Hej!
Jag är en student som fått att skriva en uppsats om huden (biologi) och visst vet jag hur man ska sammanställa fakta och sådant om huden. Men den kluriga uppgiften som står på våra mål är: "Du ska kunna reflektera om huden och ha tankar om den".. Då undrar jag ifall någon här inte kan ge mig länktips till sidor som reflekterar över huden, eller om inte ni kan säga mig något vettigt?
Mvh Staima
Reflektioner om huden
Moderator: Moderatorgruppen
Me gusta pollo
Damm är 90 % döda hudceller. Det blir lite av jord är du kommen.....
Hud utan hjärna. En dag i manetens liv.
Hudens olika färger på jorden. Finns det raser?
Varför är det skönare med en tät rakning.
Analblekning finns det på riktigt och isåfall varför?
När byter huden namn vid kroppsöppningar?
Det var vad jag kom på, inte så djupsinnigt men det kanske kan komma nåt bättre när man väl börjat.
Det var vad jag kom på, inte så djupsinnigt men det kanske kan komma nåt bättre när man väl börjat.
Haha, intressant, att huden i sig skulle vara av en egen ras... kul kul
Ja, kanske det är så att kroppen består av olika raser som kombinerat lever för att det gynnar allas bästa, ja varför inte? Varje cell har ju en plats, en hudcell på handen är ju inte likadan som en hudcell på ögonlocket eller inne i örat eller under foten.
Ja, kanske det är så att kroppen består av olika raser som kombinerat lever för att det gynnar allas bästa, ja varför inte? Varje cell har ju en plats, en hudcell på handen är ju inte likadan som en hudcell på ögonlocket eller inne i örat eller under foten.
Re: Me gusta pollo
dangdang skrev:Damm är 90 % döda hudceller. Det blir lite av jord är du kommen.....
Tackar för tipsen! Men kan du inte möjligtvis ge mig lite länkar ifall du har några? Och Hud utan hjärna förstod jag inte vad du menade?
Manet
Hud utan hjärna förstod jag inte vad du menade?