Alien eller ande?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 17 mar 2017 21:09

SigurdV skrev:
Zokrates skrev:Ja för mig som har varit med om ett eget möte med en oförklarlig figur, så handlar det bara om antingen det ena eller det andra,
en alien från en annan planet eller en ande? Så alla spekulationer om de finns undanbedes, däremot får ni gärna spekulera fritt om vad det kan vara för en slags art, förutsatt att ni inte tror att den tillhör släktet fantasifoster..

Fysiskt är dom inte här ... frågan är om de kan vara här psykiskt?


Så om de var här enbart psykiskt i mitt beskrivna fall, då lyckades "de" ju med att slå igen dörren rent fysiskt, noterade du att jag skrev att alla dörrar och fönster var stängda, därav kan det inte bli tal om ett korsdrag som förklaring till att dörren slogs igen. Så du håller det alltså för mer troligt att något psykiskt fick dörren att stängas fysiskt? Även detta handlar ju om paranormala fenomen det vill säga ett fenomen som inte kan förklaras med normala vetenskapliga förklaringar. Vad har du löst?

SigurdV
Inlägg: 3002
Blev medlem: 13 jun 2011 15:50

Re: Alien eller ande?

Inläggav SigurdV » 17 mar 2017 22:24

Zokrates skrev:
SigurdV skrev:
Zokrates skrev:Ja för mig som har varit med om ett eget möte med en oförklarlig figur, så handlar det bara om antingen det ena eller det andra,
en alien från en annan planet eller en ande? Så alla spekulationer om de finns undanbedes, däremot får ni gärna spekulera fritt om vad det kan vara för en slags art, förutsatt att ni inte tror att den tillhör släktet fantasifoster..

Fysiskt är dom inte här ... frågan är om de kan vara här psykiskt?


Så om de var här enbart psykiskt i mitt beskrivna fall, då lyckades "de" ju med att slå igen dörren rent fysiskt, noterade du att jag skrev att alla dörrar och fönster var stängda, därav kan det inte bli tal om ett korsdrag som förklaring till att dörren slogs igen. Så du håller det alltså för mer troligt att något psykiskt fick dörren att stängas fysiskt? Även detta handlar ju om paranormala fenomen det vill säga ett fenomen som inte kan förklaras med normala vetenskapliga förklaringar. Vad har du löst?


Jag har inte försökt "lösa" något i ditt fall.
Det finns många berättelser om oförklarliga händelser.
Enklast är att förklara samtliga för bedrägerier
eftersom åtminstone några fall är bevisade bedrägerier.
Men jag har faktiskt inte sagt nåt i den vägen.

Men... om du talar sanning håller jag det för troligt att nånting psykiskt antingen stängde dörren fysiskt eller fick dig att själv stänga dörren utan att förstå att det var vad du gjorde. Ungefär som man kan hypnotisera någon till att glömma bort talet två...och även glömma att han är hypnotiserad.

Det är en långt rimligare förklaring än att jorden är fysiskt ockuperad av aliens.
Avstånden mellan solsystemen är så stora att man inte reser så långt
bara för att leka kurragömma med urinvånarna.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Re: Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 18 mar 2017 03:47

SigurdV skrev:Enklast är att förklara samtliga för bedrägerier
eftersom åtminstone några fall är bevisade bedrägerier.
Men jag har faktiskt inte sagt nåt i den vägen.


Ja, enklast vore det ju definitivt, så på den punkten har jag inga invändningar emot, avfärda allt som bedrägerier så slipper vi tänka på't.

SigurdV skrev:Det är en långt rimligare förklaring än att jorden är fysiskt ockuperad av aliens.
Avstånden mellan solsystemen är så stora att man inte reser så långt
bara för att leka kurragömma med urinvånarna.


Tja, de skulle ju ha kunnat parkera lite närmare vår planet, eller varför inte, redan vara här, då blir ju det här med "avstånden" irrelevant.
Dock har de ju i mitt exempel använt sig av en slags teleportör, det är isåfall en teknik vi ligger långt efter med, om de nu var aliens...

Själv lutar jag ju som sagt var åt andehållet, finns nog ett flertal figurer där som vi inte vill råkas, apropå det, över till påven.

"Den 80-åriga påven pratade om svårigheten med att ta itu med "andliga störningar". Störningar som det kan finnas många olika orsaker till – även övernaturliga. Och det är just under sådana omständigheter som påven menar att exorcister ska kontaktas, efter att de valts ut med stor omsorg och försiktighet.

Franciskus påpekar dock att prästerna, med hjälp av professionella psykologer eller liknande, bör utesluta psykiska problem innan man lyfter luren till en exorcist. Flera gånger under hans uttalande underströk han också vikten av ett gott omdöme i frågan."

http://www.expressen.se/nyheter/pavens- ... xorcister/

xion
Inlägg: 3116
Blev medlem: 22 mar 2016 08:09

Re: Alien eller ande?

Inläggav xion » 18 mar 2017 10:21

Kanske det var en inbrottstjuv?
Eller också finns det verkligen "aliens".
Min salig mor, såg en gång ett tefats-UFO som lyfte från åkern där hon bodde.
Hon var helt klar i skallen ända till sin död och trodde inte på Gud eller andra spöken.
Hon ljuger inte det är jag säker på så förklaringen måste vara en annan.

Användarvisningsbild
HoneyBadger
Inlägg: 140
Blev medlem: 04 nov 2017 21:33

Re: Alien eller ande?

Inläggav HoneyBadger » 05 nov 2017 20:09

Kanske en ande-alien, två flugor i en smäll?


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 12 och 0 gäster