Alien eller ande?

Fysik, biologi, teknik, ETC.

Moderator: Moderatorgruppen

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Alien eller ande?

Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 09:48

Ja för mig som har varit med om ett eget möte med en oförklarlig figur, så handlar det bara om antingen det ena eller det andra,
en alien från en annan planet eller en ande? Så alla spekulationer om de finns undanbedes, däremot får ni gärna spekulera fritt om vad det kan vara för en slags art, förutsatt att ni inte tror att den tillhör släktet fantasifoster..

Små grå eller "The grey" kallades en liknande varelse i en dokumentär som jag såg nyligen, History.Ch.Ancient.Aliens.Season.1.2of6.The.Visitors, en intressant serie som dock ställer fler frågor än den besvarar, bl.a spekulerades det om det kunde röra sig om människor från framtiden?
Så min förhoppning får stå till att någon annan i detta avlånga land har råkat möta just denna varelsen.
Efterlyses, vittnen som har mött en liknande varelse

Beskrivning
Helt svart, svarta stora ögon, stor skalle, smal kroppsbyggnad och lemmar, cirka 1.10
rör sig oerhört fort, enormt stark för sin storlek, kan försvinna genom en portal i ett blåaktigt sken.
Senast sedd i Sverige, våren 1991.
Bild

------------------------------------------------------------------------------------------------------
Liknande figurer

http://en.wikipedia.org/wiki/Extraterre ... ar_culture
Bild
http://www.hyper.net/ufo/occupants.html
Bild

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 06 jan 2011 11:01

.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2011 12:52

Jag röstar för att det är humanoider från framtiden. Jag kan också sätta en slant på att det hänger samman med astralt resande (med materialiserande inslag). Gösta fick visst "åka med" men beskrev det som ett drömlikt skeende. I min världsbild så är detta mindre anmärkningsvärt än den ter sig i en mer stum fysikalism. Andra planeter är naturligtvis även det rimligt under sådana omständigheter, men logiskt mer långsökt.

Så energieffektivare mindre kroppar. De är inte i behov av råstyrka längre, även om muskelkapaciteten säkert effektiviserats i de mindre kropparna. Samt så har behovet av bättre syn uppstått. Vårt behov av ljus är redan idag stort. Bättre att ha ljusstarka ögon än att kompensera ljusbehovet med lampor, eller hur? Känns som en krycka att behöva tända lampor hela tiden.

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 06 jan 2011 13:10

.

Mr.M
Inlägg: 1258
Blev medlem: 17 sep 2010 20:12

Inläggav Mr.M » 06 jan 2011 15:39

Dom är från nutiden men åldras så förbaskat fort på jorden att dom flyr illa kvickt.. varför stanna till och åldras när man kan färdas och inte åldras relativt deras egen hemort, kanske orten är jorden, kanske någon sols planet i närheten.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 16:52

Johan Ågren skrev:Jag röstar för att det är humanoider från framtiden. Jag kan också sätta en slant på att det hänger samman med astralt resande (med materialiserande inslag).


Är det då inte mer troligare att de är från en parallelldimension, de skulle ju då inte behöva vara från en annan tid utan existerar nu fast i en annan rumslig dimension, även den tanken går ju bra ihop med astralt resande med materialiserande inslag?

Andreas
Moderator
Inlägg: 726
Blev medlem: 20 jan 2009 21:22

Inläggav Andreas » 06 jan 2011 18:49

Varför flyttade/ville du undvika den?

Om den ville skada dig så skulle den väl ha gjort det?

Varför ville den hälsa på dig på det viset tror du? Kan det varit för att undvika skada? Upplevde du det som om du hade någon chans att få in ett machetehugg? Det verkar som om den var mycket snabbare än dig?


Och framför allt. Kommunicerade den något till dig? Hade ni någon telepatisk kontakt?
...och Herre, inled oss inte i fjant-ande, utan fräls oss ifrån ondo

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2011 19:15

Zokrates skrev:
Johan Ågren skrev:Jag röstar för att det är humanoider från framtiden. Jag kan också sätta en slant på att det hänger samman med astralt resande (med materialiserande inslag).


Är det då inte mer troligare att de är från en parallelldimension, de skulle ju då inte behöva vara från en annan tid utan existerar nu fast i en annan rumslig dimension, även den tanken går ju bra ihop med astralt resande med materialiserande inslag?


Jag tror faktiskt det är samma sak. Historien och framtiden verkar hela tiden bolla inflytande med varandra, och i detta flöde ter det sig som olika dimensioner. Men det är inte så statiskt som vi antar. Vi ser kompletta sammansatta hela världar, men jag menar att det snarare är informationsströmmar som sätts samman till upplevelser. Man kan alltid utgå från drömmen och tänka sig vad en tidsresa i en dröm skulle innebära. Allt interagerar och utgörs av en sammanhållen helhet samtidigt som vi kan föreställa oss olika utvecklingsfaser och rum. På det hela taget så har vi just nu i vår kultur en dålig mental mall att utgå ifrån för att sätta samman denna förståelse. Den ter sig rentutav förnuftsvidrig utifrån dessa mallar.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 19:20

Vi var ju inne på ett tema angående drömmar för inte så länge sedan, där togs det upp känslan av att vara vaken men inte kunna röra sig samt känslan av att ha en tryckande tyngd över sig, därav kom vi in på maran men det finns en viss skillnad här, jag kom loss och fick alltså en klar visuell kontakt med den. Reaktion från varelsen var häpnad, därav blev den fixerad för ett ögonblick. Under den tiden väcktes en genuin känsla hos mig av total avsky inför varelsen, jag har aldrig känt en sådan massiv lust att döda något som just då, så om den kommunicerade något så var det aggression.

Jag ser det som en form av ett övergrepp, där den utnyttjar det faktum att jag sover, alltså är försvarslös, sätter sig över min rygg och pressar ned mitt huvud i kudden, vad kan avsikten med det ha varit, att skrämmas, eller ett försök att kväva mig? Proportionellt sett så var varelsen starkare än mig, dessutom var den så snabb att om den verkligen hade velat döda mig hade jag ju inte haft en rimlig chans att överleva. Därav drar jag slutsatsen att det enda rimliga svaret är att den ville skrämmas, men varför är en fråga jag inte har svar på.

Här vill jag även ta upp problemet med anekdotisk bevisföring, fast jag har råkat ut för denna varelse så kan jag inte dra någon konkret slutsats utifrån min observation om vad detta i grund och botten är för ett slags fenomen, när jag försökte återskapa det där med att dörren slog igen så var det omöjligt att i lägenheten dra igen dörren med hjälp av farten, dvs att skicka iväg dörren snabbt utan att med en efterföljande hand trycka igen dörren, det inre trycket var större så det skapade ett motstånd som bromsade upp, med handens hjälp bakom dörren så kunde jag stänga den men när jag försökte återskapa ljudet av dörren som slog igen, så var jag tvungen att ta i så hårt att hela dörren sprack, jag förstörde alltså dörren helt och hållet, varför, jo för att jag försökte se om det ens var möjligt att ett tvärdrag skulle ha orsakat detta, jag menar, en synvilla får inte en dörr att slå igen, dörren var vidöppen, när varelsen sprang ut ur rummet slogs dörren igen av fartdraget, det så hårt att detta inte kunde upprepas för mänsklig hand på ett sådant sätt att dörren höll, därmed utesluter jag hallucination som en förklaring helt och hållet.

I övrigt angående varelsen.
Den har stora ögon, vilket tyder på att den förmodligen är verksam i mörker, alternativt är nattaktiv. Problemet är att jag stötte på den vid 11 tiden och det var fullt dagsljus i rummet. Ögonens placering tyder på att den bör vara en predator. Några utstickande öron såg jag inte heller, men det behöver inte betyda att den saknar hörselförmåga.
Den har en mun, därmed bör den ha en metabolism, dvs livnära sig på något.
Avsaknaden av färg är förbryllande, här finns det flera olika tänkbara orsaker, en kan ju vara att platsen den kommer från inte har en sol, eller att den utvecklat ett kamoflage.
Varelsen var helt slät i skinnet, detta förbryllar mig lite, en annan sak som förbryllar mig är avsaknaden av ett kön, här syntes inga öppningar där det normalt borde finnas, ej heller hade den bröstvårtor.

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 06 jan 2011 19:31

.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 19:38

Lufier skrev:Det låter som en genmanipulerad varelse..


Min brorsa hade en teori om att dessa varelser kunde vara ättlingar till dinosaurier, säg att t.ex arten velociraptor utvecklade en enorm intelligens, de skapade teknik och byggde rymdskepp, begav sig iväg på en långresa till andra solsystem, kanske återkom de för att finna att planeten nu tagits över av en annan dominant ras, dock inte lika intelligent som de själva, men väl värd att studera. De kanske färdas genom maskhål genom universum, de har utvecklat teleportation, de kanske förbereder ett återtagande? Lite Icke över det hela...

Bild

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2011 20:34

Ögonen kan också vara resultatet av 100.000års stirrande på skärmar av olika slag. Det kanske inte blev så lätt att koppla datorerna direkt till våra hjärnor ändå.

Användarvisningsbild
Zokrates
Inlägg: 9945
Blev medlem: 14 maj 2007 02:27

Inläggav Zokrates » 06 jan 2011 22:17

Japp, dataskärmar kommer säkert att bidra något på sikt vad gäller evolutionär ögonutveckling.  Nu till en annan fråga, jag har insett att en hel del människor sysslar med olika former av andliga sökanden, resor till Indien bara för att nämna något, trots det lever de flesta av er ett helt liv utan att vara med om något högre än möjligtvis en drogkick,
så till frågan, vad skulle ni vara beredda att betala för ett möte med en alien, eller skulle ni hellre föredra att leva resten av ert liv i ovisshet om sådana existentiella upplevelser?

Lufier
Inlägg: 812
Blev medlem: 05 dec 2010 14:35

Inläggav Lufier » 06 jan 2011 22:55

.

Användarvisningsbild
Johan Ågren
Administratör
Inlägg: 3368
Blev medlem: 15 jan 2003 00:58
Ort: Gävle

Inläggav Johan Ågren » 06 jan 2011 23:06

För mig är det ärligt inte någon big deal. Det har varit knepiga saker på mig också, även om det jag upplevt inte anses lika spektakulärt. Grunden räcker för mig. Skulle mest tycka det var obehagligt om något hände mig jag intuitivt inte förstod poängen med. Hade jag däremot helt saknat detta alternativ och på något sätt låtit mig övertygas om att jag skulle få erfara något så pass radikalt, så hade jag varit beredd att betala vad som helst.


Återgå till "Naturvetenskap"

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 17 och 0 gäster