Hur pass vetenskaplig är g-punkten?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

dangdang
Inlägg: 167
Blev medlem: 29 jan 2006 11:32
Ort: skåne
Kontakt:

Hur pass vetenskaplig är g-punkten?

Inläggav dangdang » 16 jan 2007 20:14

Tydligen har en gynekolog vid namn Gräfenberg hittat den nån gång under 1900-talet. Men vad är det han har hittat? och finns det någon motsvarighet i djurvärlden?

Varför finns den hos människan? Skulle den kunna vara ett rudiment eftersom de flesta däggdjur fortplantar sig bakifrån?
"It's not a lie, if you believe it."

Användarvisningsbild
Avantgardet
Inlägg: 8885
Blev medlem: 06 okt 2006 22:33
Ort: Socialklass III

Inläggav Avantgardet » 16 jan 2007 23:14

Menar du: hur g-punktlig är vetenskapen?

Jag fattar ingenting!

Tractatus
Inlägg: 828
Blev medlem: 21 mar 2005 21:25

Inläggav Tractatus » 17 jan 2007 03:41

Jag fattar heller inget, men jag har hört att män har g-punkt i bland annat anus.

Rising
Moderator
Inlägg: 1100
Blev medlem: 03 jul 2006 15:00
Ort: Stockholm

Re: Hur pass vetenskaplig är g-punkten?

Inläggav Rising » 17 jan 2007 07:23

dangdang skrev: finns det någon motsvarighet i djurvärlden?


Jag skulle kunna ge vad som helst för att få närvara när någon forskare försökte få forskningsanslag för att ta reda på hur det låg till med den saken...

tractatus skrev:jag har hört att män har g-punkt i bland annat anus


Om jag förstått det rätt så ligger det till som så att när man talar om mäns G-punkt så menar man prostatan, som man enligt uppgift kan stimulera via prostatan.

Användarvisningsbild
archaxe
Inlägg: 1353
Blev medlem: 15 nov 2003 01:35

Re: Hur pass vetenskaplig är g-punkten?

Inläggav archaxe » 17 jan 2007 10:05

Rising skrev:Jag skulle kunna ge vad som helst för att få närvara när någon forskare försökte få forskningsanslag för att ta reda på hur det låg till med den saken...

Jag har hört att de forskar på det i bl a Texas... them rednecks.
Three dots after each sentence does not automatically make your nonsense sound profound...

dangdang
Inlägg: 167
Blev medlem: 29 jan 2006 11:32
Ort: skåne
Kontakt:

Inläggav dangdang » 17 jan 2007 23:32

Jag skulle kunna ge vad som helst för att få närvara när någon forskare försökte få forskningsanslag för att ta reda på hur det låg till med den saken...


Jag tycker alls att det är konstigt med forskningsanslag till en sådan del av anatomin. Den skulle ju kunna vara en viktig del till att förklara vilja till fortplantning. Klövdjur tex kan ju ha en ganska utdragen och blodig sådan vilket iaf för oss människor verkar plågsamt.

Menar du: hur g-punktlig är vetenskapen?

Jag fattar ingenting!


En ordvits från full frys ?

Jag postade under naturvetenskap för att jag ville veta tex om nervbanor lr känsel/svällkroppar i det området.
"It's not a lie, if you believe it."

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 18 jan 2007 00:17

vad är det du undrar?
om den har någon annan funktion än att ge njutning?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 18 jan 2007 18:00

Försök igen. Kanske den här sidan kan hjälpa: http://home.swipnet.se/~w-59099/samlevn/Apunkt.htm

/Johan

dangdang
Inlägg: 167
Blev medlem: 29 jan 2006 11:32
Ort: skåne
Kontakt:

Inläggav dangdang » 18 jan 2007 20:51

Tack Johan
Du är uppenbarligen bättre på att leta än vad jag är.
"It's not a lie, if you believe it."

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 19 jan 2007 13:07

a-punkten är alltså nya namnet på afe-punkten, tja kanske får mer genomslagskraft eller nåt.

fortfarande dangdang, vad är det du undrar om g-punkten? varför den finns eller?

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 19 jan 2007 14:09

Läste att dessa punkter även har sina funktioner vid förlossning. Säger till att utsöndra hormoner som skapar en lämplig miljö för födandet. Måste vara trevligt att vara med en kvinna som hittat ytterligare nivåer i detta. Kan tänka mig att det som man är svårt att upplysa en kvinna om detta om de själva inte utforskat det, och kan rikta in det hela och söka sig mot målet?

/Johan

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 19 jan 2007 14:18

säkert. (det motsatta gäller nog också, - med män som tex kan skilja på orgasm och utlösning och få multipla orgasmer.) ..det är inte bara för en partner att knalla in och peka med hela handen, så.

själv är jag grön av avund gente de kvinnor som fått s k utlösning. jag har aldrig träffat någon som upplevt det, men jag har läst om det.

det finns ju nu de som säger att kvinnor är olika, inte att förglömma. variationen är säkert viktig att beakta.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 19 jan 2007 14:38

Den kvinnliga "utlösningen" är just den funktionen att det ska gå lättare att föda, och det sker då genom ett upprepat tryck på g-punkten. Det kan nog vara svårt att upptäcka detta hos sig själv som kvinna, och kanske är det så att vissa inte kommer i närheten av det då kravet på stimulans är så högt; dvs något som ska aktiveras vid barnafödandet och inte vid samlag.

/Johan

Varney
Inlägg: 625
Blev medlem: 05 jun 2005 10:10

Inläggav Varney » 19 jan 2007 14:46

är det det som ejakuleringsvätskan är till för alltså? wow. (eller är det bara en av de teorier som finns? aldrig hört om!)
trodde inte det var det du syftade på, när du skrev "utsöndra hormoner som skapar lämplig miljö för födandet".

suchanother
Avstängd
Inlägg: 4110
Blev medlem: 14 feb 2004 23:37
Ort: Göteborg

Inläggav suchanother » 19 jan 2007 14:53

Johan "utlösaren" Ågren hittar alltid en vettig förklaring.
Trodde själv att jag var värdelös tills en gång då en "obekant" tjej fick vaginala orgasmer, ho ho. Blev chockad , sen efteråt stolt.
Och allt var tillfälliga förbindelser och brutala överenskommelser om rå sex. Två vuxna som möttes utan krav.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 13 och 0 gäster