Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 19:20
Vi var ju inne på ett tema angående drömmar för inte så länge sedan, där togs det upp känslan av att vara vaken men inte kunna röra sig samt känslan av att ha en tryckande tyngd över sig, därav kom vi in på maran men det finns en viss skillnad här, jag kom loss och fick alltså en klar visuell kontakt med den. Reaktion från varelsen var häpnad, därav blev den fixerad för ett ögonblick. Under den tiden väcktes en genuin känsla hos mig av total avsky inför varelsen, jag har aldrig känt en sådan massiv lust att döda något som just då, så om den kommunicerade något så var det aggression.
Jag ser det som en form av ett övergrepp, där den utnyttjar det faktum att jag sover, alltså är försvarslös, sätter sig över min rygg och pressar ned mitt huvud i kudden, vad kan avsikten med det ha varit, att skrämmas, eller ett försök att kväva mig? Proportionellt sett så var varelsen starkare än mig, dessutom var den så snabb att om den verkligen hade velat döda mig hade jag ju inte haft en rimlig chans att överleva. Därav drar jag slutsatsen att det enda rimliga svaret är att den ville skrämmas, men varför är en fråga jag inte har svar på.
Här vill jag även ta upp problemet med anekdotisk bevisföring, fast jag har råkat ut för denna varelse så kan jag inte dra någon konkret slutsats utifrån min observation om vad detta i grund och botten är för ett slags fenomen, när jag försökte återskapa det där med att dörren slog igen så var det omöjligt att i lägenheten dra igen dörren med hjälp av farten, dvs att skicka iväg dörren snabbt utan att med en efterföljande hand trycka igen dörren, det inre trycket var större så det skapade ett motstånd som bromsade upp, med handens hjälp bakom dörren så kunde jag stänga den men när jag försökte återskapa ljudet av dörren som slog igen, så var jag tvungen att ta i så hårt att hela dörren sprack, jag förstörde alltså dörren helt och hållet, varför, jo för att jag försökte se om det ens var möjligt att ett tvärdrag skulle ha orsakat detta, jag menar, en synvilla får inte en dörr att slå igen, dörren var vidöppen, när varelsen sprang ut ur rummet slogs dörren igen av fartdraget, det så hårt att detta inte kunde upprepas för mänsklig hand på ett sådant sätt att dörren höll, därmed utesluter jag hallucination som en förklaring helt och hållet.
I övrigt angående varelsen.
Den har stora ögon, vilket tyder på att den förmodligen är verksam i mörker, alternativt är nattaktiv. Problemet är att jag stötte på den vid 11 tiden och det var fullt dagsljus i rummet. Ögonens placering tyder på att den bör vara en predator. Några utstickande öron såg jag inte heller, men det behöver inte betyda att den saknar hörselförmåga.
Den har en mun, därmed bör den ha en metabolism, dvs livnära sig på något.
Avsaknaden av färg är förbryllande, här finns det flera olika tänkbara orsaker, en kan ju vara att platsen den kommer från inte har en sol, eller att den utvecklat ett kamoflage.
Varelsen var helt slät i skinnet, detta förbryllar mig lite, en annan sak som förbryllar mig är avsaknaden av ett kön, här syntes inga öppningar där det normalt borde finnas, ej heller hade den bröstvårtor.