Existensen av en oändlighet

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 19 jun 2011 21:29

Håller med Mattan här, Marko du stilar för mycket. Coola ner, du är inte den ende som kan allt om operativsystem.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 19 jun 2011 21:38

matahari skrev:
Marko skrev:
Kan du inte istället berätta hur det låter när du pratar med din elektronik och vad den svarar dig på verbala tilltal?


Som jag skrev var det en metafor och inte en 'verklig' dialog.
Du läser inte med förstånd, du läser för att hitta fel och inte kontext.

det låter så här när jag i lugn och ro 'lyssnar' på var felet ligger "   "
alltså inget, och ur den stilla stunden så framkommer ideer om var felen kan tänkas ligga.
en intuition vardagligt talat.


Hallååå!? Inte manipulera dig fram Marko, det står klart och tydligt:

Kan du inte istället berätta hur det låter när du pratar med din elektronik och vad den svarar dig på andliga tilltal?

Så hur låter ditt andliga spirituella samtal med elektroniken du lagar, vad är dess respons?


jag har ju redan svarat.. du vill trolla som vanligt och tar inte svaren.
om du någonsin lugnt och stilla har suttit och fått ideer utan att låta intellektet tala så vet du hur det går till.

Du fösöker förlöjliga det mesta du hittar, som sagt. orkar inte med folk som dig.. synd att jag inte är mer principfast än jag är.

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 19 jun 2011 21:40

lösdrivaren skrev:Håller med Mattan här, Marko du stilar för mycket. Coola ner, du är inte den ende som kan allt om operativsystem.


Jag kan tillräkligt för att veta att jag brukar vara bland dom bästa ; )

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 19 jun 2011 21:50

Klart så. Men du måste stava rätt, "tillräckligt" heter det.
Gillar inte ditt sätt att racka ner på win 7, enligt min mening ett subert OP, har själv ultimate som jag snodde från jobbet.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 19 jun 2011 22:13

Både matahari, som jag varnat tidigare och lösdrivaren med många avstängningar genom åren har kommit igång med provokativa attacker. Ni får spotta på mig lite efter den här posten om ni vill. Men om ni efter ett par dagar inte har dragit kraftigt ned på provokationerna så kommer jag rekommendera Johan att stänga av er.
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 19 jun 2011 22:14

lösdrivaren skrev:Klart så. Men du måste stava rätt, "tillräckligt" heter det.
Gillar inte ditt sätt att racka ner på win 7, enligt min mening ett subert OP, har själv ultimate som jag snodde från jobbet.


Jag stavar kasst som attan. (sorry för det)
Jag gillar inte win7 på äldre maskiner eftersom drivers inte är tillräckligt bra.
kör själv xp och linux distar för att det ger lite olika verktyg och 'miljö ombyten'

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 19 jun 2011 23:30

Andreas skrev:Både matahari, som jag varnat tidigare och lösdrivaren med många avstängningar genom åren har kommit igång med provokativa attacker. Ni får spotta på mig lite efter den här posten om ni vill. Men om ni efter ett par dagar inte har dragit kraftigt ned på provokationerna så kommer jag rekommendera Johan att stänga av er.

Och provokationen består i vaddå?
Har jag sagt nåt fel? Tycker att jag är smart som fan, möjligen felar jag.
maximal utdelning med minimal ansträngning

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 19 jun 2011 23:45

Du själv Andreas är en tråkig jävel som saknar humor.
Jag själv tar ut svängarna med humor men det fattar inte en torrboll som du.
maximal utdelning med minimal ansträngning

Lill-Leif
Inlägg: 336
Blev medlem: 12 jan 2011 15:12

Inläggav Lill-Leif » 20 jun 2011 09:15

Marko skrev:
lösdrivaren skrev:Håller med Mattan här, Marko du stilar för mycket. Coola ner, du är inte den ende som kan allt om operativsystem.


Jag kan tillräkligt för att veta att jag brukar vara bland dom bästa ; )


Bland de bästa på operativsystem i en tråd och på existensminimum i en annan. Vi verkar ha en hel del kapacitet på det här forumet. Jag vill minnas att den där Sefket R (?) påstod att han var bodybuilder och sexatlet. För att gå tillbaka till topic: tror ni det kan existera ett oändligt självhävdelsebehov baserat på att man inte fick nog med uppmärksamhet som barn?

Marko
Avstängd
Inlägg: 5409
Blev medlem: 13 jan 2011 01:47

Inläggav Marko » 20 jun 2011 10:28

Lill-Leif skrev:
Marko skrev:
lösdrivaren skrev:Håller med Mattan här, Marko du stilar för mycket. Coola ner, du är inte den ende som kan allt om operativsystem.


Jag kan tillräkligt för att veta att jag brukar vara bland dom bästa ; )


Bland de bästa på operativsystem i en tråd och på existensminimum i en annan. Vi verkar ha en hel del kapacitet på det här forumet. Jag vill minnas att den där Sefket R (?) påstod att han var bodybuilder och sexatlet. För att gå tillbaka till topic: tror ni det kan existera ett oändligt självhävdelsebehov baserat på att man inte fick nog med uppmärksamhet som barn?


för att återgå en kort period till oftopicen så vill jag bara påpeka den där lilla ; ) jag lade till i sluitet.
Meningen hade ett annat budskap än om jag är bra eller dålig i detta ämne. (hur värderar man en kunskap ?)
(jag utmanade herrana på en duell med den där lilla ; ), fast det blev ett lamt win7 påstående som motargument.

Tillbaka till ontopic:

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 20 jun 2011 10:31

Lill-Leif skrev:
Marko skrev:
lösdrivaren skrev:Håller med Mattan här, Marko du stilar för mycket. Coola ner, du är inte den ende som kan allt om operativsystem.


Jag kan tillräkligt för att veta att jag brukar vara bland dom bästa ; )


Bland de bästa på operativsystem i en tråd och på existensminimum i en annan. Vi verkar ha en hel del kapacitet på det här forumet. Jag vill minnas att den där Sefket R (?) påstod att han var bodybuilder och sexatlet. För att gå tillbaka till topic: tror ni det kan existera ett oändligt självhävdelsebehov baserat på att man inte fick nog med uppmärksamhet som barn?


Det där är en svår fråga, hur berättar någon att de är väldigt bra på något utan att någon annan skall se det enbart som ett självhävdelsebehov? Är du själv väldigt bra på något överhuvudtaget? Låt mig gissa, att kritisera andra.

Förresten, vari ligger motsägelsen att en person inte kan vara bland de bästa inom ett område och samtidigt leva på existensminimum?

Lill-Leif
Inlägg: 336
Blev medlem: 12 jan 2011 15:12

Inläggav Lill-Leif » 20 jun 2011 13:15

Zokrates skrev:Förresten, vari ligger motsägelsen att en person inte kan vara bland de bästa inom ett område och samtidigt leva på existensminimum?


Bill Gates.

lösdrivaren
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 16 okt 2010 12:33

Inläggav lösdrivaren » 20 jun 2011 14:03

Bill Blates var direkt draget från röven?
Bill Bull is the man. He’s the american dream.
maximal utdelning med minimal ansträngning

matahari
Inlägg: 1136
Blev medlem: 04 maj 2007 00:30
Ort: slutet av början.

Inläggav matahari » 20 jun 2011 21:33

Förresten, vari ligger motsägelsen att en person inte kan vara bland de bästa inom ett område och samtidigt leva på existensminimum?

Hyllningsstal till dig själv, eller du kanske menar gurus rent allmänt? Indien?

matahari
Inlägg: 1136
Blev medlem: 04 maj 2007 00:30
Ort: slutet av början.

Inläggav matahari » 20 jun 2011 22:31

Andreas skrev:Både matahari, som jag varnat tidigare och lösdrivaren med många avstängningar
genom åren har kommit igång med provokativa attacker. Ni får spotta på mig lite efter den här posten
om ni vill. Men om ni efter ett par dagar inte har dragit kraftigt ned på provokationerna så kommer jag
rekommendera Johan att stänga av er.

Vilka provokationer? kan inte se några andra än dina och Markos trollningar, vad tillför du denna tråden
mer än att förstöra i vanlig ordning? Vilka varningar? du menar dina 2 ihopdrömda lama troll provokationer
till PM för 3-4 år sedan? Så ska man teatraliskt tillsynes få överreagera på en humorlös torrboll som dig
så att du får känna dig lite intellektuell emellanåt eller vadå? Vad är det DU har beställt denna gången?

För den som orkar med Andreas tugg, några axplock, gjorde ni er av med Minded eller är han kvar?
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=8329
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... php?t=8336
http://www.filosofiforum.com/forum/vie ... c&start=15

Men åter till dina påståenden Marko:

I din oändliga enpunktsteori har du missat betydelsen av volymen som du felaktigt uppskattar till oändligt stor,
och i vredesmod skulle du svara det motsatta en ren gissning att det spelar ingen roll hur många punkter
punktparticklar man placerar brevid varandra deras sammantagna volym är ändå noll men däremot om
du hade insett att att sätta in strängar istället som kollapsat fullständigt i alla riktningar kommer de att
utfylla en klump av oändlig storlek som en boll gjord av gummiband i Planckstorlek.

Därav bäste Marko rasar hela ditt digitala punkt baserade hus sönder och samman. Du missar det väsentliga,
subtila detaljerna som strängteorin nyttjar för att komma fram till minsta möjliga storlek av universum, detta
spelar en betydande del i rumtidens geometri..

Föreställ dig klassiskt datorspel där du åker omkring och skjuter ner asteroider ditt skepp kan så att säga åka
utanför kanten och plötsligt komma fram på motsvarande kant fast nertill, betänk en dounut som du vandrar på
och runt och någon betraktar dig utifrån du försvinner bakom den övre händelsehorisonten men kommer fram
i den nedre, för dig själv har du hela tiden existerat för betraktaren dog du och åter uppstod du exakt som Jesus
och i dag vet alla att det var så det gick till.

Så om nån lägger fram en transistor framför näsan på dig och ber dig via dina
påståenden om andliga kommunikation (fru Saida) som metod fixa att:

1:Typ bestämma den och dess applikationsområde.
2:Diagnostisera den huruvida den är hel eller inte.
3:Och dessutom om det är fel på den sakligt konstatera vilken sorts fel den har.
4:Beskriv funktions skillnaden mellan 400V och 22,12V på en ECC83 vad som händer.
 
Okej, nu har du fått för många ledtrådar till att omfocusera och svara på frågor som
inte ställts så hur låter eran kommunikation och hur går du till väga med punkt 1,2,3,4?

Nu snackar vi konkret andlighet här som du sagt du pysslar med, inga mätinstrument
ingen elektricitet eller annat, upp till bevis nu Marko.

( du kommer naturligtvis att fuska och på ren reflex köra ditt vanliga rejs med
omfocusering och divergerande så att det ska se retoriskt godtagbart ut)


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster