är jante ofta, samma budskap, men med andra ord..
klorofyll skrev:Nej men jag menar att OM det finns en sådan kurva, så möjligör det att kurvan kan tyckas sakna all form av regelbundenhet..
klorofyll skrev:Jag tror att du missförstår mig..
y=2x är en funktion som gäller alla x, eller hur? Det löper över alla x-värden. Det är ju det enklaste. Men vad är det som hindrar kurvan att gå banans tänker jag? y=2x är ju symetrisk, spegelvänd. Men om vi stöter på en kurva som vi INTE kan avkoda, vad kan det då bero på? Jo, det beror på att kurvans funktion är komplex.
klorofyll skrev:Hur definierar man "regelbundenhet"???
Vertumnus skrev:klorofyll skrev:Jag tror att du missförstår mig..
y=2x är en funktion som gäller alla x, eller hur? Det löper över alla x-värden. Det är ju det enklaste. Men vad är det som hindrar kurvan att gå banans tänker jag? y=2x är ju symetrisk, spegelvänd. Men om vi stöter på en kurva som vi INTE kan avkoda, vad kan det då bero på? Jo, det beror på att kurvans funktion är komplex.
Eller på att kurvan är sammansatt av flera funktioner.
Vertumnus skrev:klorofyll skrev:Hur definierar man "regelbundenhet"???
Återkommande/går tillbaka på.
För y = f(x) är f den regel som för varje x bestämmer värdet på y
klorofyll skrev:Är det inte så, att allt som följer en funktion är regelbundet?
Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster